Bab 7

7 1 0
                                    

Ashraf Faiq menghabiskan masanya dengan berjalan-jalan di dalam Pavilion. Dia malas nak ajak adik perempuan dia yang dua orang tu. Sebab kalau ajak adik dia yang dua orang tu mesti berejam kat dalam mall tu. And Ashraf malas nak menunggu si kembar tu habis shopping.

Tiba-tiba Ashraf ternampak Melissa di Popular Bookstore. Dia melangkah menghampiri Melissa yang kelihatan begitu ralit membelek novel sehingga tidak menyedari kehadirannya.

“Hai. ”,sapa Ashraf menyebabkan Melissa terkejut hingga novel yang dipegangnya terjatuh. Melissa pantas mengurut urut dadanya untuk menghilangkan rasa terkejutnya.

“Hai. ”,balas Melissa yang kehairanan dengan kehadiran Ashraf yang berada disebelahnya.

“Ingat saya x? Saya Ashraf Faiq. Yang bli kek kat bakeri awak haritu”,Ashraf memperkenal kan dirinya seraya mengambil novel yang terjatuh.

“I think I remember you. Awak yang beli kek red velvet and tiramisu that day right? ”,teka Melissa. Dia memandang Ashraf atas bawah untuk mengecam Ashraf.

“Yup that's me. ”Ashraf membalas dengan nada gembira kerana Melissa telah mengingati pertemuan mereka sebelum ini.

“So what do you want? ”,Soal Melissa sambil memandang jam tangannya. 'Ada lagi 15 minit nak pukul 5.sempat lagi ni', monolognya sendirian.

“I want to be your friend. Can I? ”, tutur Ashraf seraya memandang sekilas ke arah Melissa.

“Yeah. Of course you can. ”,Melissa tersenyum manis memandang Ashraf membuatkan Ashraf terpaku memandang Melissa.

Daniel yang kebetulan lalu di situ terpandang Melissa bersama seorang lelaki dan mereka kelihatan berbual mesra. Hati Daniel tiba-tiba dilanda rasa cemburu apabila melihat kemesraan Melissa dan lelaki itu. ‘kalau dengan aku bukan main kasar. Macam musuh layan aku. Tapi kalau dengan lelaki lain elok je layan. Mesra pulak tu. ’,Daniel membebel didalam hati. Dia menyesal datang awal kerana terpaksa menyaksikan 'drama' yang langsung tidak dijangka itu. Daniel melangkah pergi ke Starbucks meninggalkan 'drama' yg sedang berlaku.

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

“Nak number fon boleh? Mana tahu boleh call supaya senang nak order kek”,pinta Ashraf seraya mengeluarkan telefon pintarnya.

“Boleh. ”Melissa tersenyum sebelum memberikan nombor telefonnya. “Oh ye, lupa pulak nak bgitahu nama. My name is Melissa”,Melissa tersengih apabila menyedari yang dia terlupa memperkenalkan diri.

“Nice to meet you.Saya minta diri dlu. Bye. ”, ujar Ashraf selepas melihat jam tangannya.

“Bye. See you soon. ”,Melissa pun beredar dari situ sambil mata nya memandang jam yang terpapar di telefonnya. ‘Alamak tinggal 5 minit lagi.’,Melissa resah apabila mengetahui 5 minit lagi pukul 5 petang. Pantas dia menelefon Daniel bertanya ingin berjumpa di mana.

-----------------------------------

Daniel menunggu Melissa tiba di Starbucks. Dia berusaha mengawal rasa cemburu supaya tidak dapat di kesan oleh Melissa. ‘Why you make me crazy with you Mel', rintih hatinya. Daniel cepat-cepat mengawal riak wajahnya apabila melihat Melissa melangkah masuk kedalam Starbucks .

“Assalamualaikum Niel. Sorry late. Jauh dowh Starbucks dengan Popular. Penat aq nak berjalan. ”,Mel menarik bangku bersebelahan Daniel.

“Wa'alaikumussalam.Sokey lah. Aq pun bru sampai.”, Daniel tersenyum mempamerkan lesung pipit di pipinya yang boleh membuat perempuan jatuh hati apabila melihat senyumannya itu.

“Dah order? Kalau blum aq orderkan skali”, Tanya Melissa.

“Belum. ”,Jawab Daniel sepatah.

He's My DestinyWhere stories live. Discover now