Medyadaki-Yankı KIRAN
Okuduktan sonra oy vermeyi unutmayın arkadaşlar:)
****************
Beynimin içinde halay müziğiyle oynayan küçük insanlar varken nasıl uyuyabilirim.Bu nasıl rüya, böyle rüya mı olur?Rüyadaki ses bu kadar gerçekçi ve kolumu sarsarak koparabilecek türden olamaz.
Evet,olamaz çünkü Ceyda kolumu koparırcasına sarsıp hatta bunu ritimli yaparak halay müziği çekip tepiniyor.
Ee yuh ama.İnsan böyle mi kaldırılır?
Gözlerimi açıp yataktan doğrularak Ceyda'yı üzerimden attım.
"Ee yuh Ceyda.Sabah sabah ne bu?"Cayda yerden kalktı. Kaşlarını çatıp ve sesimi taklit ederek
"Ee yuh ama Alya.Öğle öğle ne uykusu bu?"
"Öğle mi ? Hadi ya o kadar uyudum mu."
"Yok ,uyumadın rüyadayız şuan.HasbinAllah."
Ceyda 'ya cevap vermeden yataktan kalkıp banyoda işlerimi hallettim.Odaya döndüğümde Ceyda yoktu.
Altıma siyah bir tayt ,üzerimeyse lacivert bi tişört geçirdim.Saçlarımı tepeden ,salaş bir şekilde at kuyruğu yaptım.Uzun saçlarım topladığım halde bile belime ulaşıyordu.
Telefonumu alarak mutfağa yöneldim ve Ceyda'nın hazırladığı masaya oturdum.
"Günaydın Alya Hanım."
"Günaydın.Bu gün bara bende geleceğim." diyip Ceyda' dan gelecek herhangi olumsuz bir söze karşı elimi hafifce kaldırıp "Hayır Ceyda,itiraz istemiyorum.Benimde para kazanmam gerekiyor.Zaten ailemden para almıyorum ,birde böyle seni zor durumda bırakıyorum.Acilen işe ihtiyacım var yani.!" dedim.
"Saçmalama Alya! Ne zor durumda bırakması gerçekten böyle düşünmüyorsun demi?"
"Paraya ihtiyacım var Ceyda ve bunu ancak iş bularak sağlayabilirim.Hem ben böyle hiç rahat hissetmiyorum kendimi.Tamam konu burda kapansın.Zaten eninde sonunda iş bulacağım."
Ceyda oflayarak
"İyi tamam.Bu gece başla.Kızın biri işten ayrılmış yerine sen geçeceksin."
"Barmenlik mi?"
"Hıı.Evet.Alya bak ,benim içim hiç rahat değil böyle.Ya dayımlar öğrenirse ?"
"Sen söylemezsen kimden ögrenecekler ki."
"Bir ay sonra kontrol edicem dedi dayım farkındaysan."
Çatalımın ucundaki salatalığı ağzıma atarken "Onuda o zaman düşünürüz."dedim.
***************
Öğlen yaptığımız kahvaltıdan sonra etrafı toparladık ve oturma odasına geçip film izlemeye başladık.Kafamın altındaki uyuşmuş elimi kaldırdım ve saate baktım.Daha gitmemize iki saat vardı.Ve ben kararlıyım bugün gideceğime .Dün yaptığım uyumak gibi bir aptallığı ,bugün yapmamakta da kararlıyım.
"Ceyda hadi hazırlanalım.İki saat kalmış."
"Hııı hıı."
"Kime diyorum.Kalksana."diye bağırınca
"Tamam ya.Görende çok minnoş bi şey sanar seni.Bu sesin senden çıktığını duysalar..."
Gözlerimi devirmekten alıkoyamadım kendimi.
Odama doğru yol aldım.
Dolaptan bordo bi yüksek bel dar paça ve siyah bir tişört alıp üzerime geçirdim.Saçlarımı tekrardan at kuyruğu yaptım ama daha düzgünce.Aynanın karşısına geçip yüzümü inceledim.Büyük,zümrüt yeşili gözlerim parlarken dudaklarım beyaz tenimde daha da solgun gözüküyordu.Aslında biraz renklendirsem fena olmaz.
Odamadan çıkıp Ceyda'nın odasına geçtim.
"Ceyda bordo rujun var mı?"
"Hah, işte bana böyle gel."
Ceyda 'ya ne saçmalıyorsun bakışları atıp elime ruju aldım ve aynanın karşısında dudaklarıma sürmeye başladım.
Sanırım oldu.Ceyda
"Alya kız.Sende neler varmış böyle bi kot, bi tişörtle böyleyken seni elbiseyle hayal edemiyorum."diyince
"Kötü mü olmuş yoksa?"
"Yok yok.Bu harbiden saf.Kızım bu güzellik nerden geliyor diyecektim ama düşündüm de kuzenin benim sonuçta."
"Ego yığını."diyince Ceyda öpücük attı.Tam ona garip bakışlarımı yollayacakken kapı çaldı.
"Kim acaba?"
"Kim olabilir Alya.Merttir ."
diyince kapıya yönelip kapıyı açtım.
Evet gelen Mertti.
"Selam fıstık.Bu ne güzellik."
diyerek yanağımı sıkacakken geri çekildim ve ona yanağım çok değerlidir bakışları attım.(Ne kadar da ilerlettim ben şu bakışlarımla insanlara bir şeyler anlatmayı:)
Mert bakışlarıma göz devirdi ve salona yöneldi.Bende arkasından ilerledim.Ceyda hâlâ odasındaydı.
Tam bir süslü.Bir buçuk saattir ne yapıyor acaba orda?
"Şimdi Alya,sen barmenlik yapacaksın Ceyda'nın yanında.Bu gece Ceyda sana içkilerin adını falan öğretecek.Orda insanlarla fazla yüz göz olmamaya çalış."
"Tamam.Sen ne yapıyorsun peki?"
"Ben mi ? Boşver, beni anlarsın zaten bi kaç güne ."diyince daha fazla üstelemedim.
Mert "Hadi be Ceyda.!Kaç saattir ne yapıyorsun? Ağaç olduk burda!"diyince Ceyda
"Ne sabırsız insanlarsınız.Tamam hazırım hadi."üzerindeki ceketi göstererek "Şu ceketi değiştirsem mi acaba ?Sence Alya hıı?"
diyince Mert'le birbirimize bakıp oflayarak dış kapıya doğru ayaklandık.Dünkü siyah botlarımı yeniden ayağıma geçirdim ve arabaya yöneldim.Arkaya geçip bindim.
Ceyda da sonunda gelebildi ve öne geçti.Mert arabayı çalıştırıp bu izbe,karanlık sokaktan çıkmamızı sağladı.
On beş dakikalık bi yolculuktan sonra yine ışıktan yoksun bir sokağa giriş yaptık ve kocaman harflerle "YAKAMOZ"yazan bara ilerledik.
Kapıda devasa badigartları görünce istemsizce Mertle Ceyda'nın arasına sığındım.
Sanırım yanımda Ceyda ve Mert'in olmasından dolayı bana bir şey demediler.
İçeri girdiğimizde önce kısa karanlık bir koridordan geçtik.
İlerledikçe artan müzik sesi kulaklarımı rahatsız etmeye başladı.Artık içeri tamamıyla içeri geçtiğimizde birbirine yapışık olan ve tanımlayamayacağım derecede tuhaflıklar yapan insanlara iğrenir bakışlarımı atmaktan kendimi alıkayamadım.İçerdeki ter kokusuda cabasıydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜL HECE
Genç Kurgu~06.05.2017~ "Şimdi, gül diken için bi 'KÜL HECE." "Kalk."diyen gizemli bir sesle birbirinin esiri olmuş kirpiklerimi aralayıp karşımdaki yabancı buz mavilerine baktım.Gözleri anlık yüzümü turlayıp bana doğru eğilmiş olan güzel vücudunu çekmesiyle h...