Hoofdstuk 13

47 6 0
                                    

Ik kwam aan op school. Iris was wat onrustig geworden onderweg. ''We zijn er Iris doe maar rustig.'' Ik zette m'n fiets in het fietsenrek en liep de school in recht op de bali af. ''Hallo mag mijn vogel mee de les en de school in of moet ik haar terug naar huis brengen.'' Iris was inmiddels rustig in m'n nek gaan zitten. ''Ze ziet er rustig uit en het is nu best wel druk in de gang dus eng zal ze het niet vinden denk ik als je haar bij je houd en zorgt dat ze niet zomaar rond vliegt in de school mag het. Je krijgt een briefje mee van mij met handtekening dat je je vogeltje mee mag nemen de les in met toestemming.'' ''Oke bedankt.'' Ze gaf me het briefje en Iris pakte het aan in haar bekje. ''En nog slim ook zo te zien.'' zei de vrouw achter de bali.'' ''Bedankt.'' Rustig liep ik naar m'n kluis. Ik deed m'n kluisje open en Iris begon te tjilpen. ''Iris wat is er? Waarom tjilp je ineens zo hard.'' Ik keek in de richting waar ze heen keek. Ik zag die jongen staan die me laatst aansprak hoe heet hij ook al weer? dacht ik bij mezelf. Ik deed m'n kluisje dicht en liep naar hem toe. ''Hey wie ben jij en waarom sprak je me aan de vorige keer? Wat moet je toch van me?'' zei ik best wel een beetje boos. ''Mike luister je bent speciaal en ik ben Jesper weet je dat niet meer?'' ''Nee na dat jij me sprak gebeurde er rare dingen met me. Eerst sloeg Jack me daarna lag ik meer als een week in het ziekenhuis en toen ik een wond kreeg kwam er een vaag wit blauw licht.'' Ik greep hem bij z'n shirt en zei boos. ''Wat je ook met me doet laat me met rust en doe het met een ander.'' ''Mike ik doe niks met je ik moet het je alleen vertellen.'' ''Van wie dan hé?'' ''Van de mensen die je proberen te beschermen waar ik er ook een van bent. Mike ik zeg het je nog een keer je bent speciaal. Ik doe niks met je dat was er al maar door die klap van Jack is alles geactiveerd pas op voor het kwaat Mike. Je moet in jezelf geloven. Kom gelijk na school naar het fietsenrek ik zal het je veder uit leggen.'' ''Jij doet helemaal niks je laat me met rust en gaat ergens anders heen je zit hier niet eens op school wat moet je hier alleen een beetje mij lastig vallen? Rot toch op ik vraag je nog een keer normaal of je me met rust wil laten en anders bel ik de politie.''

Indestructible (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu