MTB | 22

1.4K 157 2
                                    

Jung Jieun membawa sedulang air lalu dibawa keluar. Dia menghidangkan air tersebut kepada suami dan daddy mentua dia. Puan Rina pula tidak kelihatan pada petang itu. Selepas itu, datang pula puding roti yang dibuat oleh Jung Jieun sendiri.

Park Jimin meletakkan telefon nya ke dalam poket dan menumpukan perhatian apa yang di depan. Bersinar mata nya apabila melihat puding roti. Puding roti kesukaan dia. Dia kemudian nya menggosok perlahan kepala Jieun sambil tersenyum. Jieun sudah tahu dah apa maksud suami nya itu.

"Sedap tak, daddy?"

"Sedap. Pandai menantu daddy buat."

"Eun suka kena puji, daddy!"

"Mana ada!"

Marah Jung Jieun kepada suami nya yang tiba - tiba mencelah. Tuan Gunha ketawa. Park Jimin tersenyum mengejek pula isteri nya lalu Jieun memukul perlahan lengan dia. Jimin ketawa besar. Tiba - tiba, telefon Park Jimin berbunyi. Ianya mesej dari Namjoon.

-Jom jumpa jap! Urgent!-

Park Jimin menutup kembali telefon nya seraya dia menggaru belakang kepala nya. Jung Jieun dan Tuan Gunha memandang Jimin dengan pandangan tertanya - tanya. Serba salah pula Jimin jadi nya sama ada nak pergi atau tidak.

"Kenapa?"

"Joon ajak jumpa. Kata nya urgent. Ntah apa yang urgent nya. Boleh saya pergi jumpa dia tak?"

"Pergi lah."

"Betul niey, sayang?"

"Ya."

"Okey. Daddy, sorry. Jim pergi dulu eah. Tolong tengokkan isteri Jim niey tau. Kalau nakal, bagi kucing dekat dia."

"Jahat nya awak niey!"

Jung Jieun menampar perlahan peha suami nya. Suami nya itu sekadar tersengih. Tersenyum Tuan Gunha melihat kemesraan mereka berdua itu.

"Ya. Daddy akan jaga isteri kamu niey haa. Dah, pergi lah. Jangan balik lambat."

"Okey, daddy!"

×××

Park Jimin mencari kelibat kawan baik nya itu dekat cafe tapi tiada pula dia. Mana pergi nya? Tadi suruh berjumpa dekat cafe. Lepas itu, Jimin ternampak Kim Namjoon yang baru sahaja keluar dari sebuah tempat. Pergi tandas lah tuey. Namjoon menggamit Jimin pergi ke tempat dia.

"So, apa dia?"

"Pasal Kim Raisha."

Muka Park Jimin berubah masam mendengar nama itu. Setelah sekian lama, nama itu kembali meniti di bibir. Jujur, Jimin sudah lupakan pasal Kim Raisha. Segala nya tentang perempuan itu dia lupa. Dia memandang Namjoon semula.

"Why with her?"

"Kau tahukan dia akan balik Korea tak lama je lagi. So, I just want you better jaga wife kau sebaik nya. Aku takut dia balik nak apa - apakan isteri kau atau nak runtuhkan rumahtangga kau."

"Yes. Aku tahu. Jaga wife aku, dah jadi tanggungjawab aku. Kau jangan lah risau. Kau nak cakap yang dia menyesal sebab itu dia balik sini semula?"

"Yes! She leaves you demi nak kejar kerjaya model dia tuey. Maybe, now she dah jatuh dan nak balik sini semula because of you. Dia nak dapatkan kau semula."

"Kalau berani, buat lah. Aku takkan sesekali pergi dekat dia semula. Dia tinggalkan aku macam itu aje. Even, abang dia pun tak cakap sepatah apa pun dekat aku! Tahu aje, dia dah ada dekat Paris."

"I know, Jim. So, you don't love her anymore right?"

"Yes. I really love my wife now. She's my everything. Dah lah, Joon. Aku tak nak bahaskan pasal niey lagi. Dia, dah tak wujud dalam hidup aku. Hurm. Nak pergi arcade tak?"

"Arcade?"

Kim Namjoon menyoal. Park Jimin mengangguk. Masih ada masa lagi nak ke arcade. Alang - alang dia dah keluar. Kim Namjoon pantas mengangguk, tanda setuju. Lalu, mereka berdua pergi dari cafe dan menuju pula ke arcade.

×××

Jung Hoseok tergelak pula membaca mesej dari Jihee. Gadis yang sudah lama bertakhta di hati nya sejak kali pertama berjumpa. Sejak dari kematian kawan nya, dia sudah mengambil berat pasal Jihee. Kerana itu lah yang diamanahkan oleh Junhong sebelum pergi.

"Tidur luar malam niey!"

Laung seseorang dalam bilik, mematikan gelak tawa Jung Hoseok yang berada di ruang tamu. Dia berpaling pada bilik di atas. Dia tidak  salah dengar kan tadi? Segera dia naik ke atas lalu membuka pintu namun pintu berkunci.

Makna nya isteri dia tidak main - main. Itu lah padah nya apabila dia mengenakan isteri dia tadi kaw - kaw punya. Sekarang, isteri dia sudah merajuk. Berkali - kali dia memulas tombol pintu.

"Jihee, bukak lah pintu niey."

"Tak nak!"

"Alaaahaii. Please lah, sayang. Jangan buat saya macam niey. Kesian suami awak niey kena tidur luar malam niey. Dah lah sejuk."

Kata Jung Hoseok sambil memulas tombol pintu. Tiada sahutan dari isteri nya. Dah tidur ke? Dia melihat ke sekeliling. Menyesal pula dia lari pergi ke ruang tamu. Tidak pasal - pasal kena tidur luar. Jung Hoseok buat muka sedih.

Dia mahu turun dari situ tapi dia berpatah balik apabila terdengar bunyi pintu dibuka. Mata nya sudah bersinar. Senyuman nya kendur apabila bantal dan selimut dicampak keluar. Nasib lah!

×××

Park Jimin masuk ke dalam rumah dan ternampak isteri nya tidur dekat atas sofa. Kesian pula dia tengok. Dia lupa nak pesan jangan tunggu dia balik. Jimin mencangkung dihadapan isteri nya dan usap perlahan pipi Jieun.

"Sorry. Saya balik lambat."

Kata nya dalam nada berbisik. Jieun menepis tangan suami nya yang bermain pada pipi dia. Park Jimin ketawa kecil. Lantas, dia separa bangun dan mengangkat tubuh isteri nya itu. Jung Jieun membuka mata nya dan nampak suami dia.

"Awak dah balik?"

"Yes. Sorry, sayang. Awak tidur lah balik. Awak nampak mengantuk sangat niey."

Kata Park Jimin. Dia membuka pintu bilik dan terus meletakkan isteri nya ke atas katil. Dia pergi pula menutup dan mengunci pintu. Dia selimutkan isteri nya sebelum dia masuk ke dalam bilik air untuk mandi.

"Good night, sayang."

×××

to be continued.

sye rasa cam boring je chap niey.
nnti sye akn update lg. nkk updte malam niey, but kouta tak de. lewh main tenet mse kul 1-7pm niey je. spe pkai digi, tahu plan tenet apa. hahaa. kbye!

vote.
comment.

6 June 2017.

[C] Meant To Be | pjmWhere stories live. Discover now