Žalm 142 (141) Modlitba prenasledovaného
Báseň Dávidova. Keď bol v jaskyni. Modlitba.
Zo všetkých síl volám k Jahvemu o pomoc,
hlasno prosím Jahveho o zľutovanie.
Predkladám mu svoje ťažkosti,
rozprávam mu o svojich úzkostiach.
Ja klesám na duchu,
ale ty vieš, kadiaľ mám ísť.
Viera v Boha nie je len o tom, že máme ťažkosti a problémy, ktoré nám pozemský život sťažujú. Je to o krásnom, naplňujúcom a hlbokom vzťahu s Bohom, ktorého máme brať ako svojho Otca. Ťažkosti by nám nemali zabrániť v rozvíjaní vzťahu s ním. I keď zlyháme, vždy sa s Bohom postavíme na nohy. Rozprávame mu o svojich zážitkoch, dňoch, situáciách a živote. On vždy vie, kadiaľ máme ísť. Či nepovedal, že tu bude s nami po všetky dni až do skončenia sveta?
Na chodníku, ktorým sa uberám,
nastavili mi osídlo.
Obzerám sa napravo
a nik sa ku mne nepriznáva,
nemám výhľad na útek,
nikomu nezáleží na mojom živote.
Aj my sa často cítime ako kráľ Dávid. Máme pocit, ako keby nás všetci opustili. Sme ovplyvňovaný toľkými názormi, ľuďmi a situáciami, že často strácame priamy pohľad na Boha a jeho lásku. Ako keby sme boli v blate špiny, nečistoty a hriechu. Nevieme kam ďalej. Máme pocit, akoby nás všetci opustili... ako keby nikomu nezáležalo na našom živote. Cítime sa ako vtáčik v klietke. Všade vidíme len to zlé a ani si neuvedomujeme to dobré.
Jahve, k tebe úpenlivo volám:
ty si moje útočište,
ty si všetko, čo mám na tomto svete.
Vypočuj moje volanie o pomoc,
lebo som úplne vyčerpaný,
Avšak nikdy, nikdy nestrácajme nádej a vieru v Boha. Niekedy je On len to jediné, čo potrebujeme na tomto svete. Naozaj niekedy stačí len Jeho Slovo alebo prítomnosť. Veď len On dokáže dať vyčerpaným odpočinok. Len On sa dokáže postarať tak, ako by sa na svete postarať nikto nedokázal. Len si prejdime život a nájdime v ňom niečo, čo môžeme považovať za zázrak alebo Boží dotyk. Môžu to byť aj úplne maličké veci, ktoré Boh robí denno denne a my sme sa nad nimi ani nezamysleli. Boh by mal byť naše útočište v ťažkostiach a trápeniach nášho každodenného života. Pri ňom sa môžeme zastaviť, porozprávať sa, načerpať sily, stačí však aj len jeho prítomnosť.
Zachráň ma pred mojimi prenasledovateľmi,
lebo sú silnejší odo mňa.
Vyveď ma z tohto väzenia,
aby som ti mohol verejne poďakovať.
Spravodliví sa pridružia ku mne,
keď mi preukážeš svoju priazeň.
V jednej piesni sa spieva: Náš Boh je väčší, On je mocnejší, Pane si viac než čo tento svet dáva.
Neberme to ako fakt. Žime s tým, čo nám ponúka Boh. Lebo On nás každý deň vyvádza zo skúšok a trápení.
Nezabúdajme: Už aj kráľ Dávid, ktorý mal moc, vplyv a bohatstvo, všetko to pozemské- sa skláňa pred niekým väčším ako je on sám. Je to práve Boh, ku ktorému sa utieka, nech mu je akokoľvek. Buď žiali, alebo plače či sa raduje, kráľ Dávid vie, že Boh je s ním a že ho nikdy neopustí. Aký dôvod máme báť sa? Veď Boh nás zachráni, len mu treba veriť. Nie je to o ničom inom. :)
Pieseň: V bludiskách- Janais
KAMU SEDANG MEMBACA
Cesta k Tebe ✔️
SpiritualVenované: Najlepšej učiteľke klavíra Listy pre úžasného človeka, ktorého postihol osud, aký nechce nikto z nás. Cesty bývajú rôzne, no len jedna je taká, po ktorej kráčame s ťažkým krížom ..cesta k Bohu. A preto je tu Ježiš, ktorý tento kríž nesie s...