07.

263 40 13
                                    

Amint kiszabadultam a kötél szorító fogságából, a kezébe emelt és az ágyra dobott.

- Nem - suttogtam magam elé.

Közeledett felém ő is, már az ágy sarkánál volt.

- Hallottad? Nem! - kiabáltam fel - Ehhez nincsen jogod!

- Nincsen jogom? - nézett rám nagy szemekkel - Mégis mihez, aranyom? - kérdezte - Nem vagy olyan helyzetben, hogy jogod legyen döntést hozni bármiben is.

A légzésem szapora volt, már-már hisztérikusan próbáltam az ágy lehető legtávolabbi pontjára mászni, miközben ő azon volt, hogy bezárja a kettőnk között lévő távolságot. Ahogy térdét az ágyra eresztette, zihálni kezdtem és legurultam a párnák közül a földre, majd megcéloztam az ajtót. Ő négykézláb átmászott az ágyon, igyekezett felém. Kicsaptam a szobaajtót és futni kezdtem a lépcső irányába. Közel voltam a szabaduláshoz, de Harry még közelebb volt hozzám.

 A szívem a torkomban dobogott, sohasem éreztem még akkora félelmet, mint ott, abban a szituációban. Képtelen voltam felfogni, hogy ez az őrült tényleg elrabolt a saját házamból. A legelső éjszakán, amit távol töltöttem a családomtól.

Egy egyszerű mozdulattal elkapta a derekamat és magához rántott.

- Megvagy - duruzsolta a fülembe - Ez nem volt szép tőled.

Maga felé fordított, én pedig némán zokogtam. 

Lehunytam a szememet és vártam, hogy mit fog mondani vagy cselekedni ezután. 

Rettegtem, tudtam, hogy ő egy gyilkos. Tisztában voltam azzal, hogy idő kérdése és megöl engem is, mint ki tudja még hány embert rajtam kívül.

Nem voltam készen a halálra. Fogalmam sem volt, hogy mi várhat rám utána, nem voltam vallásos, nem hittem a túlvilágban. Semmibe sem kapaszkodhattam, semmire sem tudtam gondolni vagy támaszkodni, csak arra, hogy milyen keveset éltem. Nem akartam meghalni, képtelen voltam elképzelni magamat egyedül, a családom nélkül. 

Vegyes érzelmek kavarogtak bennem. Eszméletlenül ideges és dühös voltam, hogy ez a senkiházi úgy döntött, hogy magával hoz az otthonába az akaratomon kívül az éjszaka közepén. Szívem szerint én öltem volna meg őt abban a helyzetben, de képtelen voltam bármit is tenni, a félelem minden más érzést elnyomott bennem.

- Most mihez kezdhetnénk? - nézett rám - Mérges vagyok - dörmögte - Ezért büntetés jár.

Ahogy elhagyta száját az utolsó mondat, még jobban sírni kezdtem. Rázkódtam fogásában, de túl kimerült voltam ahhoz, hogy bárhogyan is ellenkezzek. 

Felkapott és a vállára dobott. Nem okozott számára túl nagy problémát az, hogy cipeljen. Erősnek tűnt. Esélyem se lett volna ellene.

A lépcső felé indult, majd fütyörészve lebattyogott rajta velem a vállán.

- Legközelebb átgondolod, hogy hogyan használd ki a jóindulatomat - mondta, majd erősen a fenekemre csapott.

- Kérlek ne - zokogtam, amikor megállt egy ajtó előtt.

Kinyitotta, én pedig ráeszméltem, hogy ez egy pinceajtó. Koromsötét volt lent, a villanykapcsolóhoz nyúlt, ami kint volt a folyosón. 

- Ezt te okoztad magadnak - mondta, majd pedig ledobott a válláról.

Óriásit puffantam a beton lépcsőkön, legurultam mind a körülbelül 15-20 fokon. 

- Ezt csak magadnak köszönheted - mutogatott felém, egyre zaklatottabb volt - Érted? - ordított fel.

Szemei könnybe lábadtak. Fogalmam sem volt, hogy mi történik. 

Leírhatatlanul bolond volt. Leírhatatlanul féltem tőle.

- Ez csak a te hibád - hangja elhalkult. 

Ziháltam, a földön csúszva hátráltam a tőle legtávolabbi falhoz.

- Én nem ezt akartam - könnyei végigfolytak az arcán - Én ezt nem így akartam. 

Fogalmam sem volt, hogy miről beszélt. Szerintem ő sem értette a mondandóját. Nem tudta, hogy miről beszélt vagy, hogy mit csinált. Fogalma sem lehetett tettei következményeiről, mert elment az esze. Ez a férfi tébolyodott volt, teljesen kiszámíthatatlan. 

- Nem ezt akartam - motyogta maga elé, szemét megtörölte a kezével - Nem.

Hátralépett, majd a kilincsért nyúlt.

- Könyörgöm ne - szólaltam fel végre.

- Muszáj - hangja elkomolyodott, majd becsukta az ajtót.

- Engedj el! - kiabáltam utána - Nyisd ki az ajtót és engedj el!

Hallottam egy nagy csattanást az ajtón, mintha beleütötte volna az öklét. Vagy a fejét.

- Engedj el - halkultam el zokogva.

A térdemet a hasamhoz húztam és átöleltem. Fejemet lehajtottam, szememet összeszorítottam és kétségbeesetten próbáltam hazaképzelni magamat, anyukámhoz, nem pedig ebbe az idióta városba. 

Hallottam, ahogy lekapcsolja a villanyt, egyedül hagyva engem a koromsötét, hideg pincéjében. 



markedWhere stories live. Discover now