-64-

194 5 2
                                    

p.o.v Shawn

Samen met Luuk ben ik aan het gamen. Ivy heeft al een hele tijd niks meer gezegd dus ik gok dat ze slaapt. Dat zou zo cute zijn. Mijn kleine zusje die tegen mijn borst in slaap is gevallen. Ik heb haar al die jaren zo gemist en nu is ze eindelijk weer bij me. Ze is zo geweldig. Ze lijkt ook veel op Luuk, alleen is ze drukker, en veel blijer. Ook kan ze gitaar spelen, ze kan zingen, en ze is gewoon zo ontzettend grappig.

Ik wil haar nu echt nooit meer kwijt. Gelukkig zitten die mensen die al die jaren zich voordeden als haar ouders in de bak. Ze is nu echt het beste wat me is overkomen. Misschien ga ik overdrijven in het beschermen, maar dat heb ik dan niet door. Ik wil haar gewoon niet kwijt. Als haar iets zou gebeuren zou ik het mezelf nooit vergeven. Luuk wint dit potje en ik kijk naar Ivy die inderdaad ligt te slapen. 'Luuk maak even een foto' zeg ik blij. Ik geef hem mijn mobiel en sla dan mijn armen om haar heen.

Luuk maakt de foto en geeft mijn telefoon terug. De foto is zo cute. Ik zet hem op instagram met de tekst, 'finally after all those years she is back in my arms'. Ik ben op de een of andere manier best wel beroemd geworden door de app Vine. Ik heb dus veel mensen die mij volgen. Dat zijn er ook veel uit het buitenland dus schrijf ik de tekst er in het Engels onder. Aan de ene kant vind ik het beroemd zijn wel leuk, maar aan de andere kant als ik in drukke steden ben kan ik daar niet normaal gaan winkelen of ik moet al handtekening uitdelen.

Ik ga Ivy daar ook echt goed tegen beschermen. Mensen mogen het best wel weten maar ik wil niet dat ze nou ook word lastig gevallen door mijn fans, of haters. Niemand weet het van Luuk. Ze weten niet dat ik broertjes of zusjes heb maar ik vind dat ze het moeten weten omdat ik nu veel met Ivy rond zal hangen. Alleen als 1 iemand haar lastig valt heeft diegene een probleem. Ik ben haar grote broer, en als grote broer heb je de taak om je kleine zusje te beschermen.

Ik ben dan zo aardig om ook mijn kleine broertje te beschermen. Langzaam voel ik Ivy bewegen. Ik kijk haar aan en zie dat ze langzaam wakker wordt.

p.o.v Ivy

Ik word wakker op de schoot van Shawn. 'heey broer' breng ik eruit. 'heey zussie' zegt hij. 'we gaan zo eten' zegt hij tegen mij. Gelijk schieten mijn ogen open waardoor Luuk en Shawn beginnen te lachen. Dan gaat mijn telefoon. ik kijk en zie dat het Lucas is. Ik neem gelijk op.

Ivy, 'hooi Lucas'.

Lucas, 'heey babe'.

Lucas, 'ik mis je'.

Ivy, 'ik mis jou ook'.

Lucas, 'gaat alles goed'.

Ivy, 'ja, ik heb het hier echt naar mijn zin'.

Lucas, (roepend naar Niall)'Niall, alles gaat goed'.

Ivy, 'maar ik moet gaan eten en dat mag ik niet missen. Dus doei'.

Lucas, 'doei babe'.

Ik hang op. Ik schiet in de lach door hun gezichten die me raar aankijken gevolgd door Shawn en Luuk. 'dus, wie zei dat we gingen eten' vraagt hij aan mij. 'ik' antwoord ik kort terug. Ik spring van zijn schoot af en ren naar beneden waar mama de tafel aan het dekken is. 'heey lieverd' zegt ze vrolijk zodra ik de keuken in kom. 'hooi' antwoord ik terug.

'die foto van jou en Shawn was echt zo schattig' zegt ze tegen mij. Waar heeft ze het nou weer over? Ik trek een raar gezicht. Dan laat ze mij een wel hele schattige foto zien van Shawn en mij. 'ahw' breng ik uit. Mama grinnikt en gaat dan weer verder. Ik ga aan tafel zitten en mama kijkt me raar aan. 'heb je honger' vraagt ze lachend. Ik knik mijn hoofd. 'je bent veranderd, vroeger spuugde je je eten altijd uit in mijn gezicht' lacht ze. Dat is best wel grappig.

'vanaf dat ik bij Niall woon eet ik niet normaal veel. Daarvoor at ik nooit echt super veel' antwoord ik. 'Niall en de jongens hebben een goede indruk op je' merkt ze op. Het klopt wel. Ik ben zo mezelf geworden bij hun. Maar al die tijd zit me 1 ding niet goed. Ik mis Zayn toch wel. 'heey wat er is' vraagt mijn moeder die blijkbaar heeft opgemerkt dat ik me niet goed voel. 'ik mis Zayn. Hij was 1 van de bandleden maar is laatst weg gegaan, en ik mis hem' zeg ik.

Mama loopt op me af en geeft me een knuffel. 'het komt wel goed. Misschien kunnen we hem een keer opzoeken. Ik denk dat je zijn nummer wel hebt he' vraagt mijn moeder. Gelijk knik ik. Ja ik heb zijn nummer. Maar ik dacht misschien is hij ook wel boos op mij omdat zijn band met de jongens niet meer heel goed is. 'alleen wel zonder de jongens. Ze zijn niet meer echt bevriend' zeg ik. Mijn moeder knikt en loopt dan naar de gang.

Weet je, het is niet dat ik de jongens niet aardig vind maar ik mis ze niet. Ik vind het hier echt geweldig. Maar ik denk dat ik ze over een maand wel mis. Na 2 minuten komt mama terug met de andere. Iedereen gaat aan tafel zitten en we beginnen met eten. Na het eten help ik met afruimen en daarna ga ik samen met mama op de bank zitten.

'pak je telefoon, dan appen we Zayn even' zegt ze zodra we zitten. Ik pak mijn telefoon en ga naar de chat met Zayn. 'schrijf wat je voelt, en wat je dus wil' zegt ze. Ik glimlach en doe wat ze zegt.

Ivy,
'hooi Zayn. Dit is onverwachts. Ik ben terug in Londen en woon bij de jongens en mijn echte ouders, misschien zag je dat op het nieuws. Ik wou zeggen dat ik je echt heel erg mis. Ik wil je graag een keer weer zien. Hopelijk wil jij dat ook. Groetjes Ivy'.

Mama kijkt me trots aan. 'goed gedaan lieverd' zegt ze. Ze trekt me in een knuffel en ik ga er in mee.

'je bent volgens mij geen meisje meisje he' vraagt ze. 'verre van. Ik haat rokjes en hakken. Het liefst draag ik sweaters van Niall en een trainingsbroek met wat gympen eronder' antwoord ik. 'je lijkt op mij. Ik heb ook een hekel aan rokjes en hakken' antwoord ze terug. 'ook heb ik een hekel aan make-up. Probeer dat nooit bij mij' zeg ik lachend. Mama kijkt me raar aan.

'bij een show probeerde ze dat. Ze hebben mij moeten zoeken omdat ik weg was gerend' zeg ik lachend. mama grinnikt. 'kleine boef' zegt ze lachend. 'niet waar, pubergedrag' zeg ik. Nu lacht ze nog harder. 'ik was toen 8, maar dat maakt niks uit. Ik ben heel eigenwijs en weet best wel goed wat ik zelf wil' zeg ik. Mama knikt en dan komen Shawn en Luuk de kamer in gelopen.

Hooi.

my big boy ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu