~Nie som*
Vojenský oddiel, veliteľ a židovskí strážnici Ježiša chytili a poviazali ho. Najprv ho priviedli k Annášovi, tesťovi Kajfáša, ktorý bol veľkňazom toho roku. Práve Kajfáš poradil Židom: ,,Je lepšie, keď zomrie jeden človek za ľud." (Jn 18, 12-14)
Nevinného Ježiša, ktorý sa nevzpieral a nekričal na ľudí, ktorí ho chytili, poviazali ako najväčšieho zločinca. Neurobil nič zlé a oni ho aj tak zviazali veľkými hrubými lanami. Nepriatelia boli veľmi šťastní, keď ho mohli vidieť bezbranného. Išli s ním najskôr ku Annášovi, tesťovi Kajfáša, ktorý bol veľkňazom v tom roku. Mnohokrát aj my, keď zhrešíme, hádžeme laná na nevzpierajúceho sa Ježiša. On tam len stojí a my ho pevnejšie zväzujeme. A keď robíme nejaký ťažký hriech, postrkujeme ho ku Kajfášovi. Niekedy si ani neuvedomujeme, ako veľmi sebe a Ježišovi škodíme. My ľudia páchame strašné veci...
Za Ježišom šiel Šimon Peter a iný učeník. Ten učeník sa poznal s veľkňazom a vošiel s Ježišom do veľkňazovho dvora. Peter však ostal vonku pri dverách. Potom ten druhý učeník, čo sa poznal s veľkňazom, vyšiel, prehovoril s vrátničkou a voviedol ta Petra. (Jn 18, 15-16)
Ale učeníci, i keď sa rozutekali v Getsemanskej záhrade, iný učeník aj s Petrom išli za Ježišom. Učeník sa poznal s veľkňazom a preto vošiel do dvora spolu s Ježišom. Aké muselo byť ťažké pre toho učeníka to, že stále chodil s Ježišom a ešte sa poznal s veľkňazom, ktorý neznášal Ježiša! Často učeníci riskovali svoje životy, len aby mohli byť s Božím Synom. Preto to niekedy držali v tajnosti. A aký máme postoj k tomu my? Tiež sa nepriznávame k Ježišovi za to, že by nás mohli vysmiať? Alebo by nás odsúdili za to, že sme veriaci?
Tu vrátnička povedala Petrovi: „Nie si aj ty z učeníkov toho človeka?" On vravel: „Nie som." Stáli tam sluhovia a strážnici, ktorí si rozložili oheň, lebo bolo chladno, a zohrievali sa. S nimi stál aj Peter a zohrieval sa. (Jn 18, 17-18)
Tu Peter prvýkrát zapiera. Vrátnička, ktorá pustila dnu učeníka a Petra sa ho opýtala: ,,Nie si aj ty z učeníkov toho človeka?" On vravel: ,,Nie som." Možno mal Peter strach a prvé čo urobil bolo, že rýchlo odpovedal, alebo sa bál toho, že odsúdia na smrť aj jeho. My tiež dostaneme strach, keď vidíme koľko ľudí zabili pre vieru v Boha. Koľko mučeníkov, mučeníc, apoštolov a ľudí oddaných Bohu. Ako sa v médiách posmievajú veriacim ľuďom.
Aj naše Nie som spôsobuje Ježišovi bolesť. Milujúci Syn, ktorý na nás denno denne dohliada, ktorý plače keď mi plačeme, smeje sa spolu s nami, dáva nám pokoj, radosť a rady, ktoré sú cennejšie ako zlato alebo soľ.
Veľkňaz sa vypytoval Ježiša na jeho učeníkov a na jeho učenie. Ježiš mu odpovedal: „Ja som verejne hovoril svetu. Vždy som učil v synagóge a v chráme, kde sa schádzajú všetci Židia, a nič som nehovoril tajne. Prečo sa pýtaš mňa? Opýtaj sa tých, ktorí počuli, čo som im hovoril! Oni vedia, čo som hovoril." Ako to povedal, jeden zo sluhov, čo tam stál, udrel Ježiša po tvári a povedal: „Tak odpovedáš veľkňazovi?" Ježiš mu odvetil: „Ak som zle povedal, dokáž, čo bolo zlé, ale ak dobre, prečo ma biješ?!" A tak ho Annáš zviazaného poslal k veľkňazovi Kajfášovi. (Jn 18, 19-24)
Vnútri sa zatiaľ odohrával dialóg medzi veľkňazom a Ježišom. Pravdivo odpovedal a za jeho slová aj tak dostal zaucho od strážnika, ktorý mu hovorí: ,,Tak odpovedáš veľkňazovi?" On mu odpovedal: ,,Ak som zle odpovedal, dokáž, čo bolo zlé, ale ak dobre, prečo ma biješ?" Ježiš sa nestrhol, nezačal po ňom kričať, nezbil ho, ako by sme čakali od muža. Len sa opýtal, čo bolo zlé a prečo ho bije. Kebyže aj my dokážeme v niektorých situáciách takto pokojne zareagovať. Hoci tam stál a neskôr išiel s nimi všade kam povedali, ako baránok vedený na zabitie, dokázal sa s nimi rozprávať. A tu je vidieť, že akokoľvek zhrešíme, Boh nás aj tak miluje a dokáže sa s nami rozprávať. Možno sa necítime hodný byť s ním alebo máme nejaké zlé, či ťažké obdobie... no On sa k nám stále prihovára, aj keď ho zviažeme lanami a privedieme ku Kajfášovi. Nevyčíta nám naše chyby, naopak pretvára ich na niečo dobré a užitočné, pekné.
Šimon Peter tam stál a zohrieval sa. I pýtali sa ho: „Nie si aj ty z jeho učeníkov?" On zaprel: „Nie som." Jeden z veľkňazových sluhov, príbuzný toho, ktorému Peter odťal ucho, vravel: „A nevidel som ťa s ním v záhrade?!" Peter znova zaprel - a vtom zaspieval kohút. (Jn 18, 25-27)
Peter znova zapiera, a keď zaprie tretíkrát, kohút zakikiríka. No neskôr Ježiš vstane z mŕtvych a pýta sa Petra, či ho miluje. Boh to s nami nikdy nevzdá. Nie sme mu ľahostajný a to zlo, čo v nás je, chce vyčistiť. No je na nás, či ho pozveme do nášho srdca...
Nezabúdajme: Zajtrajším dňom začínajú najtajomnejšie a najkrajšie sviatky v roku. Veľká noc, premenenie vody na víno, umučenie nášho Pána a krížová cesta...následné zmŕtvychvstanie...pripomeňme si, čo pre nás znamená Kristova láska. Buďme s ním po celý čas... zotrvávajme v Ňom. :)
Pieseň: Passion song (Z filmu Syn Boží)
YOU ARE READING
Cesta k Tebe ✔️
SpiritualVenované: Najlepšej učiteľke klavíra Listy pre úžasného človeka, ktorého postihol osud, aký nechce nikto z nás. Cesty bývajú rôzne, no len jedna je taká, po ktorej kráčame s ťažkým krížom ..cesta k Bohu. A preto je tu Ježiš, ktorý tento kríž nesie s...