O.

52 6 0
                                    

No One's POV

" how's today , Haeeee rahh ?" nada Jungkook dijadikan bahan lawak nama Haera . Haera yang dari tadi membuat muka do-i-looks-care-huh? hanya menahan geram.

" Jungcooked , please make your own business, pleasee " Haera memerlinya kembali . sambil berjalan , dia menendang kaki Jungkook dan berlari ke kelasnya secepat mungkin . " palli Jungcooked ! "

" minah ni grr ," getus Jungkook.

ʕ•ᴥ•ʔ

" nah , its for you ! " Jungkook memberi satu casing telefon bertuliskan ' Haera 97 ' . Jungkook menunjukkan casingnya yang bertuliskan 'Jungkook 97 ' .

" thank you Jungkook ! " Haera melemparkannya senyuman yang amat manis. Jungkook hanya melihatnya dengan keadaan yang gembira .

.

" hm Haera ? " Haera hanya memandang Jungkook tanpa berkata apa-apa . " Betul ke lagi 3 minggu you will go to Gangnam ? " nada Jungkook terus bertukar menjadi sayu -- lembut .

" ye , kenapa ?" soal Haera . " takde ape-ape ," Jungkook bangun dari bangku kafeteria itu dan berlalu pergi .

ʕ•ᴥ•ʔ
Jungkook POV

you just want attention,
you don't want my heart .

" aku harap sangat , kau bukan macam lirik lagu tersebut . " lagu yang sedang didengarinya melalui earphone milik abe nya .

" Kookieeeueueueueeue ! palli turunnn ! " laung Taehyung . ' aish org tua ni tak reti senyap keee '

" ape -- omg aPPA EOMMA ! BOGOSHIPDAAAA " marey kita nyanyi sesama .

" Kookie ! Tae taee ! i'm really really really ( winner masuk ) miss you so muchh ! " eomma memeluk aku dan abangku bersama . appa pun turut masuk family hug itu .

" eomma balik bila ? " soalku . " eomma dari New York -- " " EOMMA PERGI NEW YORK TAK HAJAK WOO PAI HATI EOMMA " abe sempat memotong garisan penamat . " wait , Eomma dari New York smpai Seoul pukul 7 petang . pastu naik kereta dari Seoul ke rumah 8 petang sebab jalan sesak . "

" eomma ade belikan hadiah takk ? " kata ku dengan mata bersinar aw aw gitu ㅋㅋ . " ofkos ade , tuk Taehyung is topi , baju , seluar gucci ewah ewah ," Taehyung memeluk eomma ku -- yeye aku tau tu eomma dia gak heh .

" tuk Kookie lakkkkkkkk sama macam abe kamu tapi HAAAAA ADE LAGI BEST " eomma menjungkitkan keningnya sampai ke dahi eh joke heheh 😂. " PLAY STATION 10 PELUS PELUS APPA AND EOMMA BAGI ," aku melompat lebih tinggi dari tiang letrik kat rumah kau tu .

" thank you so so so much eomma ! appa ! " Taehyung dan aku berkata dalam satu suara . kami membuat gerak mata menandakan mahu bermain ps10++ ni . syarat sape naik awal , dia org first pilih game mueheheh .

ting ! Jungkook dah sampai depan pintu biliknya . dia membuka pintu biliknya and " WATERPARK HYUNG ! " aku terkejut kerana Taehyung telah berada di hadapan ku . betul betul dihadapan ku astaga 🤓 .

" hyung pilih game hahahahah Kookie kalah muahhahahahahaha ," gelak abe seperti DSV ( dunia sains visual ) ewahhh tipu je 🌚 .

" mm hyung pilih soccer . mampusla kau Kookie mesti kalah eleh ," angkuh , sombong , berlagak semuaaaaa ade tagune sape punya boifrend la ni haih .

a few hours ago

" tu la hidung tu tinggi sangat en , ha mancung kan la lagi mancunggggg ! sape suruh berlagak apadan muka wek ," aku menarik (?) hidung abe dan melatikan diri masuk kedalam bilik hyung aku .

tiba tiba --

telefonku berbunyik menandakan sejuta mesej masuk .

Squad Tepi Longkang

jiminhasjams._
lepak jom !

sugalicious_
pale hotak kau memalam buta
ni nak lepak ?

_hoseoksunshineeee
ape salahnya hyungggg

__kingofdistruction__
jom !

taeddy_bearrrrr
jom ! aku ajak Jungkookie sekali !

_kookiesandcream._
pe mention mention ni -,-

sugalicious_
haih yela yela , jin hyung jom

jinpinkkeu
orait ! tempat biasa

seen by jiminhasjams._
and 4+ others

" jom hyung ! " ingin aku membuka daun pintu, satu lembagaaa berwarnakan rambut hitam - kecoklatan tiba.

" whut r u doin at my room ? "

" just checking if has a cockroach or flies . hehe just that , really ,"

ʕ•ᴥ•ʔ

" yow ! " sergah Jimin ke arah kami berdua setelah kami baru sahaja turun dari kereta yang dipandu oleh Taehyung .

" yo ! " laung Hoseok , Yoongi , Namjoon . Manakala Jin hanya tersenyum malu malu kuching ghitu .  kami bergerak ke arah satu restoran yang kami selalu lepak .

" macam biasa , bliss coconut strawberry satu medium , Kookie ? " soal Taehyung kepadaku . "sama ! " kataku .

" iced coffee americano 2 , coffee memalam buta 1 , iced tea lemon 2 ," tekalah siapa yang berkata muhahahah kita main teki teki pulak ye 🤓

' you friend gonna be my first list on ' death list ' okey ? while lastly , your brother , Taehyung . i want you see your lovely brother died infront of you .' - anonymous

ʕ•ᴥ•ʔ

sorry for very very very ( neomu ) late chapter ! and for the suck english mianhaeyo . also for very longggg chapter . come and tell me who's the 'anonymous' ! feel free to comment and vote ❣️

[C] payphone • jjkWhere stories live. Discover now