~Nech sa mi stane podľa tvojho slova.*

72 8 2
                                    

Nech sa mi stane podľa tvojho slova. ( Lk 1, 38)

Advent. Toto slovo počujeme z každej strany. Z internetu, televízie, od druhých ľudí, z kázní, z reklám... Častokrát už ani nemáme náladu oslavovať Advent, pretože sa nám s tým spája ruch, nakupovanie vianočných darčekov alebo nepríjemné návštevy rodiny, pečenie, varenie. A potom počúvame slová ako spomaľ, uži si Vianoce. Ale ako? Ako si máme vychutnať Vianoce, keď toho ešte musíme veľa urobiť? 

Dnešný svet je veľmi uponáhlený. Môžeme vidieť ako nám život uteká pred očami. Veď pred chvíľou bol nový  rok. No skúsme to, zajtra sú Vianoce a my ich hádam nechceme premrhať. Zastavme sa a zamyslime sa spolu. Poďme rozjímať nad zajtrajším Božím slovom.  

Boh poslal anjela Gabriela do galilejského mesta, ktoré sa volá Nazaret, k panne zasnúbenej mužovi z rodu Dávidovho, menom Jozefovi. A meno panny bolo Mária. Anjel prišiel k nej a povedal: „Zdravas', milosti plná, Pán s tebou." Ona sa nad jeho slovami zarazila a rozmýšľala, čo znamená takýto pozdrav. (Lk 1, 26-29)

Panne Márii sa zjavil anjel Gabriel, ktorého poslal sám Boh. Gabriel ju pozdravil slovami: ,,Zdravas', milosti plná, Pán s tebou." Čo by sme urobili na Máriinom mieste my? Zľakli by sme sa? Nemo by sme sa pozerali na anjela a navrávali by sme si, že sa nám to celé iba sníva? Hodili by sme sa mu okolo krku, že ho radi vidíme? Dali by sme sa s ním do reči? 

Mária sa nad jeho slovami zarazila. Zaskočilo ju Gabrielove oslovenie. My teraz vieme, čo slová znamenajú, ale Mária nevedela a rozmýšľala...

Zdravas', znamená raduj sa. Mária sa má radovať, pretože Boh má s ňou veľký plán! Má počať Božieho Syna, ktorý bude Najväčší a má vykúpiť svet! Raduj sa Mária! Aj s nami má Boh úžasné plány. Radujme sa, pretože on si vyvolil aj nás. Radujme sa spolu s ňou! Veď je naša Nebeská Matka!

Milosti plná, V jednom článku som sa dočítala, že tieto slová znamenajú, že Panna Mária bola už do najvyššej miery naplnená Božími milosťami. Nikoho iného ani na nebi ani na zemi anjel nemohol týmito slovami pozdraviť. 

Pán s tebou, znamená, že Boh bol s Máriou tak úzko spojený, ako predtým nikdy nebol. Len s ňou mal to najužšie spojenie, keď bol Ježiš jej synom. Z nej si vzal svoje telo. Boli jeden celok. Ježiš a teda Boh ako jej dieťa a Mária ako Matka. Aj ja sa snažím budovať hlboký a pevný vzťah s Bohom? Uvedomujem si, že je to môj priateľ, Otec, kamarát? 

Anjel jej povedal: „Neboj sa, Mária, našla si milosť u Boha. Počneš a porodíš syna a dáš mu meno Ježiš. On bude veľký a bude sa volať Synom Najvyššieho. Pán, Boh, mu dá trón jeho otca Dávida, naveky bude kraľovať nad Jakubovým rodom a jeho kráľovstvu nebude konca." (Lk 1, 30-33) 

On sa nám stal podobným vo všetkom okrem hriechu. On si na seba zobral krehké ľudské telo, len aby nás mohol zachrániť. Krehké a nevinné dieťatko v jasličkách. Vieme si predstaviť toho Ježiša, ktorý trpel na kríži, ako malé dieťatko? Ach, aký to musel byť krásny pohľad. 

Len sa nebojte Boha a Jeho plánov. Gabriel hovorí Márii, neboj sa. Veď máme pri sebe Boha, ktorý nás miluje, čoho sa máme báť? Bojíme sa a sme vyčerpaní zo zháňania darčekov a vianočného zhonu? Nebojte sa, nestrachujte sa, len sa zastavte. Navštívte dieťatko v jasličkách, zapozerajte sa naňho, nájdime si aspoň troška času.  

Mária povedala anjelovi: „Ako sa to stane, veď ja muža nepoznám?" Anjel jej odpovedal: „Duch Svätý zostúpi na teba a moc Najvyššieho ťa zatieni. A preto aj dieťa bude sa volať svätým, bude to Boží Syn. Aj Alžbeta, tvoja príbuzná, počala syna v starobe. Už je v šiestom mesiaci. A hovorili o nej, že je neplodná! Lebo Bohu nič nie je nemožné." (Lk 1, 34- 37)

Mária sa spýtala anjela, ako sa môže stať to, čo práve povedal? Veď ona muža ešte nepozná. Ale anjel jej to vysvetľuje a pripomína jej, že i Alžbeta počala dieťa v starobe a tak ju Boh zbavil hanby. Veď Bohu nič nie je nemožné!

Tak prečo sa stále strachujeme? Keď Panna Mária počala z Ducha Svätého, Alžbeta v starobe, tak prečo by sme my nemali veriť Bohu? Veď keď Boh dokáže takéto veľké veci... Nestačí len veriť v Boha...ale veriť Bohu. Tak ako Mária. Božia služobnica, prosím, nauč nás veriť Bohu tak, ako si to kedysi urobila aj ty. Veď ty si sa mu bezprostredne odovzdala. 

Mária povedala: „Hľa, služobnica Pána, nech sa mi stane podľa tvojho slova." Anjel potom od nej odišiel. (Lk 1, 38)

Hľa, nech sa mi stane podľa tvojho slova...

Nezabúdajme: Advent je čas, kedy sa máme pripraviť na malého Ježiška, krehkého v Betleheme. Poďme sa mu pokloniť, veď z neho raz bude muž, ktorý všetkých vykúpi z hriechu a zatratenia! Poďme, pokloňme sa mu, dajme mu dar, naše srdce, krehké ako náš malinký Ježiš.

Pieseň: Vianočné šalalí- Simona Martausová

Požehnané Vianoce všetkým! Vychutnajte si vianočné čaro. Buďte s malým Ježiškom ako deti...navštívte ho. Pokloňme sa mu, pobozkajme ho na čelo, usmejme sa na to malé dieťa v Betleheme. :)) 

Cesta k Tebe ✔️Where stories live. Discover now