"Freeze! Jerit seorang lelaki apabila dia menarik Youngjae dan memeluk leher remaja itu dari belakang. Youngjae takut, kedua-dua tangannya memegang lengan lelaki yang memeluk lehernya itu, matanya terpejam rapat membuatkan air matanya mengalir laju. Jaebum baru hendak ke arah mereka, tiba-tiba konco lelaki itu mengacukan pistol ke arahnya dari tepi. Jaebum berhenti menapak, tangan separa ke udara. Lelaki itu ketawa sinis.
"That's good. Now drop your gun" kata lelaki itu kepada Jaebum, memaksudkan pistol dalam pegangan Jaebum. Jaebum diam, matanya tajam memandang lelaki itu menjadikan lelaki itu agak marah. Dia mengeluarkan pistolnya dan dia acukan di kepala Youngjae.
"I said drop the gun! Or I'll kill your younger brother" ugut lelaki itu.
"Hyung..." kata Youngjae dalam sedu-sedannya, dia membuka mata memandang Jaebum dengan mata merah berair. Jaebum memandang adiknya seketika sebelum dia kembali memandang lelaki itu. Dengan perlahan dia tunduk, meletakkan pistolnya di lantai. Dia berdiri tegak semula, tangan masih separuh angkat.
"Im Youngjae, dengar cakap hyung" kata Jaebum dan dia memandang Youngjae sebelum menyambung. "Hyung nak Youngjae tutup mata and jangan buka walau apa pun yang Youngjae dengar. Boleh Youngjae buat?" tanya Jaebum lembut dengan muka yang masih serious. Youngjae tersedu-sedu memandang Jaebum, dan akhirnya dia menutup mata. Lelaki itu ketawa sinis lagi.
"Yes, that's right. Youngjae mesti tak nak tengok abang Youngjae ni mati depan Youngjae, kan?" kata lelaki itu, memandang sisi muka Youngjae yang hampir dengan mukanya. Jaebum memerhatikan lelaki itu.
Sebaik Jaebum pasti yang lelaki itu sedang sedikit leka, dia terus pusing ke arah konco tadi, tangan lincah menyentuh pistol konco itu dan sekelip mata, pistol itu lerai kepada komponen ringkas. Lelaki itu terkejut melihat apa yang Jaebum lakukan terhadap konconya. Lantas dia menarik picu pistolnya serentak dengan Jaebum mengeluarkan pistol dari dalam kotnya.
Lalu dua bunyi tembakan memenuhi ruang rumah itu.
Dan lelaki itu rebah bersama Youngjae.
Jaebum diam, memastikan lelaki itu dan konconya betul-betul dah mati sebelum dia melepaskan pistolnya ke lantai. Dia menuju ke arah lelaki itu dan dia mengalihkan lengan lelaki itu dari Youngjae membuatkan Youngjae terlepas. Youngjae terus memeluk Jaebum erat sehingga Jaebum terduduk di lantai dan dia menangis teruk. Mukanya dibenamkan di dada Jaebum, tubuhnya menggigil ketakutan dan dengan lantas Jaebum membalas pelukannya.
"Shh, it's okay. Hyung got you" pujuk Jaebum, dan dia memandang mayat-mayat konco yang dia dah bunuh tadi.
To be continue|
YOU ARE READING
[C] Larynx | Got7 2Jae Malay Fanfic
Fanfiction"Hyung, Youngjae takut..." Length : 10 chapters (Completed) Genre : Angst, Action, Brotherhood Cast : Got7 JB, Got7 Youngjae Start ; 2 May 2017 End ; 1 November 2017