Ron och Hermione från sin bästa sida på denna bild😂
Nästa morgon vaknade Isa halv sju. Hon tog upp sin bok, och gick ner i uppehållsrummet. Hon var inte så förvånad av att vara först ner. Folk hade antagligen inte för vana att gå upp så tidigt på morgonen. Men Isa hade alltid varit morgonpigg, och nu satte hon sig i fåtöljen och slog upp sin bok, Rosensnåret. Det var bara några kapitel kvar, otroligt spännande!
Efter ca 20 minuter kom en äldre flicka, kanske år 5 eller 6, ner, och började göra läxor. Efter ytterligare några minuter kom två killar ner, tredjeårselever? De började spela luffarschack. Fler och fler droppade in, några började gå mot stora salen för att äta frukost, men Isa satt kvar och läste. När klockan var halv åtta hade hon läst ut boken. Hon reste sig upp för att gå till stora salen, hon orkade inte vänta längre. Då kom Sanna ner, och bakom henne Zoe och Malva.
"Ska vi gå och äta?" frågade hon.
"Ja, kom" sade Zoe, och gick först ut.När de kom in i Stora salen, gick de bort mot Hufflepuffbordet. Sanna försökte svänga in där, men Malva föste henne oförsiktigt framåt.
"Ånä, försök inte"
Sanna suckade och de fortsatte genom stora salen. Hon gick först, och bakom hene gick Zoe och Malva ivrigt. Isa gick sist. Folk tittade konstigt på dem, och en äldre Hufflepuffelev som Isa kände igen som prefekt, ropade åt dem att de var påväg åt fel håll.
Till slut var de framme vid Gryffindorbordet.
"Hej!" sade Sanna till en äldre mörkhårig tjej som Isa kände igen som Sannas storasyster Parvati.
"Hej, Sanna!" Parvati log "Vad synd att du inte hamnade i Gryffindor med mig eller Rawenclaw med Padma" Parvati fick syn på oss andra. "Nya vänner? Isa känner jag igen, men de andra?"
"Åh" sade Sanna, "Parvati, det här är mina nya vänner Zoe och Malva. Zoe och Malva, min syster Parvati"
"Hej" sade Zoe och Malva. Isa häsade också.
"Kan du presentera oss för Ron Weasly och Hermione Granger?" frågade Zoe.
"Javisst" Parvati vände sig om "HERMIONE! KAN DU, HARRY OCH RON KOMMA HIT!"
"JA!" hördes från andra änden av bordet. En flicka med vågigt mellanblont hår kom gående. Hon hade en smal näsa, glada ögon och en bok under armen. Isa förstod vad Zoe såg hos henne. Bakom henne gick en pojke med morotsrött hår och stora ögon. Han tuggade, nej, slet i sig en macka. Isa förstod inte vad Malva såg hos honom.
Bakom dem, pojken som överlevde. Harry Potter. Rufsigt svart hår, runda glasögon på sned, ett ärr format som en blixt i pannan. Malva skulle passa bättre med honom, tänkte Isa.
"Hej!" sade Hermione "Vad ville du?"
"Min syrra och hennes vänner ville träffa er"
"Åh, jaha. Hej, det är jag som är Hermione Granger. Det här är Harry Potter och Ron Weasley" Ron och Harry log lite.
"Hej" Zoe log brett.
"Hej" sade jag med. Sanna och Malva var helt tysta.
"HARRY! RON! KOM!" hördes från andra änden av bordet.
"Åh, det är Neville. Ses!" Harry och Ron vände snabbt och gick. Hermione suckade, log ursäktande och gick hon med.
"Kom, vi går" sade jag.
"Isa" sade Sanna frånvarande när Malva och Zoe hade gått.
"Ja?"
"Jag... Jag tror jag är kär" Fattades bara det, tänkte Isa.
"Harry?"
"Nej... Nej, Hermione" Sanna log när hon uttalade hennes namn. Isa bara suckade.
YOU ARE READING
Hopplöst
FanfictionLanguage: Svenska/Swedish Isa är en boknörd, älskar att läsa och lära sig nya saker. Rawenclaw är väl självklart? Men nej, hon hamnar i ett annat elevhem och med andra vänner. Och även om de bara är elva år, blir vännerna kära lite väl fort. Och i v...