-70-

197 7 0
                                    

p.o.v Ivy

Shawn komt Luuk nog even helpen. 'Luuk je kan dit. Ze zullen je echt niet gaan uitschelden en je mag de tekst erbij hebben. Ik sta naast je als het niet lukt' zegt Shawn. Ik pak mijn gitaar en samen lopen we de woonkamer in. Iedereen kijkt ons raar aan. 'in deze dagen ben ik nog nuttig geweest. We hebben een liedje geschreven' zeg ik. Ik zet de eerste tonen en Luuk begint met zingen.

Het eerst stukje kom ik er ook bij. Ik zie dat Luuk het echt heel spannend vind maar hij doet het echt goed. Aan het eind van het lied geef ik hem een knuffel en iedereen klapt. 'dat was zo goed' roept Niall. 'dankje' zeggen Luuk en ik tegelijk. Ik leg mijn gitaar weg en ga bij Luuk zitten. 'zie je, ze zullen niet negatief zijn, dat durven ze niet eens' zeg ik. Niall kijkt me gelijk aan. Ik lach en hij gaat er niet verder op in.

'Niall, weet je wie hier gister was' vertel ik blij. Hij kijkt me vragend aan. 'Zayn was hier, ik had met hem afgesproken' zeg ik nog blijer. 'wat' roepen de jongens tegelijk. Dat was niet zo slim. 'waarom heb je contact met hem' vraagt Harry. 'omdat ik hem mistte' zeg ik zielig. 'beloof me dat je nooit meer contact hebt met hem' zegt Louis. 'ik beloof niks' zeg ik met een enge lach.

Aan het eind van de dag gaan ze weer weg. We nemen afscheid en daarna moet ik naar bed omdat het half 11 is. Ik ga bij Shawn liggen en val in zijn beschermende armen in slaap.

Er gaan 3 weken voorbij. De jongens zijn 5 keer geweest. Het was echt geweldig hier. Ik ben hier nog een paar dagen en dan ga ik 6 weken naar de jongens. Ik zit rustig met Shawn op de bank. Mijn telefoon gaat af. Niall. Ik neem op.

Ivy, 'hooi Nialler'.

Niall, 'uhm Ivy we moeten je even iets melden'.

Ivy, 'wat is er'.

Niall, 'nou, je 'ouders' zijn ontsnapt, en zitten nu hier in Londen. Ze zijn erop uit je te vinden. De politie probeert ze te vinden maar wij moeten die tijd voorzichtig zijn omdat ze verwachten dat jij bij ons bent'.

Wat? Ze zijn hier. Gelijk kruip ik dicht tegen Shawn aan.

Niall, 'en de politie heeft gezegd dat we je moeten schuilhouden op een plaats, daar zit je nu. Tot dat ze zijn gepakt mogen wij niet naar jou toe omdat ze ons overal achtervolgen. Ook Lucas mag niet naar buiten komen'.

Ivy, 'w-wat'.

Ivy, 'die k*t mensen verpesten alles, ik had me er zo op verheugd Lucas weer te zien'.

Niall, 'sorry, we kunnen er niks anders van maken. Kom zelf ook niet te veel buiten. Ze zijn erop uit je te vinden en je deze keer ook echt weg te houden van alles'.

Niall, 'alle politie in de regio zijn aan het zoeken, maar wij moeten geen risico nemen. Zodra we kunnen kom je naar ons toe'.

Ivy, 'ja'.

We sluiten af en gelijk draai ik me op naar Shawn waar ik hard begin te huilen. Ze zijn hier gewoon in de buurt. 'wat is er aan de hand' vraagt Shawn. 'ze zijn hier' zeg ik huilend. 'ik snap het niet' reageert hij droog. 'mijn 'ouders' ze zijn ontsnapt en nu zijn ze in Londen naar mij op zoek. Ik mag niet naar buiten, Lucas mag niet naar buiten en de jongens mogen niet naar mij toe' zeg ik huilend. 'dat is zo erg' zegt Shawn meelevend. 'ik mis ze' zeg ik huilend.

'ze doen dit alleen maar omdat ze van je houden en ze willen je beschermen' zegt Shawn. Ik knik en sta op om naar papa of mama te gaan. Ik loop naar boven waar ik mama geschokt zie kijken. Zodra ze mij ziet loopt ze gelijk naar mij toe. 'je hebt het nieuws ook gehoord he' vraagt ze aan mij. Ik knik zacht. 'het is niet dat ik het hier niet leuk vind maar ik mis ze wel. Ik mis het huis gewoon' zeg ik.

'ik snap dat je het mist en ik snap ook dat je het hier leuk vind. Dat zien we echt wel aan je. De jongens vertelde dat je door Shawn en Luuk helemaal jezelf word' zegt mama. Ik knik zacht en loop dan naar mijn kamer waar ik op bed ga liggen. Wat moet ik nou doen? Het ergste, de tour. Ik moet wel echt met ze regelen dat Shawn en Luuk mee mogen. Shawn moet wel mee, hij helpt me met zingen. Ik pak mijn telefoon en bel Niall.

Ivy, 'heey Niall'.

Niall, 'heey kleine'.

Ivy, 'ik wou vragen op die tour over 2 maanden mogen Luuk en Shawn mee? Ik kan niet zonder ze'.

Niall, 'ik moet dat even overleggen. Ik doe er alles aan, en jij bent nu een artiest je bent ons tussenprogramma samen met Shawn. Voor Luuk kan ik wel regelen'.

Ivy, 'bedankt, ik hou van je'.

Daarna hang ik op. Ik ben het tussenprogramma van hun tour. Ik ga voor de eerste keer mee met een tour, en ik ga het voorprogramma ook ontmoeten. 5sos.

Hooi

my big boy ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu