Sabah alarmın sesine irkilerek uyanan Tuna yavaşça elini komidine uzatıp saate yöneldi ve kapattı.Yüzünü ovuşturduktan sonra doğruldu.Yataktan çıktı ve okul için hazırlanıp evden çıktı.
Elisa şatonun kraliçesine kahvesini sunmak için kapıyı çaldı ve girdi:
-Kahveniz hazır kraliçem.
diyip eğildi ve kahve tepsisini öne doğru uzattı.Kahvesini alan kraliçe yüzüne küçük bir tebessüm yerleştirdi.Tahtında oturan kraliçe Almila'nın yanında duran baş vezir Cihat'ı da başıyla selamladı.Tam kapıya yönelecekken :
-Elisa ! Hemen buraya gel!
Tedirginlikle arkasına dönen Elisa, Cihat'a meraklı gözlerle baktı:
-Kraliçem Elisa'dan memnun musunuz?
-Evet.Onu bu şato için seçen sendin ve ruh seçme konusunda ne kadar uzman olabildiğini görebiliyorum
-Bir önerim var kraliçem.
-Nedir baş vezir?
-Elisa cariyelik için değil de baş yardımcılık eğitimi almasının daha mantıklı bir karar olacağını düşünüyorum.
Kraliçe bir süre sessiz kaldı ve:
-Bunu başarabileceğine inanıyor musun? Baş vezirim.
-Gayet tabi.Elisa bu konuda başarılı olacağına kesinlikle inanıyorum yüce kraliçem.
-Pekâlâ eğitiminden sen sorumlusun baş vezirim.Yarından itibaren Elisa cariyelik eğitimi değil de baş yardımcılık eğitimi başlasın.
-Emriniz olur kraliçem.
-Tamam gidebilirsin Elisa!
Elisa hızla kapıdan çıktı.Odasına doğru koştu ve hışımla içeri girdi.
-Hey korkuttun beni!Neler oluyor Elisa?
-Buğlem çok önemli bir şey oldu !
Buğlem, hızla yaklaştı ve meraklı gözlerle :
-Ne oldu anlat artık Elisa meraktan çatlayabilirim !
-Kraliçenin odasına kahve vermek için gittim.
-Eee
-Sonra baş vezir Cihat,kraliçeye dediki Elisa baş yardımcı eğitimi alsın!
-Ah inanmıyorum! Eee kraliçe ne dedi ? Ne dedi !
-Kabul etti !
-Vayy canına ! Bu inanılmaz bir şey ! Ve mütiş bir şey de , neden suratın asık ? Neden sevinmiyorsun?
-Bunu sırf bana yakın olabilmek için istediğine adım gibi eminim Buğlem.Eğitimimden o sorumlu olacak !
-Oo baş vezir fena takmış sana(!)
-Ne yapacağım şimdi ?
-Nasıl ne yapacaksın? Sevineceksin tabiki de.Düşünsene şatonun tüm sırlarını öğreneceksin.Cariyelik eğitiminden kurtuluyorsun.Sevinmelisin !
- Daha yoğun olacağımdan Tuna'yı göremeyeceğim...
-Bulursun bir yol Elisa !
-Deneyeceğim. Tuna buna çok üzülecek.Ona hemen haber vermeliyim!
-Hey hey dur ! Bugün gitmemelisin eğer bir daha baş vezir yakalarsa senin için çok kötü olur.
-Haklısın.Ama yarın eğitim başlayacak.Nasıl haber vereceğim?
-Başka bi gün uygun bi zaman bulursun Elisa.
-Pekâlâ, tamam.
-