Capitolul 1- Invata-ma sa te cunosc.

53 5 1
                                    

Am inteles ca viata mea e goala fara tine

Ca picaturile de ploaie aduc fericire

Ca ai venit in viata mea ca o ploaie rece de vara

Dar nu vroiai sa pleci si sa ma lasi iara...

                                          Roberta Ross- The rain...

Va intrebati cine a scris aceste randuri? Roberta Ross, cea mai populara fata a liceului din Berkeley, California. Visul ei este sa devina psiholog, si nici macar nu a luat in calcul posibilitatea de a fi o scriitoare chiar daca toata lumea ii admira talentul exceptional de a lega cuvinte si de a crea rime fara sa se straduiasca. Bruneta, cu ochii albastrii, baietii se pierd in parfumul ei si ar da orice pt o intalnire cu Roby, asa cum ii spun prietenii. Inca isi mai cauta marea iubire, nu vrea un baiat perfect pt toti si toate, vrea un baiat care sa o iubeasca si sa o inteleaga, baiatul perfect pt ea. Dar acum e momentul sa o lasam, ea trebuie sa mearga la scoala...

..pe hol..

R: Doamne, iar am intarzaiat, nu pot sa cred, profa ma va omori..ahh...

Matt: Scuze, eu nu am vrut......

Iar el este Matthias, Matt pt prieteni,  tipul misterios, colegul Robertei cu care nici macar nu a avut ocazia sa vorbeasca pana acum...e un tip ciudat, dar are ceva misterios ce atrage toate fetele, ar fi cuplul perfect, insa Robertei i se pare cu adevarat ciudat pt o relatie!

R: Stai linistit, eu nu am fost atenta..

M: Stai sa te ajut sa le ridici...Stai putin tu scrii?

R: Da, am invatat in clasa I.

M: Nu, ma refer la poezii, scrii poezii...si...atunci o amintire il fulgera pe baiat si brusc in memorie ii apar aceleasi versuri, dar scrise intr'o carte veche de sute de ani...

R: Ai patit ceva?

M: Nu, scuze, dar versurile....

R: Nu e mai nimic, trebuie sa plec...

Cand fata ajunge in clasa, il vede pe Matt deja in banca, si i se parea ceva foarte bizar avand in vedere ca amandoi au plecat in acelasi timp spre clasa. Dar nu asta era problema ei acum, ci d-soara Philox, profesoara de psihologie ale carei priviri se abateau asupra fetei precum niste taisuri ascutite asupra unei maini goale.

D-soara Philox: Iata si cea de-a doua intarzaiata. Am si eu o intrebare, cum reusiti aceasta performanta?

R: Ne cerem scuze...

D. P.: Haideti sa jucam un joc, se numeste "Matthias si Roberta se prind de mana si vin repede la mine".

Dar la cea mai mica atingere fata simte un deja vu, iar el incearca sa-si stapaneasca dorinta de a o transforma intr-o prada, stiind deja de problemele din trecut. Dupa ce reusesc sa ajunga in fata clasei, profesoara decide sa-i pedepseasca intr-un mod mai delicat...

D. P.: As putea sa va trimit la detentie sau chiar sa va suspend, dar va propun ceva mai provocator. Va propun sa  va cunoasteti...

R: Cum?

D. P.: Vreau ca fiecare sa-mi aduca cate un referat despre celalalt de cel putin 300 de cuvinte pana la sfarsitul lunii. Consider ca v-am dat prea mult timp asa ca nu vreau comentarii!

Astfel cei doi sunt obligati sa se cunoasca...

M: Deci cum facem cu tema?

R: Uite mai bine eu scriu ceva despre mine si tu ceva depsre tine si putem spune ca este facut de celalalt si...

M: Hmm, vrei sa trisezi?

R: Nu, doar ca nu cred ca ne-am intelege!

M: O sa o iau ca pe o provocare. Ne vedem dupa ore la tine!

Imediat dispare brusc, nelasand-o pe Roby nici macar sa-si exprime opinia in legatura cu intalnirea.Insa seara se lasa repede peste micutul oras in care soarele pare sa-si faca iesirea din scena lasand o cortina sclipitoare sa-i tina locul, si ce loc mai frumos daca nu casa Robertei pt a privi acest apus. Are o familie destul de bogata avand in vedere ca tatal este seful politiei din Berkeley, iar mama sa profesoara de istorie in acelasi liceu in care Roby studiaza. Asftel casa care o gazduieste pe "micuta Rob", asa cum o alinta parintii este defapt o vila din lemn cu 2 etaje. Mai exact o reconstruire a ceea ce a fost acum mai bine de o suta de ani. Acum in curtea casei Matt isi face simtita prezenta de nicaieri, este un loc care ii trezeste multe amintiri, este casa in care a locuit o fosta prietena a lui Renata Ross, numai ca acum doar amintirea mai poate reface ceea ce a fost odata, si anume o casa mica, dar cocheta.

M: Buna!

R: Buna!

M: Deci, am venit.

R: Da. Pai mama si tata sunt la lucru, iar eu scriu te invit inauntru chair daca nu sunt sigura ca sunt o companie prea placuta.

Cand ajung in camera de oaspeti, Matt descopera aceesi biblioteca in care prietena sa isi tinea vechile carti nu mai ca acum ele sunt inlocuite de altele precum "Twilight" si "The Vampire Diaries".

M: Iti plac vampirii?

R: Da, sunt ca o pasiune. Sunt atat de misteriosi si totusi atat de cunoscuti. Ma fac sa ma simt puternica.

M: Aha....Si ce altceva iti mai place?

R: Pai sa scriu, desi pe viitor ma vad psiholog.

M: Psiholog? I-auzi.

Vampirul avea un deja vu, parca o vedea pe Renata cu acelasi vis marturindu'l pe acelasi fotoliu a carui culoare de rosu sangeru il dezgusta total!

R: Mda...

M: Iti propun ceva: astazi vorbim doar despre tine, iar de maine toata luna o sa fie doar despre mine:))

R: Interesant, dar daca nu ti-ai dat seama eu sunt fata aici:))

Astfel cei doi ajung sa se imprieteneasca, Matt afla despre Roberta ca este adepta ciocolatei, ca nu suporta pisicile desi adora cainii, ca o enerveaza engleza ca si materie, dar adora sa scrie. Sunt lucruri pe care deja le stia, numai ca nu Roberta era cea i le impartasise. Seara avea sa se incheie, iar spre sfarsit fata ii arata o carte veche gasita in podul casei de catre parintii ei. Era o carte de povesti scrise cu mult timp in urma de un fost veteran de razboi. Acolo erau istorisite toate intamplarile pe care omul le traise, insa ce nimeni nu vazuse pana atunci era o poza ascunsa la sfarsit, o poza cu Renata Ross. Matt simtea ca retraieste acele momente desi acum era cu Roberta. Totul parea atat de ciudat chiar si pt el. Cat despre Roberta, si ea avea impresia ca-l cunoastea dintotdeauna pe Matt, dar prefera sa creada ca au ajuns sa se inteleaga bine. Pt ei era abia inceputul, un inceput care ii punea pe ganduri care ii facea sa retraiasca trecutul, dar sa-si imagineze deja viitorul.

Un trecut retrait in viitorUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum