III.Nyomozás és találgatások
A három gyerek megérkezett az sötét és kihalt igazgatói irodába.
– Lumos! – suttogta Rose. – tehát itt ültünk a széken, és McGalagony épp dicsért minket, és gondolom lassan rátért volna a hivatalos szövegre, amikor egyszerűen ledőlt az oszlop.
– Na lássuk – suttogta James – Demonstra detestatio!
A romok zöldesen felragyogtak, megmutatva a legutóbbi átkot.
– Az átkot órákkal azelőtt tették rá, hogy itt voltatok. Egy rendkívül erős robbantó átok volt, de kis hatókörrel.
– Már megbocsáss, de ez nem két egymást kizáró tény?
– Nem. Az oszlopokat ugyanis csak egy rendkívül erős átok rombolhatta le.
– Mire aktiválódott?
– Demonstra detestatio! – mondta ki ismét a varázsigét James– Amikor leültetek, de nem tudom, mitől sült el, vagy ki tette oda, habár van egy tuti tippem: valamelyik kedves kis mardekáros, aki ferde szemmel nézett a barátságunkra Izabelláékkal.
– Hát lehet benne valami, de ne tegyünk elhamarkodott ítéleteket.
– Jó, és most hogyan tovább? – tette fel a kérdést James.
– Szerintem mindent megtudtunk, amit lehetett – mondta Rose – ideje visszamenni a klubhelyiségbe.
A gyerekek gyorsan felvették a köpenyt és kióvakodtak az irodából.
– Egy mardekáros? – visszhangozta meglepetten Scorpius, amikor másnap, órák után a többiek elmesélték neki, hogy mit találtak, és a gyanújukat is.
– Sajnos Scor igazuk van. Én a mai napig kapok barátságtalan megjegyzéseket, mert beszélek Albusékkal, tehát teljesen logikus, hogy valaki szabotálni akarta a díj átadását, azzal, hogy megtámadja McGalagony professzort. – mondta Bella. – Ja és csak felsőbbéves, vagy egy tanár lehetett, alsóbbévesek nem tudnak olyan átkot, ami összedöntheti azt az oszlopot.
– Ez elég tág kör. Azt kéne inkább kideríteni, ki tudhatott róla, hogy díjakat ad át Albusnak és nekem. – mondta Rose
– Ez nehéz lesz, mert nem kérdezhetjük csak úgy meg tőle. Másképp meg nem tudjuk kideríteni.
– Már miért ne kérdezhetnénk meg? – érdeklődött Bella.
– A vezetéknevünk miatt. – felelte Rose – apáék nyomoztak folyton, és mindenféle galibába keveredtek. Másrészt meg, egyértelmű lenne, hogy ki akarjuk deríteni. McGalagony vizsgálatot indított, szerintem bízzunk benne.
– Én bízom benne, de azért mi is megpróbálhatnánk kinyomozni.
– Nincs semmi bizonyítékunk, nem tudunk mást tenni, csak spekulálni tudunk– mondta Albus.
– Az is több mint a semmi. Én nem tudok ölbe tett kézzel ülni. Ha mást nem is, legalább végiggondolhatjuk a lehetőségeket – mondta Scorpius.
– Egyelőre azt tudjuk, hogy valaki, aki RAVASZ szinten tanulja az SVK-t, és ért is hozzá vagy egy tanár. Nagyon erős átok kellett ahhoz, hogy azok az oszlopok leomoljanak – mondta Bella két nappal az eset után.
– Igen, Bellus, ezt eddig is tudtuk – mondta James kissé gúnyosan.
– Ismételd meg, ha van merszed! – kiáltotta szikrázó szemekkel Bella, és már húzta is elő a varázspálcáját.
YOU ARE READING
Harry Potter: A gonosz árnya
FanfictionAlbus Perselus Potter az első évére készül a Roxfortban, és őszintén reméli, hogy nem lesznek olyan eseménydúsak az iskolaévei,mint a szüleinek és barátainak. Sem ő sem Harryék nem sejtik, hogy az immár 19 éve fennálló béke menyire törékeny.... M...