3.BÖLÜM-Sonunda

155 19 2
                                    

Medyadaki-Ceyda KAR

Evet şuan aslında Ceyda'nın olmayan ama Ceyda'nın gibi davrandığımız , evine geldik. Oturuyoruz​ .Ailem yine her zaman ki otoriter görüntüsü ve sesiyle Ceyda 'yı sorguya çekiyordu.Biliyorum, birazdan sıra bana da gelecek.Annemin yazsan devasa bi ansiklopedi olabilen öğütlerine,babamın uyarılarına maruz kalacağım.Tamam normal uyarı ve öğütleri dinleyen bi kızım ama bu kadar fazla olunca kendime karşı olan öz güvenim bile azalıyor.
*******************
Annemin
"Alya üniversiteye geçmiş olabilirsin ama kesinlikle belli başlı derslere çalışacaksın nKonuları unutmanı istemeyiz değil mi."demesiyle başımı sallayıp
"Tamam." dedim.Babamsa sanki bunu bekliyormuş gibi
"Ceyda eve geç gelmek yok üstelik çalıştığınız yeri de görücem.Alya ona iş bulduğunu söylemişti.Ama şuan acil işim var burda ,bir aya kalmaz tekrar gelicez." dedi.Ceyda'ysa ailemin karşısında toy olmanın verdiği tecrübrsizlikle ürkek cevaplar veriyordu.
"Tamam dayı. Söz gözünüz arkada kalmayacak."dedi babam başını sallayıp birlikte kapıya doğru ayaklandılar.Anne ve babama sarıldım.Nedense içim bi tuhaf oldu.Bilmiyorum .Sanırım onları özleyeceğim.Ama bi yandan da çok mutluyum.Kısıtlıda olsa üç ay boyunca özgürüm.
Babam, tam kapının kolunu hareket ettirecekken bi şeyler söylemek için gözlerimizin içine bakıp uyarıların kol gezdiği bi'sesle
"Size olan güvenimizi boşa çıkarmayın."demesiyle
ikimizde olumlu anlamda başımızı salladık.

***************
Annem ve babamın gidişinden sonra içeri geçince Ceyda direkt beni soru yağmuruna tutmak için ağzını araladığında "Ceyda 'gerçek evinde' konuşuruz ." diyince susmak zorunda kaldı .Çünkü gerçekten yorgunum.Bir an önce duş alıp uyumam gerekiyordu.
Bavulumu alıp kapıya doğru yürüdüm.Ceyda da arkamdan geliyordu.Kapıyı açınca karşımda esmer tenli,kahverengi saçlı her haliyle uzun olduğu belli olan ,yakışıklı sayılabilecek bi erkekle karşılaştık.Eli havada kalmıştı sanırım o da tam kapıya vuracaktı .
Ceyda
"Mert!Ne diye bu kadar erken geliyorsun? Ya kızın anne ,babası daha gitmemiş olsaydı?"

Adının Mert olduğunu öğrendiğim çocuk
"Nerden bileyim ben ya telefonu mu unutmuşum.Üstelik telefonumu unuttuğumu daha önce farketmeme rağmen âvare âvare dolaşıp sizi bekledim.Ve ayrıca senin bana teşekkür etmen gerekiyor.Hem böyle bi kuzeninin geleceğini söyleseydin daha önce gelirdim."Mert bana göz kırparak
"Merhaba,ben Mert.Sizin adınızı öğrenebilir miyim acaba bayan garip bakış?"
Ceyda
"Yılışıklık yapmada çekil şurdan...ayrıca teşekkür ederim."
Bense yabancı yabancı olayı izliyordum ta ki Ceyda 'nin beni yürümem için ittirmesine kadar.

************************

Şuan duş almış ve saçlarımı kurutuyordum.
"Sahiden çok güzelleşmişsin."
"Ne?"
"Alya.Çok güzelleşmişsin diyorum.Malum en son burnunu siliyordun da."
"Hah haspam.Ayrıca sen kendinin farkında değilsin."
Ceyda gerçekten güzel kızdı .Beyaz teni,güneşe meydan okuyan sarı,kıvırcık saçlarıyla hoş görünüyordu.
"Evet Ceyda Hanım gelelim ev meselesine.Ne işler çeviriyorsun?Üstelik Mert le tanışmama bile izin vermedin."

"Ne bu dayım,yengem havaları?"

"Eee üzüm üzüme baka baka kararır.Hem lafı dolandırma ve dökül!"

"Ya aslında abartılacak bişey yok sadece evimin konumu ve işimle alakalı .Iıı şey ben barda barmenlik yapıyorum yani gece çalışıyorum."

"Ceyda hem evin tehlikeli bi yerde ve sen gece gece bara gidiyorsun."
"Beni zaten Mert götürüp getiriyor."
Cey da ya yarım ağız gülümsediğimde

"Ve Mert' le aramda birşey yok.Arkadaşlık dışında."dedi.Nasılda biliyor kuzenini.
*********************
Şuan uyuyamıyorum.Evet çok yorgunum ama uyuyamıyorum .
Ceyda da işe gitti.Evet beni ilk günden aslında geceden yalnız bıraktı desem daha doğru olur.En iyisi kalkmak.
Mutfağa gidip bi bardak su doldurdum ve oturma odasına geçip televizyonu açtım.
Off şansıma.... Hiç bir​ şey yok resmen.Oysaki güzel filmler gece yayına konmaz mi? Bilgisayarda yok.
Tekrar yatağa gidip tavanla bakışmaya başladım.Benim yarın iş bulmam gerekiyor.Aslında barda çalışabilir miyim acaba?Neden olmasın? Hem merak ediyorum hem de para kazanırım ve yanımda kuzenim de olur.
Bu konuyu yarın Ceyda'yla konuşmalıyım.
Gözlerim günün verdiği yorgunlukla uyuşurken bedenim beni rüyalarına başrol yapmak için çırpınıyordu ve bende buna izin verdim.

********************
Kilit sesiyle açılan gözlerim karşımda siyahlar içinde olan ve oldukça  hoş gözüken Ceyda 'yı görünce ıslık çalmadan duramadım.
"Deli.Günaydın. "dedi o da.
"Günaydın "

"Ceyda?"
"Efendim."
Şu sizin barda bana göre iş var mi?"

"Saçmalama Alya.Sen orası için fazla yabancısın.Ayrıca ben dayımlara ne derim sonra?"

"Asıl sen saçmalama Ceyda .Evde ailem burda sen 'Yapamazsın Alya,Olmaz Alya,Hayır Alya'
Yeter ya bal gibi de olur. Bu akşam bende geliyorum sizinle.!"

"Alya senin için fazla tehlikeli bi yer orası."
"Öyle mi? Benim için tehlikeli olan yer sizin için nasıl acaba? Farkettiysen aynı yaştayız."

"Ben alışığım ama!"
"E ne var bunda bende alışırım."
"Pes etmeyeceksin demi."
"Evet.Etmeyeceğim!"
"İyi sen bilirsin ama orda kesinlikle yanımdan ayrılmayacaksın.Hem ayarıca daha sana göre iş olup olmadığını bile bilmiyoruz."
"Öğreniriz o zaman kuzenciğim."

*************

Şuan evde pineklemenin daniskasını yaşıyoruz.Oysa ki ben böyle düşünmemiştim.
"Ceyda?"Elindeki cipsi yerken bi yandanda televizyon izliyordu.Gözlerini televizyondan ayırmadan "Hııı?"dedi.

Elimdeki mısırı kafasına atacakken telefonumun tanıdık sesi kulağıma ulaştı.Sehbanın üzerindeki telefona ulaşıp arayana baktığımda istemsizce oturuşumu dikleştirip sesimi ayarladım.
"Efendim anne."
"Alya nasılsın?
"İyiyim anne .Siz?"
"İyiyiz.Derslerine çalışıyor musun? Umarım saatinde yatıp saatinde kalkıp düzgünce kahvaltı yapıyorsunuzdur."

"Evet.Aynı standart bi şekilde devam ediyorum.Bir değişiklik yok."
"Sevindim.Ve dikkatli ol."
Annemin sesindeki otoriteyi sezmiştim ama yinede "Sizi seviyorum anne."
Demekten alamadım kendimi.
"Bizde.Kapatmalıyım.Kendine iyi bak."
Duygudan yoksunda olsa bu kelimeyi duymak beni sevindirmişti.

"Tamam."

"Kimdi?" tek kaşımı kaldırarak
"Sence Ceyda ?" Eliyle yüzümü göstererek
"Alya şuan çok ciddi bişey oldun .Ve tabikide annendi "

"Saçma saçma konus-"
Kapı çalıyordu .Ceyda ya ben bakarım bakışları atarak kapıya yöneldim.
Kapıyı açınca Mert'i görmeyi beklemiyordum.Gerçi şuana kadar burda tek tanıdığım insan Mert.
"Selam fıstık.Senle tanışmadık cadaloz kuzenin yüzünden ."
"Ben Al-"sözümü kesen Ceyda'nın elinde cipsi tabağıyıla ve karışık saçlarıyla "Sen kime cadaloz diyorsun be ?"demesiydi.

"Of dur be kızım,şu kızla tanışmama bi müsaade etmedin ya." diyerek bana elini uzatan Mert'e elimi uzatıyordum ki
Ceyda 'nın tekrardan

"Çek şu ellerini benim kuzenimden !"demesiyle Mert
tırsmış olmalı ki elini indirdi.
Bense daha fazla ,tuhaflıkta level atlamış bu  konuşmayı dinlemeyeceğim için içeri girip kendimi koltuğa attım.
.
Kafamı kaldırıp pencereye baktığımda hava kararmıştı.Buda demek oluyor ki bu gece, oraya gitmeme az kaldı.Aslında hem heyecanlı,meraklı ve birazda tedirgindim.Sonuçta daha önce hiç böyle bir ortamda bulunmamıştım.Nasıl bulunabilirim ki?Ailem,iyi bir geleceğe sahip olabilmem için hayatımı sınav odaklı bir programa sığdırmakta gerçekten takdire şayan bi performans göstermişlerdi.Banaysa sadece bu kusursuz programa uymak kalmıştı.
Mert'in
"Of Ceyda ya hadi yemek hazırla."demesiyle kuzenim sinirlenmemek için kendini zor tutuyordu galiba.
"Git.Mert az yede uşak tut kendine."demesiyle Mert'in  bakışları beni buldu.
"Sen hazırlamazsan bu fıstık hazırlar demi Alya?"
Mert'e gözlerimi devirdiğimde o da devirdi .
"Ben odamdayım. Gidiceğimiz de benide kaldırırsanız sevinirim Ceyda."
Başını salladı.
Odama doğru ilerlerken Mert'in
"O da mı geliyor.Ceyda onun için orası fazka tehlike-"gerisini dinlemedim ve sadece göz devirmekle yetindim.
Şurda iki saat kalmıştı ve benim uykuya ihtiyacım vardı.
Gözlerimi kapadım ve iki saat sonra ne olacağını düşünmeden kendimi karanlığın 'ben buranın sahibiyim'diyen sesine takılıp ona ayak uydurdum.

**********
Ve lütfen okuduktan sol alttaki küçük,sevimli yıldız butonuna basmayı unutmayın:)

wattpad_kul_hece instagram sayfasını takip edebilirsiniz:)

KÜL HECEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin