"Rachel, aunty kena balik awal hari ni. Nanti tutup kedai ya." Pesan Aunty Kim.
Rachel yang sedang menyusun novel di rak buku hanya mengangguk faham. Sudah seminggu dia bekerja di kedai buku berdekatan dengan rumah neneknya. Dengan cara menyibukkan diri dengan kerja Rachel boleh melupakan kesedihannya untuk seketika.
Tepat pukul 7 malam, Rachel mula mengemas apa yang patut dan bersedia untuk pulang ke rumah setelah seharian bekerja. Rachel mengunci pintu kedai dengan rapi.
"Haihh macam mana nak balik ni hujan lebat." Rachel termenung seketika di hadapan pintu kedai. Dia sedang berfikir untuk meredah hujan atau menunggu sehingga hujan berhenti.
Tiba-tiba mata Rachel tertancap ke arah seorang namja berpayung yang berada di seberang jalan berhadapan dengan kedai buku tersebut. Setelah kereta tiada namja itu melintas jalan dan menghampiri Rachel yang sedang terkaku.
"Yoongi." Nama itu perlahan meniti di bibir Rachel.
Yoongi berhenti beberapa tapak di hadapan Rachel. Matanya tak lepas dari memandang isteri kesayangan. Akhirnya terlepas juga rindu yang bersarang di dalam hati Yoongi.
Rachel yang tidak keruan ditenung lama sebegitu mula bersuara, "macam mana awak tahu saya dekat sini?"
"Bogoshipta." Kata Yoongi.
"Yoongi, answer my question!" Rachel rimas dengan Yoongi yang masih memandangnya.
Yoongi melarikan pandangan dan mengeluh berat.
"Yoo Rachel, kajja kita balik." Ajak Yoongi.
"Ani. Saya takkan ikut awak balik." Rachel menggeleng laju.
"Wae? Saya ni masih suami awak Rachel." Keluh Yoongi. Degil betul isterinya itu.
"Kita berpisah." Ayat itu tak sengaja diucapkan oleh Rachel.
"Mwo?!" Yoongi betul-betul terkejut.
"Mianhae Yoongi. Jodoh kita sampai sini je." Rachel menundukkan kepala sambil menahan air mata dari tumpah.
"Yoo Rachel, saya nak tanya awak. Adakah saya buat hidup awak hura hara?" Soal Yoongi menantikan jawapan jujur dari Rachel.
Rachel mengangkat wajah dan memandang Yoongi lama.
"Ya Yoongi. Dengan kahwin dengan awak hidup saya jadi kacau bilau. Kita kahwin bukan atas dasar cinta Yoongi, hubungan kita takkan kekal lama. Saya minta tolong jangan cari saya lagi sebab kalau awak masih jumpa saya lagi saya terpaksa lari lagi jauh." Setelah berdiam agak lama Rachel bersuara.
Yoongi mengeluh kesal, "arasso saya faham. Terima kasih untuk segala-galanya Yoo Rachel. Selamat tinggal."
Yoongi mendekatkan diri ke arah Rachel lalu menarik tangan gadis itu. Yoongi menghulurkan payung ke tangan Rachel sebelum melangkah pergi meredah hujan dengan hati yang berat.
Tanpa dapat ditahan air mata Rachel jatuh menuruni pipinya. Rachel terduduk di hadapan kedai dan mula menangis teresak-esak.
'Maafkan saya Min Yoongi.'
Yoongi mendengar tangisan kuat Rachel namun dia tetap meneruskan langkah tanpa berpaling semula ke belakang.
💞💞💞
Yoongi melangkah lemah memasuki rumah. Semua ahli BTS yang sedang berkumpul memandang Yoongi yang tidak bermaya.
"Yoongi, are you okay?" Soal Seokjin risau melihat keadaan sepupunya itu.
Yoongi merebahkan diri di sofa panjang lalu memejamkan mata.
"Mana Rachel noona?" Soal Taehyung tercari-cari kelibat Rachel. Setahunya tadi Yoongi bergegas ke Busan mencari Rachel.
"Dia takkan balik lagi." Yoongi bersuara lemah.
"Mwo?!" Semua terperanjat.
"Hyung tak berjaya pujuk noona ke?" Soal Jimin pula.
Yoongi menggelengkan kepalanya.
"Jadi, hyung akan teruskan ke perkahwinan dengan Hana?" Tanya Namjoon memandang Yoongi yang masih memejamkan matanya.
Yoongi terdiam. Persiapan perkahwinannya dengan gadis pilihan ommanya sudah siap sepenuhnya. Majlis itu akan berlangsung lusa, apa lagi yang mampu dibuatnya untuk menghalang perkahwinan tersebut?
Tanpa menjawab soalan Namjoon, Yoongi bangun dan berlalu ke biliknya di atas. Pintu berdentum kuat ditutup Yoongi. Seketika kemudian kedengaran bunyi barang dibaling ke dinding serta jeritan daripada Yoongi.
"Dia buat lagi." Keluh Seokjin.
YOU ARE READING
[C] Cinta S2 •myg + BTS•
FanficDia ego. Dia dingin. Dia keras kepala. Dia suami hanya di atas kertas. Dia MIN YOONGI.