F.

73 14 5
                                    

No One's POV

Malam berganti siang . Masa mencemburui hidup . Taehyung dan Minho cuba untuk menjaga adiknya dari sebarang kesulitan .

" gah , tak pe hyung . Kookie boleh jaga diri sendiri . don't worry hyung " Kata Jungkook.

" Aish , if something terjadi ? Kalau Kookie dimasukkan kedalam hospital ke kena culik ke . takkan hyung nak duduk diam je . " protes Taehyung

" hyung ," Jungkook mengusap belakang badan Taehyung . " dalam dunia ni , takde benda yang senang hyung . if Kookie hilang , hyung carilah Kookie ea ? i know you have responsibility against me . " Taehyung mengeluh .

' kalau hyung tak boleh jaga Kookie dengan baik ? Macam mana if Kookie dilanda masalah ? Ya tuhan , kau saja yang faham perasaan aku . ' bisik hati Taehyung .

ʕ•ᴥ•ʔ
Haera POV

' kalau semua perkataan yang oppa cakap tu betul macam mana ? '

" oppa , if penculik tu nak Haera macam mana ? " getus aku . " oppa kan ada . oppa akan wrestling dia lah . " kata Minho . " wu caringnya oppa aku . " gelak aku .

" k , oppa nak hang out dengan kawan oppa kejap au . kalau Haera nak keluar , ada kunci kat atas meja sana . " mulut Minho dimuncungkan ke arah meja . Aku hanya mengganguk .

" ngeh , bosanlah . " tangan aku meraba sofa itu bertujuan mencari telefon .

Saeran 💚💙❤️

jom hangout weh , aku bosan
Ya tuhann .

jom , kat mna ?

well , tempat biasa ah . starbucks
gituu.

ok cantek . 🤙🏻

amik aku wu , aku lonely ni .
seen

telefon dicampakkan disebelah sofa . aku menukar baju yang bersesuaian . hm cantik gak aku ni HAHAHHAAH kk saya perasan .

after aku ber foya foya , aku dengar bunyi hon kereta . YES HAHAHA .

" lama tunggu ? " kaki kanan ku dimasukkan terlebih dahulu . " sejam do aku tunggu ". "nipu ah kau ".

outfit of the dayyy , topi adidas , baju hitam belakang ada nombor 97 , seluar jeans ripped , kasut sport memandangkan still winter lagi

Saeran memesan iced lemon tea manakala aku memesan chocolate mocha . srs duh , cream starbucks ni sedap 🌚😂 .

" kau tak lapar ke ? " soal ku . yela , dah petang petang ni , lapar kot . " lapar ? takde lah " . mulut ku dibentukkan bentuk 'O' .

" kau tetiba baik ni message aku ajak hang out pahal ? " tanya Saeran . " pikir aku ni jahat sangat ka hah " aku mengambil garfu then aca nak bunuh dia .

" kau en memang jahat dari sekolah menengah sana tu . jarang aku tengok kau baik . "

" azam 2k17 ni aku nak acah jadi baik kononnya hahah " jariku busy bermain dengan straw minuman .

" weh , apa cerita before ni ? " dia memandang ke arahku . " hm actually haritu , ada orang --" aku menceritakan semua yang pasal orang tak dikenali call aku tu kat Saeran .

" asal muka kau cam cuak je ? " dia menelan air liur . " e-eh manade do . " aku membuat poker face sejaa .

oppa jahanem ❤️🖤💙💚
is calling .

" hello ? "

" iya oppa ? mau apa sih "

" Haera kat mane ? "

" kat starbucks . why ? oppa
dah balik rumah ke ? "

" ha'ah , balik la sekarang . "

" ha ok ok bye "

tut . ( percayalah bahawa ini adalah bunyi tamat telefon , bukan bunyi kentut hahaha )

" aku nak balik , oppa aku dah sampai rumah ." kataku sambil menghabiskan saki-baki minuman tadi .

" ok . "

' duh , asal aku rasa awkward hah ? '

[C] payphone • jjkWhere stories live. Discover now