Vi reste oss upp för att gå till uppehållsrummet, när dörren öppnades och en tjej kom in. Hon hade blont vågigt hår som föll över axlarna och gick ner till midjan. Hennes ögon var gråa, nästan silvriga, och ansiktet smalt. Hennes kläder satt perfekt, trots att det bara var en vanlig skoluniform såg den skräddarsydd ut. Hon förde sig fram på ett graciöst sätt, och bar huvudet högt. Hon såg fisförnäm ut, tyckte Isa.
"Hej!" sade Malva och log. Flickan snörpte på munnen, och gick bort till den sista sängen utan att bevärdiga oss med så mycket som en blick.
"Eftersom vi ska gå i samma klass i sju år kanske vi ska försöka vara vänner? Jag heter Sanna, och det här är Isa, Zoe och Malva." sade Sanna, och försökte låta trevlig.
"Hmpf" sade tjejen missnöjt "Jag heter Cathlynn, fast mina vänner brukar kalla mig Cathy"
"Okej" sade Malva "Hej Cathy"
"Cathlynn" sade tjejen "Vi är inte vänner" Hon vände på klacken och gick ut ur rummet.
"Snällt sagt" sade Isa ironiskt. "Nej, hon var inte särskilt snäll hon" sade Zoe.
"Nope" Malva skakade på huvudet.
"Var inte så hårda" sade Sanna "Hon kanske inte har det så lätt. Titta på hennes packning, den är ju minimal!"
"Äsch" sade Zoe "Den där väskan rymmer hur mycket som helst! Det ser väl vem som helst att det är en osynlig utvidgningsförtrollnig?"
"En vadå?"
"Åh" sade Sanna "Parvati har också en sån"
"Vem är Parvati?" undrade Malva.
"Min storasyster. Hon är tredjeårselev"
"Hufflepuff?" frågade Zoe.
"Nä, Gryffindor. Jag har en syrra i Rawenclaw också, hon heter Padma och de är tvillingar. Sedan har jag en lillebror också men han är bara fyra"
"I tredje året?" undrade Malva uppspelt.
"Ja?" Sanna tittade frågande på henne.
"Då går hon ju med Ron Weasly, Hermione Granger och Harry Potter!!!"
"Ja, fast de är ju inte bästisar eller så, de..."
"Du måste presentera mig för Ron!" avbröt Malva.
"Och mig för Hermione " lade Zoe till.
"Är det inte Potter folk brukar vilja träffa?" undrade Isa misstänksamt.
"Jo, fast... Jag är kog lite förtjust i Ron..." sade Zoe tveksamt.
"Lite?!" utbrast Malva "Hon är störtkär!"
"Ja, okej, men du och Hermione då?" kontrade Zoe. "Ja, jag..."
"Vänta lite" avbröt Isa "Du är kär i Hermione, och Zoe i Ron?" Hon tittade frågande på Malva.
"Ja" sade Malva "och?"
"Nä, inget, lite annorlunda bara" sade Isa defensivt.
"Hursomhelst, du måste presentera oss!" avbröt Zoe, med blicken fäst på Sanna.
"Ja, jag ska försöka, men jag har aldrig träffat varken Harry, Ron eller Hermione. Potter har jag förstås sett på bild, men..."
"Ja, då är det väl på tiden att du träffar dem då, då?" sade Malva.
"Ja, kanske det"
"Nu spelar vi knallkort" tyckte Isa, och de andra nickade instämmande.
"Vi går ner" sade Zoe, och alla reste sig upp. Sanna tog Lowa i famnen.
YOU ARE READING
Hopplöst
FanfictionLanguage: Svenska/Swedish Isa är en boknörd, älskar att läsa och lära sig nya saker. Rawenclaw är väl självklart? Men nej, hon hamnar i ett annat elevhem och med andra vänner. Och även om de bara är elva år, blir vännerna kära lite väl fort. Och i v...