p.o.v Ivy
Na een tijdje stoppen we met springen omdat de bel gaat. Als het mijn ouders maar niet zijn vind ik het goed. Niall en ik lopen naar de deur en maken hem open. Ik schrik als ik zie wie er voor de deur staat. De politie staat recht voor mijn neus. Oo nee nu begint het gezeur weer. 'mam kun je even komen' roept Niall.
Zijn moeder komt naar de deur gelopen en kijkt verbaasd als ze de politiemannen ziet. 'hoi mevrouw, we zijn op zoek naar Ivy' zegt de man. 'dat ben ik' zeg ik. 'je ouders zijn je aan het zoeken, je kan met ons meekomen naar het bureau' zegt de man. Oo nee, ik wil dit niet. Dit zou een dag met Niall worden. 'maar mijn moeder staat hier en mijn vader is aan het werk dus ik weet niet waar u het over heeft ' zeg ik.
Die vond ik nog best wel goed. 'je mag niet liegen tegen de politie' zegt een andere man. 'weet ik, maar ik doe het toch' zeg ik. Ze kijken me raar aan, waarschijnlijk omdat ik nog best wel jong ben om zo brutaal te zijn. 'je moet met ons mee. Jou ouders willen je terug en je hebt geen toestemming om weg te gaan, zeggen je ouders' zegt de man.
'punt 1, dat is hun probleem punt 2, hun hebben ook geen toestemming om mij pijn te doen en die dingen maar dan doen ze ook. Ik blijf lekker hier en ze zien maar wat ze doen' zeg ik. Niall kijkt me met grote mond aan. het is best wel grappig.
'sorry maar je ouders hebben gezegd dat we je terug moeten halen omdat je een verbod hebt bij hun te komen' zegt een andere man. 'dat is niet mijn probleem. Ik mag doen wat ik wil. Ik heb eigen rechten. Als ik thuis alles zelf moet doen, dan wil ik buiten het huishouden ook dingen zelf kunnen doen en niet alleen maar de baas zijn over de volgorde van de klusjes' zeg ik.
'dat begrijpen we maar je moet meekomen' zegt de man. 'leuk je ontmoet de hebben. De volgende keer bij jullie bye' zeg ik en gooi de deur dicht. Niall houd het niet meer en begint te lachen.
'jij bent echt brutaal, dat had ik niet verwacht' zegt hij. 'ik laat me niet nog een keer weghalen bij jou' zeg ik. 'maar wat bedoel je met alle klusjes in huis doen' vraagt hij. Wow dit is wel echt dom. 'ik had je slimmer ingeschat Horan, maar daar bedoel ik mee dat ik alles doe in huis, alles' zeg ik.
Hij kijkt me meelevend aan. Ik haat dat. Ik wil niet dat mensen medelijden met mij hebben. Ik trek de deur open en zie de mannen daar nog staan terwijl ze met iemand bellen. 'meneer zijn dat mijn ouders' vraag ik. De man knikt en ik gebaar dat hij naar mij moet komen. De man komt naar mij toe en Niall kijkt me alleen maar raar aan.
Ik pak de telefoon uit de hand van de agent en hou hem tegen mijn oor.
Ivy, 'oke luister goed'.
Moeder, 'oo hee Ivy'.
Ivy, 'we spreken wat af, ik blijf hier tot dat de vakantie af is gelopen, dan kom ik terug naar huis met jullie en zal ik zonder moeite of zonder weg te lopen bij jullie blijven'.
Moeder, 'kom gewoon naar het hotel'.
Ivy, 'dat was niet de vraag, doen jullie het of niet'.
Moeder, 'ja we doen het, over 10 dagen komen we je ophalen en dan gaan we weer naar huis'.
Mijn ogen worden groot en ik kijk Niall aan. Hij kan het niet verstaan dus hij weet niet wat er aan de hand is.
Ivy, 'oke tot dan'.
'het is geregeld' zeg ik tegen de agent. Hij knikt en loopt weg. Niall kijkt me raar aan. 'ik mag tot dat we weg gaan bij jullie blijven' zeg ik vol blijdschap. Niall zijn ogen worden groot en hij tilt me gelijk op. Ik sla mijn armen om zijn nek en geef hem een stevige knuffel. 'dat is zo geweldig' zegt hij. 'daarvoor in ruil mag ik niet meer weglopen' zeg ik. Ik zie aan hem dat hij zo blij is. Die glimlach, het is zo schattig.
Ik spring uit zijn armen en ren naar boven. Gelukkig zie ik dat het luchtbed er nog ligt. Snel leg ik mijn spullen erop en ren ik weer terug naar beneden.
Hooi
Weer
Een
Nieuw
Deel
JE LEEST
my big boy ✔
FanfictionBij een meet en greet word je beste vrienden met een jongen. Het is een sterke vriendschap en je leert zijn vrienden kennen. Alleen op school word je gepest en jou ouders zijn niet de aardigste. Dan blijkt het ook nog dat het niet eens je echte oude...