Hoofdstuk 5

81 6 0
                                    

Ik liep rustig met m'n moeder naar huis, we hadden wel een auto maar geen rijbewijs, de auto was van m'n vader, hij is 2 jaar geleden overleden aan botkanker. ''Mam ik wil niet meer naar school.'' Ze leek het niet te horen. Zacht tikte ik haar aan. ''Waar denk je aan? Je hoorde me niet.'' zei ik rustig. Ze keek verdrietig en andwoorde: ''Aan jou mike, ik was jou ook al bijna kwijt. Dan had ik niemand meer.'' zei ze zacht. ''Mam ik wil niet meer naar school.'' zei ik opnieuw in de hoop dat ze het nu wel zou horen. ''Mike je moet, Jack is er niet meer hij en z'n vrienden zijn van school gestuurd.'' We liepen rustig verder naar huis.

''Mam, wat eten we? en kan ik je helpen met koken ik heb toch niks te doen.''  riep ik vanaf boven. ''Het eten is bijna klaar kom maar vast naar beneden, en kan je alle afwas van boven naar beneden brengen?'' riep ze terug. ''Is goed ik kom er zo aan.'' andwoorde ik terug. Ik liep rustig m'n kamer door om te kijken of ik nog afwas had. Nee gelukkig geen afwas. Ik liep m'n kamer uit en ging alle kamers af of er daar nog afwas is. Ik vond alleen een glas in de badkamer. Ik nam het glas mee naar beneden. Toen ik halverwege de trap was ving m'n neus de heerlijke lucht van pizza. Ik rende snel het laatste stuk van de trap af deed te tussendeur open en liep de kamer in. ''Er was alleen een glas in de badkamer. Ik zette het glas op het aanrecht en ging rustig aan tafel zitten. ''Eetsmakelijk mam.'' ''Eetsmakelijk Mike.'' Na het eten zette ik de tv aan. Ik zapte even langs alle zenders, maar niks leuks op tv. ''Mam welke dag is het eigelijk?'' ''Het is donderdag Mike. Dus je moet morgen gewoon naar school. Ik kom je van school ophalen zodat we daarna even boodschappen kunnen doen, is dat goed?'' ''Ja hoor, dan ga ik nu vast slapen of moet ik nog iets doen?'' ''Nee je hoeft niks te doen ga maar slapen. Ik zie je morgen wel, Slaaplekker Mike.'' ''Slaaplekker mam.'' Ik liep langzaam de trap op en liep naar de badkamer daar poetste ik m'n tanden. Na het tandenpoetsen liep ik m'n kamer in waar het heel koud was m'n raam stond nog open. Snel deed ik m'n raam dicht en mn gordijnen ik pakte m'n tas in en legde vast schone kleren klaar over m'n stoel. Ik kroop rustig in bed en ging diep onder de dekens liggen, bijna gelijk viel ik in slaap.

Indestructible (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu