*Dua minggu kemudian*
Pada hari Festival Pesta Rock...
Brad sedang memperbetul rambutnya di hadapan cermin. Dia menyembur minyak wangi ke seluruh tubuh badannya. Dia sudah bersedia untuk bertempur di Pesta Rock pada hari ini.
Awal-awal lagi Brad sudah bangun. Semangatnya berkobar-kobar. Walaupun hubungan Brad dan Jai goyah, mereka bersikap profesional. Mereka tetap berlatih bersungguh-sungguh seperti selalu. Tiada apa yang dapat menghalang semangat Brad dan Jai daripada merebut kemenangan di Pesta Rock.
Telefon Brad berdering. Brad berhenti berdandan di hadapan cermin kemudian bangun untuk mencapai telefon bimbitnya. Tertera nama Sam di paparan skrin.
"Ada apa?" sapa Brad sebaik menjawab panggilan.
"Woo relakslah bro, apesal serius sangat ni?" Tawa Sam berderai di hujung talian.
Kemarahan Brad mendidih. "Hoi! Kau jangan nak main-main boleh tak? Lagi dua jam kita nak buat persembahan yang dapat merubah masa depan kita. Berhenti main-main dan cuba bersikap matang sikit boleh tak?" tegas Brad.
Ketegasan Brad menakutkan Sam. "Yalah, aku saja nak bergurau. Tak tahu pulak kau serius semacam. Ha, aku call ni sebenarnya nak tanya kau, kita nak bertolak pukul berapa?"
"Kalau kau dah siap and nak bertolak sekarang pun boleh. Ada apa-apa lagi ke yang kau nak tanya? Kau menganggu aku tahu tak?" Brad kedengaran rimas dengan panggilan telefon Sam.
Sam memuncungkan bibir walaupun sedar Brad tak akan nampak. "Tu je aku nak tanya, okey kita jumpa kat sana je."
Tanpa berlengah, Brad memutuskan panggilan dan kembali ke hadapan cermin untuk memastikan penampilannya sempurna.
Sebelum keluar, Brad sempat menghantar pesanan ringkas kepada Mei.
- Saya dah nak bertolak ke Pesta Rock! Wish me all the best! :D -
Kemudian, Brad menyumbat telefon bimbitnya ke dalam poket seluar jeans lalu mencapai gitar kesayangannya.
________________________________________
"Hairi mana?" sapa Brad sebaik menghampiri Jai, Daniel, BJ dan Sam di pintu masuk Pesta Rock.
Ramai orang sudah berkerumun. Kebanyakan gadis datang untuk memberi sokongan kepada peserta kumpulan lelaki pilihan masing-masing.
"Entahlah, tadi Hairi ada beritahu dia sampai lambat sikit," jawab Daniel.
"Oh, jomlah kita daftar dulu."
Kemudian, mereka berlima beratur dalam barisan yang panjang di kaunter pendaftaran. Ramai juga peserta yang mengambil bahagian. Ada seorang artis perempuan jemputan yang akan membuat persembahan di hujung rancangan nanti.
Setelah mendaftarkan diri, semua peserta dikehendaki berkumpul di belakang pentas untuk menunggu giliran masing-masing. Kumpulan Eye Candy ialah peserta yang ke-23 yang akan naik ke pentas.
Brad, Jai, Daniel, Sam dan BJ menunggu di belakang pentas dalam kegelisahan. Hairi masih tidak sampai-sampai lagi sedangkan sudah lima peserta selesai membuat persembahan.
"Kau pasti ke Hairi akan datang?" Brad bertanya sambil menggigit kuku.
"Pasti," jawab Daniel ringkas. "Dia ada mesej aku tadi. Dia pasti akan datang walaupun lambat, Hairi tak akan mungkir janji. Lagipun, dia memang dah berlatih dengan bersungguh-sungguh untuk pertandingan ni. Takkanlah dia nak tarik diri macam tu je?" Daniel mempertahankan Hairi. Dia percaya pada Hairi, dia tahu Hairi akan datang walau lambat mana sekalipun.
YOU ARE READING
Wild Heart (Editing)
Short StoryPertama kali aku melihatnya, mindaku berkata, "I was walking away, but she's so beautiful it made me stay," Satu perasaan yang aneh timbul, "I don't know her name, but I'm hoping she might feel the same," Aku... ingin mengenalinya, melindunginya dan...