Viidestoista

13 1 0
                                    

- Tää kesä loppuu joskus, Hämärä päätti todeta noin kaheksalta illalla. Mä havahduin sen ääneen, ja nostin katsettani. - Nii kai, mutisin hiljaa. Totta kai mä tiesin, ettei tää kesä ois ikuinen, ja olin oikeestaan jo ymmärtäny sen - mut en sisäistäny koska se ei kuulunu helpompiin asioihin mitä nyt oli.
En pystyny ajatteleenkaa, että syksyl saatettais molemmat olla takas alkupistees.

Mä oikasin mun jalat, ja heilautin ne alas penkiltä. Nojauduin taaksepäin, ja katsoin taivasta. Se oli sininen eikä vielä ihan kokonaan hämärtyny - ei kesä vielä ollu kokonaan kadonnu.
Hymyilin itekseni, ja vilkasin sitte Hämärää. Se ajatteli kai samoja ku mäkin - ettei kesä ollu ikuista ja syksy vois rikkoo molemmat. Ja sitä rataa.

Mä nousin penkiltä. Hiekka rahisi mun askelten alla kun mä laahustin kapeeta rantapolkuu pitkin pois niemenkärjestä ja oikeelle uimaranta-alueelle. Just sinne, mitä mä yleensä pakenin raivokkaasti.

Hämärä tuli hiljaa mun peräs hiekkarannalle ja hiekkarannalta ihmisten ilmoille. Tai no oikeestaan sielläkää ei liikkunu paljon ketää - niin pieni kyläpahanen ku tää oliki.

Hämärä nojautu punaseen puuaitaan tylsän vaaleenruskeen omakotitalon edessä, ja näppäili kitaralla muutaman haikeen soinnun. Sit se virnisti varovasti.

- Kiitti Kukka, se kuiskas karheesti ja meni menojaan. Viel ennen ku se katos mun näköpiiristä kokonaan, se muisti muutaman lauseen Nemosta, ja lausui ne mulle puoliääneen. Kuiskasin pari sanaa takas sille, ja mun mieleen palas meidän juhannuksen aikaset keskustelut siitä. Meidän tulkinnat.
Nemosta. Sen merkityksestä ja siitä mitä me oltiin.

Mä hymyilin itekseni, ja käännyin soratiellä. Hämärä katos syyskesäseen iltaan baseball-takissaan ja kitara kädessään.

Heiii! Viel joku raapustus Hämäränkukkii teil ihmiset :D Oon vahvasti sitä mieltä, että illat on luovinta ja parasta aikaa mulle kirjottaa.
Tää nyt on mitä on, mut jotkut kohdat on suhteellisen onnistuneit.
Tykkään edelleen ihan hirvittävästi Hämäräst. Voisin toteuttaa siit sen kirjan.

Ilmota sit vaan vapaasti mielipitees/asias tästä luvust jos jaksat ja paina votee jos tää ansaitsee sen!

~Sand☆



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 27, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HämäränkukatWhere stories live. Discover now