M.

41 4 0
                                    

ʕ•ᴥ•ʔ
Jungkook POV

" alaaaaa lusa dah nak balik Seoul ala alaaa ," rugut Haera. dia tak perasan yang dia merugut kat telinga aku.

" aku nak jumpa abang aku jap ," aku mengambil kunci pintu , nak keluar dari bilik dari terperap dengan dua sibling ni.

" abang kau ade kat sini ? sekitar Daegu ni ?" Soal Minho , yang dari tadi berdiam sejutah bahasa. aku mengangguk .

" haah , dia jumpa kawan dia kat sini . wae ?" aku berjalan keluar dari pintu , nak pergi dah tinggalkan dua manusiaaaa .

" tkde ape , take care ," kata Minho , sambil melempar dirinya keatas katil miliknya . aku beri isyarat okey menggunakan jariku dan berlalu pergi.

ʕ•ᴥ•ʔ

jariku bermain dengan skrin telefon . menghantar mesej kepada hyungku . syukur dia bagi aku pergi rumah Yoongi . aku menyuruh driver pergi ke alamat yang hyung bagi . after a couple minutes , aku pun sampai ke rumah Yoongi dan Jimin .

knock knock knock ( twice datang pehal 😂 )

" Jungkook ! "

" Jimin Hyung ! long time no see !" aku memeluk tubuh badan Jimin . " masih pendek lagi hyung ye ," aku tergelak . Yang Jimin protes lebih . " ala lek ah hyung , Yoongi kan sama rendah dengan hyung ," aku memberi sedikit glare kepada Yoongi hyung yang sedang bermain telefon di sudut sofa .

" apa jeling jeling , cungkil kang mata ," aku tersenyum jenis tidak bersalah ( lol ade lak ) . aku menanyakan dimana hyung aku . dan Jimin hyung berkata dia berada di bilik nyaa .

tock tick tenk tank ( honestly , aku bosan so yeah ni bunyi ketukan pintu 😂 )

" nuguyaa ? ( : siapa itu ? ) " tanya Taehyung .

" yini bangla mau yitu hutang sebab abe takdak bayar yitu hutang karpet sama saya lagi . " gurau aku. saja nak tengok yang hyung aku ni melenting ke tidak huehuehue .

" YOONGII HYUNGGGG ADE ORANG CEROBOH MASYUK RUMAH HYUNGGG " jerit Taehyung . ha kau roboh rumah ni dengan suara deep voice dia tu .

" WOI NI ADEK HYUNG LA PE NI TERAJANG KANG "

" oh Jungkook ke heheh " malu Taehyung . " pe ni hyunggg . Kookie tengah rindu hyung ni terus hilang mood au. nak balikla OK BYEE JUMPA KAT SEOUL NANTI KOOKIE BAGITAU MAKWE HYUNG OK BYE BYE " yea srsly .

alele abe sorang ni aku panggil makwe dia terus mintak maaf lele pengecut . terus ja dia say sorry kt aku then cakap tak buat lagi. ish tung ah sape girlfriend dia nii WUUUU .

" so Kookie bila nak balik Seoul ?" tanya hyung . " lusa balik , hyung pun balik sama kan ?" soal ku . Taehyung menggeleng . " eh kenapa ?"

" Yoongi hyung kata dia dah siapkan mixtape dia and taklama lagi release latu . hyung datang sebab nak tolong siap mixtape tu je . andd .." Taehyung senyum senget . " hyung bagi duit kat Yoongi hyung sebab suruh dia masukkan hyung dalam lagi cypher 5 heheee ," terang lagi jujur hyung aku ni .

aku menarik nafasku . " YOONGI HYUNGGG !!! TAE HYUNG KAN DIA KA-- " tangan Taehyung menekup mulutku . ei tung ah tangan besar 😂

" senyap lah ! ish nasib aku ni sayang kau as adik tau ! ish " aku menjelir lidahku kearah hyung . aku bingkas bangun dari katil hyung tadi lalu pergi ke pintu biliknya .

" bye hyung. nak balik bagitahu tau byee ," aku lambai kearahnya dan dia membalasnya balik .

ʕ•ᴥ•ʔ

" lama pergi , date ke ?" soal Minho . " e bakpe nak dating dengan si alien tu ee " aku membuat aksi nak muntah wek . " lagipun hyung dah ade aweks so takleh nak buat ape lagi ," sambung ku lagi .

" ha sir tadi cakap , yang lepas ni kita pergi ke bandar Daegu . shopping bagi yang nak ." kata Haera yang sedang duduk di kerusi yang disediakan . " ha bagus bagus ." aku membaringkan diri aku keatas katil milikku . aku merehatkan diri aku sekejap .

[C] payphone • jjkWhere stories live. Discover now