Herfst P.O.V
ik hielp Winter om in de elfen wereld te komen want ze wist natuurlijk niet hoe dat moest dus de rest was er echt a een kwartier voor ons. nu zijn we er eindelijk en gaan we naar het dorpje. ik zie de jongens heel blij kijken, die gaan natuurlijk hun familie weer zien. wij hebben geen familie. nou we zijn elkaars familie. ik pak tijdens het lopen Winters hand. vooral omdat ze anders overal tegen aan botst.
Jeremy P.O.V
we lopen richting ons dorpje de plek waar we als kinderen woonde. het is wel er kan veel gebeuren al ben je maar een seconde in de mensen wereld dan kan er al zo een oorlog uitbreken. ik zie iemand op ons af rennen. ik herken wie het is en ren ook op hem af. "Enzo!" roep ik terwijl ik hem in mijn armen sla. "ik heb je zo gemist broer." zegt hij. ik zie tranen in zijn ogen en ze zin niet van blijdschap. "waar is de rest. mam pap. Morris en Merlijn?" vraag ik. "gevlucht." zegt hij. "waarvan?" vraag ik. "oorlog. een paar van ons zijn hier gebleven. ik weet niet wat er is gebeurt maar de heksen zijn op hol geslagen. en je kent heksen die zijn te sterk." zegt hij. "is Nikki er nog?" vraagt Joost. "ja, ik breng jullie naar ons onderkomen." we lopen achter Enzo aan en komen aan bij een grot waar meer mensen zitten waar onder Nikki de zus van Joost. ze omhelzen elkaar meteen, gaat gewoon zoals bij mij en Enzo.
Herfst P.O.V
"is er echt niemand sterker dan die heksen?" vraag ik aan het broertje van Jeremy. "ja de koninklijke familie maar daar is niemand er nog van allemaal dood." zegt hij. "schieten we lekker mee op." zegt Harm. "mat zijn alle gebundeld zijn we toch wel sterker?" vraagt Winter. "ja impressiepe wel. maar als de heksen dat ook doen echt niet. en bedenk wel wij zijn met een klein groepje verzet mensen. de rest is gevlucht gedood of opgepakt en zijn nu slaven." zegt Nikki. "wacht Jer zijn dit de?" vraagt Enzo. ik zie Joost Jeremy en Duncan face palmen. "ja dit zijn de seizoens sleutels." zegt Jer. "weet je, eigenlijk is het best raar dat we sleutels zijn wij zijn ook maar gewoon mensen. ik bedoel elven." zegt Winter. "wij hebben iets gevonden." zegt iemand die opeens ook komt aan lopen. Enzo en Nikki trekken opeens zo'n O ja gezicht. iemand anders brengt vijf sieraden. "dit zijn de verloren seizoens amuletten en de koninklijke amulet." zegt ze. we doen allemaal een amulet om en ik doe Winters ketting bij haar om. "we hadden er niks aan alleen de verbonden kunnen er wat mee." zegt Nikki. "er komt iemand aan." zegt Winter uit het niets. "waarschijnlijk iemand van ons niemand komt hier zomaar in." zegt de man die zei dat ze de amuletten hadden gevonden. "groot zwaar. stamp voet. waarschijnlijk redelijk oud." zegt Winter. "dat klinkt niet als iemand van ons." zegt het meisje dat de amuletten bracht. er wordt meteen alarm geslagen. iedereen rent ergens naar toe en ik winter moeten maar volgen. "het amulet van de koninklijke familie is gevallen." zegt Winter op eens. ze trekt zich uit mijn greep en rent terug. ik wil achter haar aan maar word de drukte met de rest mee geduwd. als we blijkbaar eindelijk op een veilige plek zijn loop ik naar de laats binnen gekomen ik zoek alles af maar ik vind Winter niet. dan bots ik tegen Link op. "Winter ze is niet hier." zeg ik. "jij zou haar toch leiden?" vraagt hij geschrokken. "ja maar dat amulet viel en ik ha gewoon haar hand vast maar ze maakte zich los en rende weg en door alle drukte kon haar niet achter aan." zeg ik zonder adem stop. ik ben echt helemaal van streek.
JE LEEST
De Vier Seizoens Sleutels
Mystery / ThrillerWinter is een normaal wees meisje. nou dat dacht ze dan wordt ze geadopteerd door vier YouTubers die haar en nog twee jongen willen beschermen. ze hebben namelijk speciale krachten. ze zijn namelijk de sleutels naar de elfen wereld. Zomer is helaas...