Sonunda dışarı çıktığımızda yokuş aşağı kaykay sürerken etrafımıza küfürler savunuyorduk. O kadar ki bütün mahalle bizi ellerinde sopayla kovalıyordu.Tamam, sadece bir küfür olmayabilir... Belki yoldan geçerken bir kaç pencereye eziyet etmiş olabiliriz, bir çocuğun topunu almış ve patlatmış olabiliriz... Ya var işte bir şeyler.
"Laa Cesur tırsıyorum lan. "
Dedim saklandığımız yerden.
-Hani sen çok cesurdun kırazcık...
" Bana bak, bana bir daha öyle seslenme tamam mı kan kırmızı demeni bile daha çok seviyorum bu biiir. İkincisi ben kendime değil sen bana cesursun deyip duruyorsun. Sen yaparsın kiraz, hadi Bee kan kırmızı, nolur ki sanki diken... Ha birde, sen döversin, tek ayağınla onların su özünü çıkarıp ondan şerbet yapar içersin var. Çok marjinalsin. "-Ne yani yapmıyor musun? Onların ağzına *
" Doğru."
-Kapında kul köleler.
"Yalan. "
-Ben doğru diye devam edersin sanıyordum yaa...
" Sanmaya devam et. Onu bunu boş verde naapacaz? "
-Kaçcaaaz.
" Kolaydı. "
-Evet, zaten sesleri gelmiyor. Belli ki gitmişler.
" Tamam, hadi gidelim hemen. "
Arkamıza bile bakmadan kendimizi kaykayla aşağı doğru kaymaya fırlatıp evin yolunu tuttuk.
Sonra birden onu gördüm:Çocukluğumun masum çocuğunu, şu anda canavar olan küçük kızı gördüm. Onu görünce nedense içimde bir yerlerde bir taraflarım halay çekiyordu. Ben ona bakıyordum ama sonra birden bir ses ve kararan havanın içinden bir ışık kümesi bize gelince bir anlığına dünya daha temiz oldu.*********
Kiraz'ın annesi Beril Hanımın ağzından :
Aldığım telefon haberiyle yıkıldım.
Kiraz benim hayatımın vazgeçilmezidir. O benim ayakta kalmamı sağlayan tek şey..."Doktor bey, kızım iyi mi? "
" Hem evet hem de hayır. "
" Ne demek hem iyi hem kötü !? "
" Bakın sakin olun ama söyleyeceklerim pek hoşunuza gitmeyebilir. "
" Söyleyin ne söyleyecekseniz, yeter artık! Kızımın nesi var doktor bey? "
" Kızınız şizofren. "
" Ne? "
" Kazadan sonra herhangi bir hasar var mı diye tetkiklerimizi yaptığımızda bu sonuca ulaştık. Maalesef kızınız şizofren. "
" Anlamıyorum. Nasıl olur? "
" Ailenizde şizofren olan biri var mı? "
" Kocam. Yani eski kocam ama o ilaç kullanımıyla bu hastalıktan kurtulmuştu. "
" Olabilir. Şizofreni hastalığı genellikle genlerle insanlara geçer. "
" Bu kadar erken yaşta mı? "" Evet zaten çoğunlukla 15-45 yaşları arasında gerçekleşiyor. Lakin kızınızın belli ki çok ciddi psikolojik sorunları varmış. Kocanızla ayrılmışsınız ..? Birincisi kızınız babasına bağlı mıydı, ikincisi ayrılıktan babasını sorumlu tutup kızınızı doldurmuş olabilir misiniz? "
" Ev.. Ev-et bağlıydı onu herkesten çok severdi. Ben,kızgındım, hala kızgınım. Onun benim gibi bu tür hatalara düşmesini, birine körü körüne bağlanmasını istemedim. Bilemezdim, ben böyle olsun istemedim. "
Hıçkırıklarımın arasından gerçekler yüzümü tırmalıyordu,ben sorumluyumdum.Her şeyden bütün yaşananlardan ben sorumluydum.
Birden ortalık karanlığa büründü, bir süre sadece karanlığın içinde boğuldum. Kendime geldiğimde bir kolumda bir iğne vardı. İğnenin sırrını çözemediğimi anlamış olacak ki hemşire açıklamaya başladı.
"Siz bir tür kriz geçirdiniz. Bayıldınız ve biz size sakinleştirici vermek zorunda kaldık. Umarım iyisinizdir,kendinizi nasıl hissediyorsunuz ? "" İyiyim. "
Sonra aklıma kızım geldi ve birden sadece onun yanında olmak istedim.
Tam ayağa kalkacaktım ki hemşire beni durdurdu. Ama istediğim tek şey kızımdı." Bırakın beni, kızımın bana ihtiyacı var! Lütfen, yalvarırım... "
" Sakin olun Beril Hanım kızınız zaten şu an baygın, henüz kendine gelmedi."
Yine ağlamaya başladım. Doktor Bey anlayışla yanıma yaklaştı ve sakince konuşmaya başladı.
"Bakın durumun ciddiyetinin farkındayım ama bir an önce tedaviye başlamamız lazım. Öncelikle kızınızın şizofren olduğunu kabul etmesi lazım. Sonra sizin ve babasının ona destek olması, yanında olması, sürekli ona güvendiğinizi ve onu çok sevdiğinizi ona hissettirmeniz lazım. İlaç kullanımıda bir o kadar önemli. Beni anlıyor musunuz? "
Başımı evet anlamında salladım. Tek istediğim her şeyin iyi olması... Hayat bir Sırdan ibaret ve ben kızımla ilgili en önemli sırrı yıllar sonra şimdi geçirdiği bir kaza sonucu öğreniyorum. Ne diyebilirim ki sır perdesi aralanıyor, bakalım başımıza daha neler gelecek...
(Oy-yorum-eleştiri lütfen)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞİZOFREN GÜNLÜĞÜ -18
Mistério / Suspense"Merhaba bay günlük, sen bir baysın çünkü annem bayların kötü olduğunu söyledi.Sen kötüsün çünkü sana senin gibi baylara yaptığım ve yapacağım tüm eziyetleri ve kötülükleri anlatacağım ve sonunda sende bir bay olarak benim sırlarımla beraber kül olu...