"Yahhh!!! Noona IU!!! Wake up. You be late." Jerit Jimin di telinga IU. "Haishhh. Yelah yelah. Tapi,Jimin tolong angkat noona sampai ke bilik mandi. Noona tk larat lh nk bangun." Kata IU sambil membuat muka aegyo. "Ishhh. Tk nk Jimin. Setiap hari pula Jimin kena angkat noona. Noona dh lah berat. Sakit bahu Jimin. Dh lh. Ppali. Noona!!!" IU malas mendengar bebelan saeng nya. "Nae. Tapi,pergi tolong noona Irene sediakan sarapan. Noona lapar lahhh." Jimin hanya mengangguk. "Ok. Dh lh pergi mandi. Busuk lh,noona."
Skip~
IU POV
"Morning,omma."kataku sambil duduk di sebelah Jimin dan unnie ku,Irene. Unnie aku ni jarang balik rumah. Maklum lh artis kpop kan. Oppa aku pula sama mcm aku. Kami selalu pergi sekolah sama sama. "Oppa,nk juice. IU haus lh."kata ku sambil membuat muka aegyo. Jimin dan unnie ku membulat kan mata mereka. Kerana mereka jealous tk dpt bermanja manja dengan oppa aku ni. Maklum lh. Kami ni kan memang rapat. "Ahh. Nae. Nah. Kau kenapa Jimin?" Jimin terus tersedar dari lamunan. "Hah? Ani. Hyung,Jimin pun nk juga bermanja manja dengan hyung. Mcm noona IU." Aku terus ketawa sambil berjalan ke ruang tamu dan duduk di sofa. "Lucu sangat ke,noona? Noona Irene tengok noona IU tu. Ketawa kan Jimin. Ni tk adil!!!" Kata Jimin sambil memuncung kan mulut nya. Jimin ialah saeng kesayangan Irene. "Yahh!!!IU,minta maaf dengan Jimin. Sekarang juga!!!" Aku menoleh ke arah Jimin. "Haishhh. Nae. Mian-naeyo. Puas,saeng ku yg tersayang?" Jimin berjalan ke arah ku. "Nae. Jimin puas. Jom lh kita pergi sekolah." Aku hanya mengangguk kan kepala. "Ok. But,noona nk bagi tau dengan Jimin,unnie n oppa. Yg IU dh jatuh cinta dengan seseorang murid kat kelas Jimin." Jimin dan Irene membuat muka pelik. Oppa Suho hanya mengangguk kan kepalanya. "Wow. Nampak nya saeng oppa dh mulai jatuh cinta lerrr. Siapa kah bakal jadi adik ipar,oppa?" Jimin dan Irene menoleh ke arah oppa Suho. "Jungkook." Jimin terus menarik tangan ku. "Bwo?!! Kookie yg kat kelas Jimin kan. Yahhh!!! Noona,dia kawan baik Jimin lh. Lagipun,dia dh ada yeochin. Alah. Noona cari yg lain lh. Hah. Hyung D.O pun boleh juga kan,hyung Suho?" Aku mengendah kan kata kata Jimin. Aku melihat oppa Suho menggelengkan kepalanya.
END POV
Skip~
IU,Suho dan Jimin berjalan bersama sama. IU memegang lengan Suho. "Oppa,lepas ni kat kelas mana?" Suho menoleh ke arah IU. "Oppa mengajar kat kelas.....3B. IU pula kat kelas mana?" IU melepas kan tangannya. "IU mengajar kat kelas Jimin lh. 6A. Ok lh,oppa. Kami pergi dulu. Annyeong. Jom Jimin." Suho hanya melambai kan tangan. IU menarik tangan Jimin sehingga ke kelas. Ramai yg melihat kelakuan IU. "Bangun. Good morning,Miss IU." Kata ketua kelas 6A. Iaitu Namjoon. IU pun melepaskan tangannya dari lengan Jimin. "Yes. Good morning. Everyone can sit down. Namjoon and Jihyo. Please come here." Namjoon dengan Jihyo(Twice) datang ke meja IU. "Nae." Kata mereka dengan serentak. "Saya nk tanya. Siapa kemarin tk dtang sekolah? Jangan ckp yg kamu tk de tulis laporan kehadiran. Ingat. Minggu ni saya yg bertugas. So,don't give any reason. You know I don't like reason." Jihyo hanya menunduk kan kepalanya. Namjoon yg sedang ketakutan,terus menundukkan kepalanya. "Korang ada mulut kan?" Mereka berdua mengangguk. "So,please answer my question. Ohhh. I know. Sekarang,kamu semua berdiri kat luar!!! SEKARANG JUGA!!! TIADA BANTAHAN!!! KORANG BERDIRI LAH KAT SANA SELAMA SEJAM!!!" Mereka hanya akur kata kata IU. Jimin hanya menundukkan kepalanya.
Skip~
Kring~~~
Kring~~~"Ok. Kamu semua boleh masuk dan rehat. Namjoon dan Jihyo,ingat saya nk laporan kehadiran kemarin dan hari ini. Sebelum pulang,saya nak laporan itu sdh ada di meja saya. Klau tk,esok seharian kamu akan berdiri di hadapan padang. Oklh. Byeee." Mereka semua hanya melambai dengan lemah. "Ni semua salah korang. Kenapa korang tk nk buat laporan kehadiran? Kan korang tau yg minggu ni Miss IU yg bertugas." Kata Jungkook. "Manalh kami ingat. Kami ingatkan Miss Yerin yg bertugas. Rupanya,Miss IU. Hmmm menyesal nye. Dh lh. Aku nk pergi buat laporan. Jihyo,kau urus laporan hari ini. Aku urus laporan kemarin." Jihyo mengangguk dan terus mengambil kertas laporan kehadiran.
Bersambung.
Sorry klau pendek. Hehehe.
YOU ARE READING
Hello,Miss IU
Short Story~COMPLETED~ Hyeee. Ni cerita tentang Jungkook/Kookie dengan Miss IU. Mereka di paksa untuk berkahwin. Tetapi,Miss IU sdh mulai mencintai Jungkook.