Ep13-Honeymoon?!!

106 9 0
                                    

JUNGKOOK POV
"IU,bogoshipeo!!! Kenapa?!! Kenapa kau tinggalkan aku?!! Aku tau aku salah!!! Aku tau aku selalu dera kau!!! Aku tau kau skrg mesti dh benci kan aku!!! Sbb tu lh kau nak sangat pergi Hong Kong,kan!!! Arghhhhhhhh!!! Aku stress!!!" Jerit ku sekuat hati. Aku amat menyayanginya. Betul kah ini balasan aku? Aku menyerabut kan rambut ku. "Klau lah aku syg kau dari dulu lagi,aku pasti kau tkkn tinggal kan aku,IU!!!" Jerit ku lagi. Aku hanya menghiraukan org yg berada di sekeliling ku. Peduli apa aku. Org nak fikir aku gila ke,sakit mental ke. I don't care. Yg aku nak skrg ialah IU.

END JUNGKOOK POV

END FLASHBACK~~

SKIP~~

Jungkook dan IU sdg makan udang,sotong,ketam,ikan,ayam dan ddeokbokki spicy. Semuanya pedas. "Ermmm. Sedap nye. Pedas,cukup rasa,manis,masam dan cukup besar untuk saya makan. Lain kali kita pergi sini ehh,oppa. Sedap sangat." Kata IU sambil menyuap ayam ke dalam mulut nya. "Dae,chagi. Makan tu perlahan lahan. Jgn gelojoh. Tau lh makanan kat sini sedap sedap. Btw,bila chagi dtg Korea? Bkn chagi kat sana 2 bulan ke? Ni baru sebulan chagi kat Hong Kong. Ke chagi rindu oppa ni?" Usik Jungkook. Jungkook amat pelik mengapa isteri nya berada di Hong Kong selama sebulan sahaja. "Eeee. Tk de masa chagi nak rindu oppa. Tk kuasa chagi. Chagi balik sini pun sbb syarikat kat Hong Kong tu terpaksa ditundakan dahulu. Sbb dorang punya photographer balik kampung. Ada masalah keluarga kot. So,chagi kat korea ni sebulan lh. Lepastu,chagi pergi ke Hong Kong balik. Wae? Tk suka chagi dtg Korea ke?" Terang IU. IU menyumbat semua makanan ke dalam mulut kerana ternampak Jungkook yg sdg lancar makan apabila dia sdg bercerita tadi. "Ehhh. Tk lh. Oppa suka sangat. Mcm tau tau je chagi ni yg oppa rindu chagi. Btw,chagi kan cuti sebulan. Oppa pun last sekolah minggu depan. Then,ada 3 minggu lagi untuk chagi berada di sini,right." Tanya Jungkook. IU sekadar mengangguk kan kepala. "So,kita pergi honeymoon,nak tk?" Kata Jungkook. IU terbatuk batuk mendengar perkataan yg keluar dari mulut Jungkook. Jungkook dgn segera memberi IU air. "Tu lh. Makan slow slow sikit. Ni tk. Gelojoh sangat." Kata Jungkook. "Oppa tu lh. Tiba tiba ckp pasal honeymoon. Mana tak nya chagi tercekik tadi. Nnt nnt je lh kita pergi Honeymoon." Kata IU. "Wae? Chagi tk sedia lagi ke? Chagi belum bersedia lagi mempunyai anak ke?" Jungkook mulai berasa amat marah. Dia takut yg IU tidak menyayanginya lagi. "Ani. Bkn mcm tu maksud IU. IU kan baru saja mau jadi model. Nnt klau IU mengandung dan pada masa tu,IU dh terkenal,tk ke reputasi IU jatuh. Tu lh,dulu IU belum lagi jadi model,tk nk pula oppa pergi honeymoon. Skrg,bila IU dh jadi model,baru pula sibuk sibuk nk pergi Honeymoon. Sorry. Oppa kena tunggu lh bila chagi dh dpt tawaran menjadi model kat sini,baru kita pergi Honeymoon. Okay." Jelas IU. Jungkook hanya mendiam kan diri.

SKIP~~

IU POV
Sampai sahaj kami dirumah,Jungkook masih lagi tidak berckp. Walau sepatah perkataan,tidak ada yg keluar dari mulut dia. Aku yakin dia marah kan aku. Boring nye. Baru je nk rasa kan kebahagiaan. Mcm mana ni? Perlu ke aku setuju dgn kata kata dia tu? Apa salahnya. Dh 5 bulan kot kau kahwin dgn dia,satu anak pun tkde. Maybe,this my chance. Biar lh reputasi aku jatuh. Asalkan aku bahagia dgn Jungkook. "Oppa!!! Oppa!!! Buka lh pintu ni!!! Chagi ada berita baik nak bagitau oppa ni." Kata ku sambil mengetuk pintu bilik nya. Merajuk lh tu. Tiba tiba pintu bilik di buka. "Nk apa?" Kata Jungkook. "Chagi dh ubah fikiran. Chagi setuju nk pergi Honeymoon dgn oppa." Kata IU. Jungkook terus berlari dan memeluk ku. "Gomawo,chagiya. Oppa sangat gembira. Saranghae chagiya!!" Jerit Jungkook. Aku hanya sekadar senyum. "Oppa nk pergi boking tiket,tempah hotel dan sewa kereta." Kata Jungkook sambil pergi ke katil dan mengambil telefonnya. "Btw,kita nak honeymoon kat mana? Kat Australia? UK? US? China?" Tanya ku. Jungkook hanya menggeleng kan kepalanya. Aku give up dh nk menanya dia. "Salah. Semuanya salah. Kita akan pergi jauh dari sini. Tempatnya yg kita tk pernah pergi. Nama tempat tu......Malaysia!!! Yeayyy!!!" Jerit Jungkook. Aku hanya mengangguk angguk saja.

SKIP~~

Aku bangun dari tidur ku. Aku melihat seorang namja yg handsome,comel dan romantik. Aku melihat wajah yg mulus itu. Aku menilik setiap mukanya. Matanya,hidungnya serta bibir nya memang perfect. Aku melihat pinggang ku yg dililit oleh tanganya segera aku alih kan. Aku turun ke tangga dan terus ke dapur. "Nak masak apa eh? Ramen je lh." Aku mula memanas kan air di dalam kuali. Sdg aku memotong sayur sayur,ada dua tangan yg melilit pinggang ku. "Oppa. Jgn lh. Chagi nk potong sayur ni." Kata ku. Jungkook segera meletakkan kepalanya di bahu. "Do I care? Masak je lh. Bknnya oppa pegang tangan chagi. Ppali masak. Oppa lapar." Kata Jungkook.

20 MINIT KEMUDIAN

"Dh siap pun ramen. Nah. Makan tau. Lepastu,chagi nk mandi." Kata ku. "Oppa nak ikut chagi mandi,boleh?" Kata Jungkook sambil membuat muka aegyo. "Haishhh. Kyeopta betul oppa chagi ni. Boleh je. But,makan cepat tau." Kata ku.

BERSAMBUNG~~

868 WORDS. TK LAMA LAGI NAK HABIS FF NI. MAYBE SAMPAI EP20 JE. OKAY THANKS FOR READERS SBB VOTE.

30/09/2017 BY RYANA/AYU

Hello,Miss IUWhere stories live. Discover now