T

42 7 0
                                    

(๑>◡<๑)
Jungkook POV

deringan lagu Go Go dari Bangtan Soyeondan di dengari dengan lantang , kuat dan jelasssss sekali di dalam bilik itu .

semestinya lah , telefon siapa lagi ? Choi Haeraaaaa.

Dollar dollar
haruachime jeonbu tangjin
dallyeo dallyeo man I spend it like some party
Dollar dollar
jwigumeong byeotdeul ttaekkaji
haega tteul ttaekkaji

i saw what u did thereeeee haeraa , u took my part and jimin's huh ?

^ bak kata hati jungkook la .

so , aku pun tengok lah siapa lah yang call dia petang petang buta ni . tengok tengok , aip ..

abe kacaks saeran ! 💓
is calling ..

okay , tapi Saeran ? apa yang dia nak ?

Haera pun baru keluar dari tandas sambil bawa berus gigi dalam mulutnya . berbuih-buih lagi ha mulutnya .

Dia ambil telefonnya , duduk dan lihat history call . Pergerakkan tangan Haera pun tekan butang bewarna hijau .

" hello Haera !"

" haii Saeran !"

" jom keluar ! pergi mall , kita
berdua je "

" kita berdua j-je ? ke-kejap eh "

" erm Jungkook , boleh tak saya keluar pergi mall dengan Saeran ? " aku mengganguk laju . biarlah dia , sekali sekala nak hang out dengan kawan kan?

" Saeran , kau amik aku tau !
aku dekat rumah Jungkook "

" J-jungkook ? ape kau buat
dekat san—"

panggilan telah dimatikan . masa yang
anda gunakan ialah 00:31:06 . sila lihat
baki kredit anda dengan mendail ***# .

(๑>◡<๑)

aku mengeluh perlahan seketika . bosan tau tak , taetae hyung entah terbang kemana jumpa kembar pendek kat kondominium sana , pikir dekat ke .

bilangan ketukan didengari. aku mengeluh lagi , buka pintu ,

oh

my

god

TAETAE HYUNGGGGGGG .

baru mention dah tersedak agaknya kat dalam kereta hoho.

" hayyo hyung ," aku menyapa hyung aku .

" hello , Kookie ," kenapa hyung nampak cam shedih je ? sebagai adik yang baik hati , bertanggungjawab , setia , penyayang , bertoleransi , hormat menghor— sudah cukup sudah . aku pun bercadang untuk taknak masuk campur hal ehwal hyung aku . baik kan eheh.

" mana Haera ? bukan pagi tadi dia ada ke kan sini ?" tanya Taehyung . aku pun , dengan riak acah sedih macam makcik tepi jalan tu cakap " dia keluar dengan Saeran ,"

" eh , setahu hyung , Saeran pergi London , ho-ho-holiday ," JSJSKSKSKSKSK habistu siapa call dia sial.

" tipu je rilek ah ,"

kau jangan hyung (☝︎ ՞ਊ ՞)☝︎ aku sepak kang ha balik busan daegu new york tang mana mana eomma ada haaaa .

" ni kenapa hyung tanya ? makwe hyung tu , dah jaga ke belum ? manelah tahu dia curan— AISH ," bangga ah tangan lawa , besar , jari mulus pergh .

" jangan pulak kau aku sepak kau pergi ke pangkuan eomma ," aku menunduk ampun . " ye orang tak yEE KOOKIE SALAHHHHHH ."

(╹◡╹)♡
No One's POV

" Saeran , kenapa tetiba call lepastu ajak pergi mall ?" tanya Haera kepada Saeran yang sedang menunggu air nya siap di kaunter sebelah .

" Chocolate Mocha , Saeran . Green Tea , Haera !" suara barista yang lantang itu memanggil mereka. Lantas , Haera dan Saeran menggambil air milik mereka dan berlalu pergi dari Cafè Starbucks itu .

" kau nak tahu ?" Haera mengganguk laju .

mulut Saeran mendekati telinga kanan Haera memandangkan Saeran berada disebelah kanannya. Jantung Haera berdegup pantas seperti mahu tercabut dek tindakan Saeran itu .

" aku sebenarnya masih ada—"

" EHHHH TU HAERA KANNNNN ," entah mana Yoongi dengan Jimin menyelit . Disebabkan Jimin tu suaranya nyaring , kuatlah kesannya .

semua orang yang berada dalam mall itu riaknya pelik , terkejot che , pengsan , khuatir. tang sesat mana anak orang ni suka suka jerit .

" mianhae semua !" Yoongi menunduk 90° darjah kepada rakyat mall . Yoongi menjeling Jimin bagai nak terkam pun ada.

niat Saeran yang baru hendak membisikkan sesuatu kepada Haera terbantut disebabkan ada 'couple pendek' ini .

di rumah Jungkook dan Taehyung pula ,

' entah aku ada perasaan mengatakan yang Saeran tu berniat jahat pula .' kata minda Jungkook .

(ò_óˇ)

deng deng . hebat bukan ? JSJSJSJSJSJSK tashabar nk habiskan buku ni hue.

[C] payphone • jjkWhere stories live. Discover now