" sejuk ," kata Haera sambil menghembus hingus ditisu. Dah lama juga beliau kena selsema. Sudahlah pada bulan Disember, ada salju putih diluar membeku, Haera yang hampir demam ini pun tidak dapat keluar.
" oppa , tolong ambilkan bantal ," arah Haera. Minho yang berada di sebelahnya itu, matanya tidak lengkang dari slrin telefon, mengambil bantal disebelahnya.
tiba-tiba , lampu dirumah mereka terpadam. pelik.
" kipas alhamdulillah masih berputar elok, habistu ?" kata Minho. Manakala Haera disebelahnya mengigil ketakutan.
" harom jadah siapa yang main-main rambut aku ni EEEEEEIIII SERAM SIAAAALL ," apa lagi , Haera terjah duduk dipangkuan abangnya.
bunyi pintu dikuak . pelik , tiada sesiapa masuk. angin diluar menemani kembar tersebut.
" EH AKU HENSEM KAU TAK wtf ," lampu kini menyala semula. Baru sahaja Haera ingin turun dsri pangkuan abangnya.
" WEH MANA ABANG AKUUU ," Haera keluar dari rumah miliknya.
suasana diluar gelap, tiada sesiapa, hanya angin sepoi-sepoi menemaninya.
mana abang aku ?
mana Jungkook ?
mana Taehyung ?
mana semua orang ?
Haera menoleh kebelakang. Ini lagi pelik .
mana rumah ?
mana pokok ?
mana bangku ?
sedikit demi sedikit , salju hilang.
malah, badan kepunyaan Haera , sedikit demi sedikit hilang.
" Haera ? Haera ? ," Jungkook menepuk-nepuk pipi Haera.
" Haera ?" kelopak mata Haera dibuka perlahan.
" aku kat mana ?" Jungkook tersenyum. bersyukur dapat jumpa Haera lagi. Kalau tak, tak sempat kahwin lagi dah tiada :(
" masih kat rumah. kau macam berhalusinasi , betul ke ?"
" eh ? manalah aku tahu ,"
" sebab perlakuan kau, lain. kau bercakap sorang-sorang. sedangkan abang kau kat sebelah kau,"
"eh , macam mana kau tahu ? kau bukannya duduk satu rumah dengan aku ," kata Haera. Pelik, walaupun lah, Jungkook kata bahawa dia tu halusinasi ke apa , yang pasti di ingat hanya ada abang dia sahaja dekat rumah tu.
" aku er— hahah tak penting semua tu. " kata jungkook resah.
" penting. sekarang ni, kau siapa ?" tanya Haera.
" aku ? bakal suami kau lah ,"
" lagi ?" Haera memeluk tubuh.
" err , tunang kau. hari kita bersama ialah 07/08/17 —"
" SALAH . kau siapa ?!"
('༎ຶོρ༎ຶོ')
enjoy this flops book :)))
YOU ARE READING
[C] payphone • jjk
Fiksi Penggemarcurrent status: [ COMPLETE ] + kita terserempak dekat telefon awam, dan akhirnya kita disini . idea story by ©damndanik ©sehundamn- cover by ©sehundamn-