Karlijn P.O.V
mijn ouders hadden een jurkje klaar gelegd. oftewel ze waren gister avond dronken. ik loop naar mijn kast en pak er gewoon een broekje uit met een leuk shirt er boven. eigenlijk is dit mijn feest kleding, maar niemand boeit dat. ik doe mijn haar in dezelfde soort vlecht als mijn moeder altijd heeft en loop dan naar beneden. ze zouden al heel vroeg komen dus ik eet even snel wat en dan gaat de deur bel al. ik loop naar de deur. er staan een jongens en meisje die best wel op elkaar lijken en hun ouders denk ik. "kom binnen zeg ik." het meisje loopt op mijn af en schud mijn hand. "mijn naam is Tessa, jij bent zeker Karlijn." zegt ze. "ja ik ben Karlijn." zeg ik. haar broer komt naast haar staan. "sorry dit is misschien gênant dat mijn zus je zo maar een hand gaf." zegt hij. "ja." zeg ik. hun ouders waren al naar de kamer gelopen en dan gaat de deurbel weer. ik doe open. ik zie Link, Jeremy, Joost en Harm staan. er zijn ook nog een ander stel met hun zoon er bij. "kom binnen." zeg ik. de jongen loopt op ons af. "hey mijn naam is Ronald." zegt hij.
Rick P.O.V
we staan met zijn vieren in de gang. heel logisch. die prinses is veel minder tuttig dan ik had verwacht. Ronald lijkt me ook wel aardig. "willen jullie wat drinken?" vraagt Karlijn dan. we knikken allemaal ja. we lopen achter haar aan naar de keuken. ze opent een bet hoog kastje en gaat op haar tenen staan om de bekers te pakken. ik loop op haar af en leg mijn hand op haar schouder en pak dan de bekers voor haar. "uhm ja bedankt." zegt ze. een lichte bloos vormt op haar wangetjes. ze schenkt vier glazen cola in en we drinken het op. "zullen we iets gaan doen?" vraag ik dan. "oké maar wat?" vraagt Tessa. "we kunnen een film gaan kijken op mijn kamer." zegt Karlijn. we lopen naar haar kamer. het is een best normale kamer maar wel met wat duurdere spullen. ze start haar tv op. "wat zullen we kijken?" vraagt ze dan. "the mummy." zegt Ronald dan. Karlijn zoekt de Film op en dan gaan we met zijn alle op haar bed zitten. nou Tessa en Karlijn gaan op hun buik liggen en ik en Ronald zitten gewoon. ik zit naast Ronald en Karlijn. het is best een leuke film. heel spannend vooral. Karlijn schrok een keer heel erg en verstopte haar hoofd achter mijn rug. ik voelde een warme gloed door mijn lichaam gloeien. als de film is afgelopen komen mijn ouders naar boven dat we moeten gaan. ik voel een vlaag jaloezie bij het idee dat Ronald en Karlijn nu alleen zijn.
Karlijn P.O.V
iedereen is nu naar huis. ik lig op mijn bed naar het plafon te staren. dan gaat de deur bel. mijn ouders waren met Link en zo mee voor iets belangrijks dus ik ben alleen thuis. ik loop naar beneden en open de deur. "hey ik ben volgens mij mijn vest vergeten." zegt Rick die in de deur opening staat. "o waar heb je hem denk je gelaten?" vraag ik. "ik denk op je kamer." zegt hij dan. "oké loop maar even mee." zeg ik. samen lopen we naar boven.
Rick P.O.V
samen lopen naar boven om te kijken of mijn vest daar ligt. als we aan komen lopen zie ik hem meteen liggen. "ga je nu meteen weer weg?" vraagt Karlijn een beetje teleurgesteld. "ik kan wel even blijven." zeg ik dan. ze kijkt me meteen blij aan. "mag ik heel misschien je haar goed doen?" vraagt ze dan. ik knik en ga zitten op de stoel die ze me aan wees. ze pakt een pot gel uit haar laden en een kam. ze is tien minuutjes bezig en pakt dan een spiegel. mijn haar zit gewoon perfect. "hoe heb je het zo perfect gekregen?" vraag ik verbaasd. "mijn vader is Herfst. hij is echt niet ondertussen drie keer of vaker oprij gekozen voor de elf met mooiste kapsel." zegt ze lachend. ik geef haar een knuffel. "ik heb een vraagje." zegt ze dan. "wat is die?" "nou eerst kreeg ik privé les, maar mijn ouders vinden dat eigenlijk niet leuk. dus ik ga volgend jaar naar een middelbare school. zou jij mij willen rondleiden dan en zo?" vraagt ze dan. "tuurlijk, als jij soms voorschool begint mijn haar wilt doen." zeg ik. "tuurlijk." zegt ze. dan geeft ze een kus op mijn wang. ik merk dat ik helemaal rood word en Karlijn wordt ook helemaal rood. dan gaat mijn telefoon af. "ik moet naar huis." zeg ik dan. "oké ik zie je wel weer." zegt ze een beetje verlegen. ze loopt mee naar de voor deur. ik geef voor dat ik naar buiten ga haar nog snel een kusje op haar wang.
JE LEEST
De Vier Seizoens Sleutels
Gizem / GerilimWinter is een normaal wees meisje. nou dat dacht ze dan wordt ze geadopteerd door vier YouTubers die haar en nog twee jongen willen beschermen. ze hebben namelijk speciale krachten. ze zijn namelijk de sleutels naar de elfen wereld. Zomer is helaas...