~Boh je s nami*

28 5 0
                                    

Žalm 46 (45) Boh je s nami

Pre zbormajstra. Korachových synov. Na hoboji. Pieseň.

Boh je naše útočište a naša sila,

najistejšia pomoc v súžení,

preto sa nebojíme, hoci by sa zem triasla

a vrchy by sa rúcali do hlbín mora.

Nech aj hučia moria, ich vody sa penia

a pod ich nárazom rozkývu sa horstvá!

Vševládny Boh je s nami,

Boh našich otcov je náš pevný hrad.

Poznáme príbehy o veľkých silných bojovníkoch alebo vojakoch. Majú výdrž, ktorá im umožňuje prejsť každý deň niekoľko desiatok kilometrov. Sú prefíkaní, najmä keď bojujú so svojím súperom a používajú všelijaké finty. Majú dobrý orientačný zmysel a preto sa nikdy nestratia. Ale každý má aj niečo, vďaka čomu sú hodní stať sa bojovníkmi. Majú silu. Bez sily by neboli nikdy dobrými bojovníkmi.

A presne takýto je aj Ježiš. Je to bojovník, ktorý pre nás vybojoval nielen Božie kráľovstvo, ale aj večný život. Je to bojovník všetkých bojovníkov, vojak, ktorý sa nikdy nevzdal. Je naše útočište a sila, kedykoľvek k nemu môžeme pristúpiť ako jeho deti a on nás ochráni pred každým zlom. A preto sa nemáme báť, pretože Boh je s nami. Nech aj hučia moria a ich vody sa penia, Boh je s nami.

Ramená rieky osviežujú Božie mesto,

sväté sídlo Najvyššieho.

V ňom prebýva Boh, preto nebude otrasené,

Boh mu pomôže ešte pred úsvitom.

Národy sa búria, padajú kráľovstvá,

keď jeho hlas zahrmí, zem sa zachvieva.

Vševládny Boh je s nami,

Boh našich otcov je náš pevný hrad.

Aký je to úžasný pocit, keď vieme, že sme adoptívne deti Všemohúceho a Vševládneho Boha! To neznamená, že teraz budeme zneužívať Jeho moc v náš prospech. Niekedy máme pocit, že si nás nikto nevšíma, že sme len malé zrniečko v nekonečnom vesmíre. No ani si neuvedomujeme, že Boh o nás javý veľký záujem a že nás pozná lepšie ako my. Boh nie je hrozivý, On len túži po spravodlivosti a nič nerobí len tak pre nič za nič. Tak akú máme potom hodnotu! Veď On je náš pevný hrad!

Poďte, pozrite sa na veľké Jahveho diela,

akými divmi naplnil celú zem!

Po celej šírej zemi zastavuje vojny,

rozbíja luky, láme kopije

a štíty hádže na oheň.

,,Prestaňte! Vedzte, že ja som Boh,

vysoko nad národmi, vysoko nad zemou!"

Vševládny Boh je s nami,

Boh našich otcov je náš pevný hrad.

Boha môžme vidieť vo viacerých veciach. A tá najčastejšia vec, je príroda. Odzrkadľuje sa tam Božia krása, jemnosť a dokonalá harmónia. Spoznávajme Boha cez prírodu! Prejdime sa alebo sa aspoň pozrime z okna na krásne Božie veci.

Ak máme so svojím blížnym čo i len malý konflikt, dochádza k vojne. Nemusí to byť veľká svetová alebo občianska vojna, stačí ak máme niečo proti svojmu blížnemu. Aj malý konflikt môže vyústiť do veľkej vojny. Ak proti niekomu niečo máme, mali by sme sa o tom s dotyčným človekom porozprávať. A keď to nepomôže, obráťme sa na Boha! Veď len on dokáže rozbíjať luky, lámať kopije a spaľovať štíty! Veď ako povedal Ježiš: ,,Miluj svojho blížneho ako seba samého."

Nezabúdajme: Boh je s nami. On je náš pevný hrad. Náš štít, naša spása, naše zmierenie. On nám dokáže ponúknuť to, čo tento svet nie. Pravú lásku, ktorá sa nás dotýka každý deň.

Pieseň: Who am I- Casting Crowns

Cesta k Tebe ✔️Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon