Part 15

50 4 0
                                    

"Joon cepatlah." Seohyun membuat muka bosan di muka pintu kerana menanti si suami yang tak siap-siap. Dahlah perutnya tengah lapar boleh pula namja itu bersiap lama-lama.

"Ya sayang dah siap ni." Namjoon terkocoh-kocoh turun dari bilik.

"Apa yang lambat sangat ni awak." Seohyun bermuka kelat.

"Alala sorry sayang, saya sakit perut tadi." Namjoon menggosok perutnya.

"Haihh yelah. Cepat kunci pintu tu, saya dah kebulur ni." Arah Seohyun lalu menunggu Namjoon di dalam kereta.

"Lets go." Namjoon mengundurkan kereta keluar dari garaj dan mula memecut laju menuju ke Bangtan Cafe.

💞💞💞

"Yun, kita dah sampai." Namjoon mengejutkan Seohyun yang terlena. Masih dengan perangai lama.

"Hmm nae." Seohyun terus keluar dari kereta dalam keadaan mamai meninggalkan Namjoon.

"Aigoo this girl." Namjoon menggeleng-gelengkan kepalanya.

Seohyun baru sahaja ingin menolak pintu kafe tetapi perkataan 'CLOSED' di muka pintu menarik perhatiannya.

"Namjoonnie." Seohyun menggamit Namjoon agar mendekatinya.

"Kenapa sayang?"

"Hari ni hari apa?" Tanya Seohyun tiba-tiba.

"Emm Khamis. Wae awak tanya?" Namjoon pelik.

"Hari Khamis patutnya kafe buka kan tapi kenapa tulis tutup pulak. Pelik ni." Seohyun mengurut-ngurut dagunya sambil berfikir.

"Cuba awak call Rin."

"Ya tak ya juga." Seohyun mendail nombor Hyorin tetapi apabila ternampak kelibat kawan baiknya itu dia terus mematikan panggilan.

"Yah Hyorin, kau dari mana ni?" Tanya Seohyun tak menyempat.

"Aku dari kedai sebelah." Hyorin menunjukkan kedai topup.

"Weh asal kafe tutup?"

"Haaa ini yang aku nak cite ni. Kajja kita masuk dulu." Hyorin memaut lengan Seohyun lalu bersama-sama melangkah masuk.

"Aku memang takda pun kat sini." Gumam Namjoon perlahan apabila kehadirannya diabaikan.

Apabila girls sudah mula bergossip be like.

"Haaa weh apa cite? Aku curious ni." Seohyun terus bertanya.

Hyorin meneguk rakus air mineral sehingga habis sebelum dia menjawab, "ni semua salah Hoseok."

"Apa Hoseok buat sampai kena tutup kafe?" Sampuk Namjoon yang sedari tadi hanya memasang telinga.

"Kau tau dia nak pergi konsert Tinashe sampai bagi Yein Ae and Soyoung cuti dua hari." Hyorin berkata senafas.

"Siapa Tinashe?" Serentak Seohyun dan Namjoon bertanya.

"Artis favourite Hoseok." Hyorin mencemik.

Serta merta Namjoon membuka google dan mencari maklumat mengenai Tinashe.

"Fuhh seksi."

"Mana-mana? Nak tengok." Seohyun menyibuk.

"Gila ahhh perempuan ni. Dah-dah takyah tengok." Marah Seohyun.

"Ehh wait, konsert dia time malam kan? Apahal kena tutup kafe pula?" Namjoon bertanya setelah melihat jadual konsert Tinashe.

"Itu yang aku bengang ni." Hyorin menggenggam botol mineral sehingga kemek.

"Eeee apalah Hoseok ni. Dia tau tak aku penat-penat bangunkan kafe ni dulu. Sekarang suka suki dia je nak tutup bla bla bla." Seohyun membebel.

"Tauu takpe Yun. Dasar kuda jadian tak guna. Jung Hoseok dahi jendul." Selamba badak Hyorin mengutuk suami sendiri.

"Gaisss relaxlah." Namjoon berusaha menenangkan dua orang perempuan di hadapannya.

"Awak diam."

"Kau diam."

Serentak Seohyun dan Hyorin memarahi Namjoon.

Namjoon hanya mampu redha mendengar dua sahabat itu membebel memarahi Jung Hoseok.

[C] Cinta S2 •myg + BTS•Where stories live. Discover now