Jungkook mengajak IU keluar dinner bersama di restoran kegemarannya. Jungkook memegang tangan IU dgn rapi. Sepanjang perjalanan mereka,bunga bunga yg paling cantik disusun di tepi tepi kayu. IU hanya tersenyum mesra. "Do you like it?" Tanya Jungkook. "Of course I like it. You so sweet. Chagi ingat kan yeobo ni takde perasaan." Kata IU. Jungkook segera menggelengkan kepalanya. "Ani. Yeobo ni org yg paling romantik. Sbb tu lh ramai yeoja yg susah sangat nak lepas kan yeobo." Terang Jungkook. Dia mengenyit kan mata di hadapan IU. Pipi IU amat merah. "Ishh perasan. Nak termuntah chagi dgr." Jungkook ketawa kecil. "Eleh. Jealous lh tu." Usik Jungkook. "Chagi jealous? Sorry okay. Chagi tk de masa nak jealous lh. Chagi lagi romantik lh dari oppa. Sbb tu lh Kim Taehyung oppa dgn Oh Sehun oppa susah nak lepas kan chagi. Sbb dorang ckp,dorang syg kan chagi. So,.....uphmmmmm." belum sempat IU menghabis kan kata katanya,Jungkook dgn beraninya mencium bibir IU. IU cuba untuk melepaskan ciuman itu,tetapi Jungkook sdh menarik pinggang IU bagi memperdalamkan ciuman mereka. Akhirnya,Jungkook melepaskan ciuman mereka. "Ishhh. Oppa ni. Sesuka hati oppa je cium cium chagi. Oppa dh rampas first kissing chagi!!!😭😭😭😭." IU berpura pura menangis. Tapi disebalik nya,IU amat gembira kerana first kissing dia ialah suaminya yg tercinta. Pipi IU merona kemerahan. "Aigoo. Mianhae chagiya. Oppa geram dgn chagi,sbb chagi asyik ckp pasal Kim Taehyung jer. Oppa kat depan tk nk pula ckp. Tapi,chagi suka juga kan." Kata Jungkook. Sempat lagi Jungkook mengusik IU. "Ishh oppa ni. Cepat sangat cemburu buta dia tu. Siapa ckp chagi suka ciuman oppa tu? Dh lh secara mengejut,lepastu,main rampas je first kissing org. Tk malu." Kata IU. "Of course I am jealous. Because I am your husband. Suami mana tk jealous bila isteri dia ckp pasal lelaki lain? Suami mana yg suka isteri dia ckp dan caring tentang lelaki lain? Mana ada suami mcm tu,chagi. Klau ada pun,maybe dia tu tk ada perasaan langsung kat isteri dia. Of course lh oppa tau yg chagi suka ciuman oppa. Tu pipi dh merona kemerahan." Kata Jungkook. Jungkook memegang pipi IU. "Do you know that? Only you can make me happy like this. Semua yeoja yg pernah jadi yeojachingu oppa,seorang pun tk dpt bahagia kan oppa mcm ni. Oppa tk pernah merasakan kebahagiaan mcm skrg. Semua yeoja hanya nk duit oppa je, or want to be famous kat sekolah. But chagi,chagi lain daripada yg lain. Tk mcm semua yeoja yg oppa kenal." Jelas Jungkook. "Habis tu,Sana? Bkn ke selama ni oppa dgn Sana bahagia? Kenapa tetiba je oppa ckp oppa tk pernah bahagia? Pelik lh oppa ni." Tanya IU sambil menggaru kepalanya yg tidak gatal itu. "Sana? Dia pun sama je mcm yeoja lain. Dia couple dgn oppa sbb nk duit oppa and nak jadi famous kat sekolah. Lagipun,oppa dh putus dgn dia." Kata Jungkook sambil melepas kan tangan nya dari pipi IU. "Bwo? Bila?" Terbeliak mata IU apabila mendengar perkataan putus dari mulut Jungkook. Ntah lh kenapa perasaannya bercampur. Gembira + Terkejut + Takut. Mesti lh takut. Sbb Sana tu kan org yg berani memukul yeoja. "Dh lama dh. Selepas chagi pergi Hong Kong,oppa dh putus kan dia." Jelas Jungkook.
Flashback~~
JUNGKOOK POV
Aku yg sdg berjalan di hadapan karaoke. Aku ternampak seorang yeoja dan seorang namja yg amat aku kenali. Mereka masuk ke dalam club. 'Wait....itu bkn....Sana!!! Apa dia buat kat dalam club tu?!! Club tu kan banyak penagih dadah. Namja tu....Taemin?!! Ketua pengedar dadah!!! Please don't say that Sana..... Haishhhh. Baik aku masuk dalam.' Kata ku didalam hati. Aku berjalan masuk ke dalam club itu,sambil mengambil mask untuk menutup muka ku. 'Nasib aku pakai hoodie.' Kata ku didalam hati. Aku nampak Sana dan Taemin sdg menuju ke sebuah meja yg dipenuhi dadah. Konco konco Taemin berdiri di belakang mereka. Aku berjalan ke hadapan sedikit kerana ingin dengar perbualan mereka. Aku mengeluarkan telefon ku dan menekan butang RECORD. Aku skrg berada di sebelah meja mereka. Nasib baik club ni tk bising sangat. "So,you nak beli ke tak? I ada banyak stock lagi ni." Kata Taemin. "Of course lh I nak beli. Before that,jom kita pergi bilik. Do you know right what I want?" Kata Sana. "Of course I know. But,if you pregnant? I tk nk bertanggungjawab atas segala galanya." Kata Taemin. "It's okay,baby. If I pregnant,I akan ckp yg Jungkook pregnant kan I. So,please. I merayu sangat dgn you." Kata Sana. Hatiku sdh membara. Dia buat dgn lelaki lain,dan ckp aku yg mengandung kan dia. Ohhh please lh. Aku tk pernah lagi sentuh yeoja,ini kan kau nk tuduh aku. Aku menoleh ke belakang,dan mereka sdh masuk ke dalam bilik. "Hmmm. Kau ingat aku tk de bukti. Nasib aku sempat record. Kau tunggu Sana. Kau akan tengok apa yg aku buat. Kau memang yeoja yg jahat.SKIP~~
Hari ni aku dgn BTS nk pergi stay kat depan rumah Suga. Ohh ye. Aku lupa nak bagitau,rumah Sana tk jauh pun dari sini. Lagipun,dia selalu pergi sini. Tu pun yeoja jahanam. 'I think,ini masa yg sesuai.' Kata ku didalam hati. "Hye,baby. Kenapa you mcm mengelak je dari I? I ada buat salah ke dgn you? I am sorry." Kata Sana dgn gediknya. "Memang pun kau ada banyak kesalahan. So,aku nk kita putus. Hubungan kau dgn aku dh tkde apa apa lagi." Kata ku. "Wait. You nak kita putus? Lepas apa yg you buat kat I,you nak kita putus? So,you tk nk bertanggungjawab atas baby yg ada kat perut I ni? You dh rampas dara I,then you tk nk bertanggungjawab." Kata Sana. Semua ahli BTS terkejut kecuali aku. Aku akan bongkar segala rahsia kau. "Hahahaha. Kau ingat aku percaya ckp kau? Hah? Woiii. Kau ingat aku ni bodoh ke? Kau dengar ni." Aku memasang audio yg aku record haritu. Semua org sdg serius mendengar.
AUDIO~~
AUDIO~~
END AUDIO~~
"So,kau nk ckp apa lagi? Dh terbukti yg kau penagih dadah and selalu buat benda kotor kat belakang aku. Aku belum buta lagi lh. Aku ada je kat situ. Aku dengar segala perbualan kau dgn dia. Aku nampak segala galanya. Dh lh,Sana. Lupa kan je lh niat kau yg nk suruh aku bertanggungjawab atas baby yg ada kat dalam perut kau ni. Kau memang yeoja murahan!!!" Jerit ku. Ahli BTS membuat reaksi yg terkejut. Yalah. Kat depan kami,dia nampak je gedik,baik,sopan tapi di belakang kami,hah. Penagih dadah dan buat perkara yg terkotor tu. Weiii. Sape yg nk kahwin dgn yeoja mcm tu. Korang nk ke? "I am sorry,baby. I just want you. I tk nk you jatuh cinta dgn IU. Btw,I belum lagi pregnant. I just lied you. I mengaku memang I pernah buat kerja yg terkotor tu,but please don't leave me." Kata Sana. "Aku akan maaf kn kau. Tapi,kita hanya sebagai kawan je."
BERSAMBUNG.
1164 WORDS. BELUM HABIS LAGI TAU FLASHBACK DORANG TU. MASIH BANYAK LAGI FLASHBACK. HEHEHE
30/9/2017 BY RYANA/AYU
YOU ARE READING
Hello,Miss IU
Short Story~COMPLETED~ Hyeee. Ni cerita tentang Jungkook/Kookie dengan Miss IU. Mereka di paksa untuk berkahwin. Tetapi,Miss IU sdh mulai mencintai Jungkook.