2.1

24 3 2
                                    

Karlijn P.O.V 

ik loop door  het kasteel. ik woon hier al  mijn hele leven. ik weet nog steeds de weg niet. "Karlijn wacht eens." hoor ik mijn moeder roepen. ze is echt mijn voorbeeld. ze was twintig toen ze zwanger van mij werd. en ze is echt heel mooi. haar haren zitten in een losse vlecht en haar gezicht is natuurlijk en schoon. maar ze is wel bleekjes. "ik wou het hebben over je vrienden." zegt ze  dan. "ik weet dat je niet heel sociaal bent. je lijkt namelijk op mij. maar ik wou je kennis laten maken met de dochter en zoon van twee goede vrienden van mij. en de zoon van het broertje en zusje van andere goede vrienden." zegt ze. ik vind het zo grappig, ze maakt het altijd heel moeilijk om te begrijpen, en begrijpt het dan zelf ook niet meer. "hoe heten ze?" vraag ik haar. "Rick en Tessa, dat is een tweeling, en je hebt ook nog Ronald." zegt ze. ik knik. "waar is papa?" vraag ik dan. "in de tuin, je weet welk moment van het jaar het is." lacht mijn moeder. ik geef haar nog een knuffel en ga dan naar mijn vader toe. hij is  ook een groot voorbeeld voor mij. hij is heel sterk en zijn haar zit altijd perfect door  de kilo gel die er in gaat. hij is een beetje getint net als ik. "hey pap." zeg ik als ik buiten kom. "hey lieverd, kom eens hier." zegt hij zonder om te kijken. ik kom naast hem staan en zie dan een kitten in de boom zitten. ik ben een dieren elfje net als mijn vader dus ik gebruik mijn magie om hem er uit te hallen. "mogen we haar houden?" vraag ik als de kitten in mijn armen ligt. "tuurlijk." zegt hij.


Tessa P.O.V

"geef dat terug!!!" schreeuw ik naar Rick. "nee nu is het van mij." roept hij terug. ik ren achter hem aan maar word van achter aan mijn shirt opgetild net als Rick. "hoi mam hoi pap." zeggen we in koor. "morgen moeten jullie je mooi aan kleden." zegt mijn moeder dan. "waarom?" vraag ik. "we gaan op bezoek bij de koningin en haar dochter." zegt ze. "bleh prinsessen." zegt Rick. "misschien is ze wel heel aardig." zeg ik tong uit stekend tegen  hem. "geen ruzie maken jullie twee over een uur eten we." zegt mijn vader dan.


Ronald P.O.V

"Ronald kom eens." hoor ik mijn vader uit de keuken roepen. "wat is er pap?" vraag ik. "morgen gaan we op bezoek bij de koningin en haar dochter. je ooms zullen er ook zijn." zegt hij. "waarom moet ik mee?" vraag ik. "omdat je dan misschien vrienden maakt." zegt mijn vader. "au." zeg ik dan. hij begint te lachen en dan roept mijn moeder dat we kunnen gaan eten.   

De Vier Seizoens SleutelsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu