Daniel telah selamat tiba di Incheon International Airport, Korea. Dia mendapat panggilan daripada orang atasan nya untuk menggantikan Ikmal yang tidak dapat bertugas kerana mempunyai hal kecemasan. Daniel tidak sempat memberitahu keluarganya mahupun Melissa tentang kepergian ke Korea kerana dia kelam kabut untuk membuat persiapan.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
Telefon rumah di rumah umi Dahlia berbunyi. Adiknya yang kebetulan berada disitu pantas mengangkat gagang telefon.
"Hello? ",sapa Dianna terlebih dahulu. Dia ingin tahu siapa yang menelefon.
"Hello. Assalamualaikum. Ni Abang. Abang nak ckp yang abg sekarang ni kat Korea. Sorry x bgtahu awal. Abg dapat call pun last minute. Tu yg xsempat nk gtahu sesape.",Jelas Daniel.
"Waalaikumussalam.Bestnya kau bang dapat g Korea. Lain kali ajak aq. Kau tahukan aq tringin nak g sana. BTW, jangan lupa blikan souvenir untuk aq. You know what I mean.",Dianna cemburu kerana abangnya sedang berada di Korea. (Author pun tringin gak nk g Korea)
"Yela dik oii. Abang tahu lah. Nanti aq bli. I know what you want and what you like. " Daniel mengiyakan je kata-kata adiknya.
"Ok lah bang. Aq nak g dapur, makan. Bye",Dianna meletakkan gagang telefon tanpa menunggu balasan drpd abangnya dan berlalu ke dapur untuk makan malam.
-------------------------------------------------------------
Usai menunaikan solat maghrib, Daniel terus membuka wasap untuk chat Melissa.Assalam. Hui-Daniel
Wasalam. Hui jugak-Melissa
Aq nak g tahu yang aku skrg ni ad kat Korea-Daniel
Bapak best siot.X ajak aku.sampai hati. -Melissa
It's my work. Buat ape aq ajak kau? And tu je aq nak g tahu kau. 😂😂😂-Daniel
Nothinglah.Tu je nak gtahu? (Roll eyes) -Melissa
Ok. Ye. Tu je. -Daniel
Last seen 7p.m(Malaysia time)💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
Melissa hanya mampu terlongo memandang chat Daniel. 'Biar betul mamat ni', detik hatinya. Melissa menglock telefon pintarnya dan meletakkan nya dimeja sisi katil. Dia berbaring diatas katil sambil memikirkan apa aktiviti Daniel di Korea. Melissa terasa bosan bila Daniel tak chat seperti biasa.'Rindu pulak bila dia xde.'keluh hati Mel. 'Do i like him ?' Mel geleng. 'Eh tak mungkin. Aq suka dia as friend je', Melissa menindakkan perasaannya. Sedang dia berlawan dengan perasaan sendiri tiba-tiba ada chat masuk. Pantas tangannya mencapai telefon bimbit dan membuka chat.
Hati Melissa hampa apabila mengetahui gerangan yang menghantar chat kepadanya bukan Daniel. 'Apesal aq rse hampa bila orang lain yang chat and bukan Daniel. Kenapa aq harapkan Daniel yang chat? ',Hati Melissa tertanya tanya sendirian sambil itu tangannya
membalas chat Ashraf.
Hai. Ni Ashraf. -Ashraf.
Hai too-Melissa
Tengah buat ape? -Ashraf
Baring2 je sambil chat kau. Xpe kn kalau gne kau-aq? -Melissa
Samalah. Aq pun baring2 je ni. Takpe. Nmpk lebih sempoi-Ashraf
Yela. Apesal chat? -Melissa
YOU ARE READING
He's My Destiny
RomancePertemuan demi pertemuan mencambahkan benih2 cinta ke dalam hati mereka. Mereka mengikat cinta mereka dengan pernikahan. Ketika anak mereka berusia 3 tahun,sang suami pergi meninggalkan anak isterinya tanpa berita.