10 benzi desenate horror pe care trebuie sa le citesti
Stiati ca e o mare posibilitate ca filmul sau serialul vostru horror favorit sa aiba la baza o serie de benzi desenate? Pentru astazi o lista de benzi desenate horror esentiale pe care orice iubitor al genului ar trebui sa le citeasca.
Principalul motiv pentru care am deschis Locke & Key a fost numele lui Joe Hill pe coperta, despre care, in caz ca nu stiati, este nimeni altul decat fiul lui Stephen King. Joe Hill a iesit din umbra tatalui sau si a demonstrat ca poate sa scrie bine, semnand cateva povesti exceptionale ca Heart-Shaped Box, Horns sau NOS4A2. Revenind la Locke & Key, povestea se centreaza pe o familie care se muta intr-o casa bantuia din New England. Asteptati-va la demoni, la usi care duc catre alte dimensiuni si bineinteles la multe...chei magice :).
Neonomicon_Cover
Neonomicon
Autor: Alan Moore
Producator: Avatar
Poate ca nu exista nicio personalitate din industria benzilor desenate care sa jongleze asa bine cu umbrele si teroarea ca si Alan Moore, asa ca asteptati-va sa ii mai vedeti cateva creatii incluse in acest top. Neonomicon pleaca de la lumea fantastica a lui H.P.Lovecraft, si continua povetea din The Courtyard. Pe scurt despre plot, agentii FBI Lamper si Brear se gasesc prinsi intr-o lume bizara atunci cand trebuie sa investigheze activitatea unui cult numit The Esoteric Order of Dagon.
swamp_thingSwamp Thing
Autor: Alan Moore
Producator: DC/Vertigo
Atunci cand Alan Moore a preluat Swamp Thing seria mergea dezastros si se indrepta cu pasi mari catre anulare. Moore l-a reinventat pe Swamp Thing, transformandu-l intr-un monstru cu trairi cat se poate de umane. De asemenea, povestea a evoluat, Moore adaugand delicii precum varcolaci sau extraterestrii. Complexitatea povestii provine insa din trairile psihologie ale lui Swamp Thing, care incearca sa inteleaga cat anume din Alec Holland mai traieste prins sub straturile de flora.
The_Walking_Dead_Vol_1_48The Walking Dead
Autor: Robert Kirkman
Producator: Image Comics
E adevarat ca zombii s-au nascut cu mult inainte de Robert Kirkman si e si mai adevarat ca ideea micutul grup de supravietuitori care se lupta cu mortii a fost reciclata si refolosita in nenumarate randuri. Robert Kirkman nu a scris o poveste de tipul oameni vs morti, ci o poveste despre oameni care incearca sa isi pastreaza umanitatea atunci cand lumea se destrama. Cel mai mare pericol pe care il infrunta Rick Grimes si ceilalti supravietuitori nu il reprezinta cadavrele ambulante, ci alti oameni, carora apocalipsa le-a furat sufletele si i-a transformat in monstrii.
30_days_night30 Days of Night
Autor: Steve Niles
Producator: IDW
Steve Niles, astazi unul din cele mai sonore nume din industra benzilor desenate, a socat iubitorii horror prin povestea sangeroasa si extrem de viscerala din 30 Days of Night (ecranizat in 2007). Ideea plotului este simplista dar extrem de eficienta: Barrow, Alaska si iarna polara – decorul perfect pentru o armata de vampiri antici si cat se poate de insetati. Daca nu v-a cuprins mila fata de locuitorii din Barrow, ei bine, ar cam trebui. Vampirii vor doar sa se hraneasca, victimele vor fi multiple iar sange are sa curga in valuri.
hellblazerHellblazer
Autor: Jamie Delano, Garth Ennis, Brian Azzarello si altii
Producator: Vertigo
Seria Hellbalzer il are ca personaj central pe John Constantine, detectiv ocult, expert in demonologie si posesor al unui sarcasm si al unui cinism usturator, trasaturi care l-au transformat intr-unul dintre cei mai iubiti anti-eroi din lumea benzilor desenate. John Constantine are o viata cat se poate de atipica merge pana in iad si inapoi, il are ca dusman pe demonul Nergal, dar cu toate astea reuseste sa isi pastreze umanitatea. Motivatia lui e destul de simpla – doreste sa aduca lumina intr-o lume in care demonii pandesc la orice colt de strada.
hellboyHellboy
Autor: Mike Mignola
Producator: Dark Horse
Probabil ca nicio banda desenata horror nu abunda in mitologie si folclorista horror la fel ca si Hellboy. Mike Mignola spune povestea lui Anung Un Rama, sau mai pe scurt Hellboy, un demon copil invocat de nazisti in 1944. Problema cu Hellboy e ca e diferit, si are sa creasca si sa devina un urias rosu, cu coarne, o mana ciocan dar cu un suflet de aur si cu un simt al umorului extrem de dezvoltat. Hellboy lupta cu raul in toate formele lui si are sa infrunte orice, de la nazisti la Baba Yaga.
echoesEchoes
Autor: Joshua Fialkov
Producator: Image Comics/Top Cow
Exista comicuri horror despre eroi care se lupta cu demoni, monstrii, zombii, vampiri si exista Echoes, o poveste tulburatoare avandu-l ca personaj central pe Brian Cohn, un schizofrenic care ajunge sa nu mai poata infrunta realitatea atunci cand afla ca tatal sau a fost un criminal in serie. Lupta cu demonii interiori inspaimanta si ridica intrebari pe care garantez ca orice om cu scaun la cap si le-a pus la un moment dat. Grafica si stilul neo-noir in care este spusa povestea capteaza perfect sentimentul de paranoia pe care il simte protagonistul.
severed03_coverSevered
Autor: Scott Snyder & Scott Tuft
Producator: Image Comics
Scott Snyder si Scott Tuft spun povestea cutremuratoare a unui baietel care strabate tara in cautarea tatalui sau disparut. Pe drum ajunge sa se imprieteneasca cu un criminal in serie demonic, un fel de bau-bau care se hraneste cu copii si care mi-a amintit involuntar de brutalul criminal in serie Albert Fish. Daca sunteti in cautarea unei imense portii de gore si de violenta, atunci Severed nu este pentru voi. In schimb mizeaza pe sentimentul pur de teroare psihologica, construita intr-un crescendo inteligent.
Tales_from_the_Crypt_24Tales from the Crypt
Autor: William Gaines si Al Feldstein
Producator: EC Comics
Este aproape imposibil ca simpaticul The Crypt Keeper sa nu va produca acum un zambet, chiar daca in copilarie cel mai probabil era o sursa permanenta de cosmaruri. Intre 1950 si 1955, 27 de reviste individuale spuneau povesti de groaza despre demoni, vrajitoare, vampiri si criminali in serie. Povestile sunt de obicei sarcastice si ironizeaza natura umana. Chiar daca serialul de la sfarsitul anilor 80 il avea pe The Crypt Keeper ca si gazda permanenta, benzile desenate ne introduc si alti amfitrioni: The Old Witch si The Vault Keeper.
CITEȘTI
Mituri, Legende si Altele
HorrorHei baieti si fete! Aici puteti gasi mituri diferite, legende urbane din întreaga lume, povestioare, jocuri horror si filme. Daca am reusit sa îti captez putin atentia ai putea arunca o privire prin carte. Începutul este cam nasol.. dar va asigur c...