~Dobrý pastier položí svoj život za ovce*

214 16 9
                                    

,,Ja som dobrý pastier. Dobrý pastier položí svoj život za ovce." (Jn 10, 11)

Kebyže vieme, aká je táto veta pravdivá! Dobrý pastier položí svoj život za ovce! Predstavte si, čo to muselo pre neho byť, keď bol v Getsemanskej záhrade.

Keď prišiel na to miesto, povedal im:,, Modlite sa, aby ste neprišli do pokušenia!"
Potom sa od nich vzdialil asi toľko, čo by kameňom dohodil, kľakol si a modlil sa: (Lk 22, 40-41)

Ježiš celý zničený prichádza do Getsemanskej záhrady aby sa pomodlil! Večer pred jeho smrťou a obvinením, pár minút pred zatknutím a on ide do záhrady aby sa modlil. Nám je zaťažko odrapotať jeden Otče náš alebo inú modlitbu. Chce nám ukázať, že nech sa deje čokoľvek, Boh je s nami vždy, aj v tých najhorších situáciách. Ježiš si kľakne, sám a v tichu a modlí sa. Predstavte si ho tam. Ten Ježiš, ktorý prorokoval v synagógach, ktorý bol 40 dní na púšti, ktorému hovorili: ,, Hosana! Hosana!", ktorý učil ako žiť s Bohom, našim Otcom. Teraz tam kľačí, zničený a bojí sa, no vytrvalo sa modlí.

,, Otče, ak chceš, vezmi odo mňa tento kalich! No nie moja, ale tvoja vôľa nech sa stane!" Tu sa mu zjavil anjel z neba a posilňoval ho. A on sa v smrteľnej úzkosti ešte vrúcnejšie modlil, pričom mu pot stekal na zem ako veľké kvapky krvi. (Lk 22, 42-44)

Trasúci sa na celom tele zdvíha oči k Bohu, hore do neba a hovorí tieto slová. ,,Nie ako ja chcem, ale ako ty chceš. Viem, že ti patrím, že moje telo bude veľmi trpieť, no pre teba a pre tvoju lásku Bože, aj pre lásku mojich ľudí, ktorých veľmi milujem, to urobím. Ako ty chceš, nie ako ja chcem." Boh ho vypočul. Boh počúva každú jednu modlitbu. Každú myšlienku. Všetko na nás je mu vzácne. A tak tam svojmu jedinému synovi, ktorého za nás posiela na kríž, poslal anjela aby ho posilňoval. Anjel zostupujúci z neba, biely a žiarivý stojí pri Ježišovi, kladie ruku na jeho plece a dodáva mu Ducha aby ho posilnil.

A čo na to Boží Syn? V smrteľnej úzkosti sa modlil ešte viac. Tu je pekne vyjadrené, že sa bál. Bol to človek, nám podobný vo všetkom okrem hriechu. Bál sa. ,,Nech nie moja, ale tvoja vôľa nech sa stane. Hoci sa bojím, potím sa krvou v Getsemanskej záhrade, sám, pretože učeníci zatiaľ zaspali, som tu pred tebou a ešte vrúcnejšie sa modlím." Prečo? Pretože nás miluje.

Pričom mu pot stekal na zem ako veľké kvapky krvi. Máme trému alebo sa bojíme pred vystúpením, skúškou alebo urobiť nejaké ťažké rozhodnutie. Skúste to ešte trojnásobne zvýšiť. Keď sa bojíme, sme možno spotení, máme sucho v ústach, nepríjemný pocit v žalúdku... Ježiš keď sa veľmi bál, potil sa krvou. Nie pot, keď nám je veľmi teplo a nepríjemne nám steká po ruke alebo rôznych častiach tela. Drahocenná krv, ktorá za nás toľko obetovala! A to bolo len v Getsemanskej záhrade... Koľko si musel vytrpieť na kríži?

Keď vstal od modlitby a vrátil sa k učeníkom, našiel ich spať od zármutku.
I povedal im: ,, Čo spíte? Vstaňte, modlite sa, aby ste neprišli do pokušenia!" (Lk 22, 45-46)

Toľko pre nás urobil! A my si to ani neuvedomujeme! Veď náš Pán je veľký a má pre nás veľké veci. Stačí len počúvať jeho hlas...A nechať sa ním viesť. ,,Bdejte, lebo vaša hodina sa blíži. Nikdy neviete, kedy si vás môj Otec vezme k sebe..." A aj keď zaspíme, Ježiš nás vždy zobudí so slovami: ,, Čo spíte? Vstaňte, modlite sa, aby ste neprišli do pokušenia!"

Nezabúdajme: Modlitba je najdostupnejší a najosobnejší kontakt s Bohom. On nechce nič iné, len s nami tráviť čas. Veď na to sme boli stvorení! Bratia a sestry, neochabujme vo viere! Modlite sa a verte! Veď Pánova hodina príde čoskoro. Prečo by toto všetko robil svojmu jedinému synovi? Pretože nás aj jeho miluje. Ako sa mu môžme odvďačiť? Nemusíme byť svätí na to, aby sme zažili Boží dotyk a aby sme s ním trávili čas v modlitbe. Pamätajte, najviac sa mu páči, ak sa modlíte zo srdca, vlastnými slovami... Ešte dnes mu povedzte, že nám na Ňom záleží
((((((:

Pieseň: Si mojou ovečkou/ Ovečka- Lamačské chvály

Cesta k Tebe ✔️Where stories live. Discover now