V.

35 5 0
                                    

sinaran cahaya matahari menusuk mata Haera. Dia menggosok kelopak matanya manakala tangan sebelahnya meneduh matanya yang pedih dengan sinaran cahaya itu.

tiba-tiba, Haera teringat peristiwa sebelum ini. Sama tarikh pada hari ini.

harini ialah hari official mereka bersama selama 4 bulan. 0707017. bijak kan mereka memilih tarikh ?

" hai princess, harini, i akan spent time dgn u sahaja tau," kepala Jungkook direhatkan di katil milik Haera. mata sebelah Jungkook pula dikenyit membuatkan Haera berasa di syurga wahhhh.

" h-hai prince ," pipi Haera memerah kerana sel-sel darah naik ke pipinya yang gebu itu. Jungkook tersenyum kecil. Dia berasa bertuah kerana memiliki seorang perempuan yang memang idaman nya.

dimana :

dalam matangnya ada kebudakkannya
dalam garangnya ada manjanya
dalam ketegasannya ada kelembutannya

( aku curik ayat twitter, pehal :P )

Haera bingkas bangun dari katilnya dan bersiap untuk hari ini. Teruja untuk hari ini.

Haera sudah fikir segalanya untuk hari ini. Dia bercadang untuk pergi membeli-belah, pergi membuat kuku, spa dan sebagainya.

Manakala Jungkook, lebih hebat plan nya untuk harini iaitu :

bawa Haera pergi ke kedai pengantin kerana Jungkook bercadang untuk menjadikan Haera tunangnya.

ye tunangnya.

kau tunggu lah masa nya huahua

(● ˃̶͈̀ロ˂̶͈́)੭ꠥ⁾⁾

17:56

" dahlah wak , asyik pergi mall je. Mana tak jemu cakap ' eh, tu bukan ade ke kat kedai tadi ' ," keluh Jungkook.

" hmph ! yelah, awak nak pergi mana kalau begitu ?" Haera memasukkan semua barangannya dibonet kereta. Jungkook memandang Haera sambil ketawa.

" apa yang lawaknya ? bukannya saya tengah buat circus kat sini kan ?"

" aniya, cuma saya nak tengok gelagat awak je bila kita sampai kedai yang saya nak pergi ," kereta Jungkook mula melunjur pergi ke kedai tersebut.

☆〜(ゝ。∂)

" YA TUHANNNNNNNNNNNNNNNNNN ," laung Haera sebaik sahaja memasuki kedai baju pengantin tersebut. mungkin terlalu teruja sampai menjerit ¿

" erm hai encik, encik mahu tengok rekaan terbaru kami ? atau encik mahu pilih dahulu ?" pertanyaan empunya kedai itu membuat mereka tersentak walaupun pertanyaan itu ditujukan kepada Jungkook.

" erm no thanks ," Jungkook melihat tanda namanya, Kim SeokJin. " .... SeokJin ," Jungkook tersenyum kemudian memilih baju pengantin yang sesuai.

19:26

" it taKES SO LONG LA U NI FASTER SIKET LA ," Haera menguak daun pintu fitting room dannn

terserlah lah Haera yang lawooo gila namati
☆*:.。. o(≧▽≦)o .。.:*☆

model pakaian ni pun gempak wehhh (☝︎ ՞ਊ ՞)☝︎

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

model pakaian ni pun gempak wehhh (☝︎ ՞ਊ ՞)☝︎

" Jeon Jungkook ? hALLO ?" Haera menepuk tangan dihadapan muka Jungkook supaya Jungkook sedar. Dari tadi tengok Haera, tenung dia je. Siapa tak rasa curiga ?

" Jungkook, sila duduk disebelah Cik Haera ye, saya nak tangkap gambar ," kata SeokJin. Ada sesuatu yang memukau biji mata SeokJin. Iaitu mereka.

' mereka ditakdirkan bersama ,' kata SeokJin dalam hati. Dia dapat rasakan bahawa mereka memang secocok bagai pinang dibelah dua tetapi ada sesuatu nak akan memusnahkan hari terpenting mereka. sesuatu.

" satu, dua, tiga !" SeokJin mengambil foto mereka.

kelihatan Jungkook memakai baju suit hitam bertalikan tie berwarna hitam kebiru-biruan. Manakala pasangannya Choi Haera, kelihatan suci, bersih, murni.

" okay ! jadi Jungkook, kamu mahu suit dengan dress bila ? nanti saya akan tetapkan bila hari nak bagi pada awak supaya hari sanding awak akan jadi perfecto !" Jungkook tergelak kecil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" okay ! jadi Jungkook, kamu mahu suit dengan dress bila ? nanti saya akan tetapkan bila hari nak bagi pada awak supaya hari sanding awak akan jadi perfecto !" Jungkook tergelak kecil.

" erm, sebenarnya kami nak bertunang, bukan berkahwin mahupun bersanding, hyung ," SeokJin hanya mampu tersenyum kecil.

" sebelum itu, mungkin kami akan bertunang bulan hadapan iaitu bulan disember. maklumlah Haera, dia nak jenis pertunangan pada musim sejuk ," Jungkook menulis alamat rumahnya kemudian diberikan pada SeokJin.

" terima kasih datang ke Butik The Kim's !" SeokJin melambai mereka sambil senyuman terukir dibibirnya. Senyuman itu hilang apabila dia mendapati bahawa bukan mereka bertiga sahaja berada dibutik itu; ada seseorang memantau mereka dari luar sejak awal lagi.

[C] payphone • jjkWhere stories live. Discover now