U.

44 6 3
                                    

" i whispered it underneath my breath, you heard it," nyanyian Jungkook , mampu mencairkan hati makcik makcik diluar sana ('༎ຶོρ༎ຶོ')。

" darling , you look perfect tonight ," sambung Jungkook sambil membelai rambut licin Haera yang sedang tidur dibahunya. Jungkook mengambil selimut yang telah disediakan oleh Haera lalu menutup badan kecil Haera.

pada Jungkook , Haera itu , sangat muda dari usianya. ye , mereka sama umur tetapi berbeza bulan. kan aku dah inform dekat chapter before hua.

jahat kau jungkookkkkkk kenapa kau material husband sgt niiiiii (● ˃̶͈̀ロ˂̶͈́)੭ꠥ⁾⁾.

deringan lagu 2U oleh Justin Bibir— eh Bieber mula bergema didalam rumah Haera. tertera nombor yang tidak dikenalinya. Jungkook mengangkat panggilan itu ,

" ye hello ?"

" jumpa di cafè biasa , 3:00pm ,
bawa abang kau sahaja,"

" siapa ni— EH BODOH BETUL DIA PERGI LETAK TIME AKU TENGAH CAKAP EEEEEE ," Jungkook mengawal darah tingginya. sudahlah tidak kenal , tetiba ajak pergi cafè , adab pun hilang eH KAU TAK BELAJAR AKHLAK YE ?

' grrrrrrr ,' kata hati Jungkook. dia seperti mahu sahaja menjerit WEE WOO di dalam rumah itu , tetapi tidak boleh pula sebab Haera tidur nyenyak.

Jungkook mengambil kunci ditempat yang tersedia lalu bergegas pergi ke keretanya. Telefonnya ditatap lama - dia sedang menghubungi Taehyung, abangnya.

" hyungggggg jawablahhhhh !" jerit Jungkook keseorangan, didalam kereta itu. asyik suara perempuan sahaja didengarinya.

" ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAHHH," Jungkook mematikan enjin kereta dan pergi ke pejabat milik Taehyung. Yop , Taehyung adalah CEO syarikat milik ibubapa mereka. Mereka sibuk dengan syarikat dinegeri lain, maka Taehyung mengambil alih pula.

" saya adik Kim Taehyung, boleh saya nak makan petang bersama dia ?" tanya Jungkook kepada pembantu peribadi Taehyung, Sew Mei. " boleh, silakan ," Sew Mei , memberi sedikit ruang untuk Jungkook masuk ke pejabat.

" hyung dengar nii !"

" apa dia kookie ?" Taehyung mencelup suku bahagian Chip's More itu lalu memakannya.

" ade sorang lelaki ni call kookie ! mungkin saeran sebab suara dia ," kelihatan Taehyung meminta-minta air kosong sambil menepuk-nepuk dadanya. tersedak biskut rupanya.

" j-jadi *batuk* dia nak a-apa ?" Taehyung masih menepuk-nepuk dadanya. Waduh, ada juga kalau dibiarkan mati orang muda ni. Taehyung menelan air kosong diikuti dengan ubat.

muka Jungkook resah serta riak wajah mahu ketawa. mahu sahaja dia menepuk-nepuk karpet lantai berwarna kuning tua kerana tidak mampu tahan ketawanya.

kenapa nak gelak ? yaTUHANN MUKA TAEHYUNG HAGSHAHA.

" dia ajak pergi cafè , pukul 3pm ," Jungkook melihat jam ditangan kirinya, pukul 2:51.

" OH MAI GODSHSHSHSHSH HYUNG," sesungguhnya hanya tuhan sahaja tahu perasaan mereka #pray4jungcook #salahkanwaktu

Taehyung menarik pergelangan tangan Jungkook, berlari , mengambil lif , tangga dan sebagainya lalu sampai ke lot parkir . ditekannya butang membuka kereta , masuk kedalam kereta. rushhhhh

mereka mengambil nafas dahulu sebelum melunjur pergi ke cafè tersebut. pejam celik pejam celik, sudah sampai ke destinasi.

pukul 3:00. ' tidak ada masalahkan jikalau aku lambat pun ?¿' monolog hati Jungkook.

mereka menguak pintu starbucks. satu figura duduk diantara meja-meja lain. Han Saeran.

" kau berdua datang lambat. nak mati awal ke ?" Saeran mengambil sesuatu didalam poketnya. iaitu buku. bukan sebarang buku yang korang junpa dekat kedai rm2 tu ha. ni buku death note ni haaaa.

" t—takk ! kitaorang datang lambat seminit je k-kan hyung ?" Jungkook menoleh kearah Taehyung yang sedang dilanda banjir dimukanya. Taehyung hanya mengganguk sahaja.

" ada doubts i see. haha," Saeran mengeluarkan pen yang berwarna hitam berkilat lalu ditulisnya nama ...

최 민호 .

(● ˃̶͈̀ロ˂̶͈́)੭ꠥ⁾⁾

go and vote cikkenanga setori. tataaaa

[C] payphone • jjkWhere stories live. Discover now