IU,Jungkook dan Yuna sdg merancang sesuatu. "So,mcm mana? Deal? Or not?" Tanya Yuna kepada IU dan Jungkook. "Erkk. Saya okay je. Oppa,mcm mana?" Jawab IU,lalu,menanya kepada Jungkook. "Ne? Erkkk. Jap. Can I talk with my wife for a few minutes?" Tanya Jungkook. "Of course can. She's your wife,not my wife." Kata Yuna. Jungkook menarik IU jauh sedikit dari Yuna. Lalu berbisik dgn IU. "Jinjja? Nak ikut rancangan dia? Oppa tak nak lah. Rancangan dia tu agak gila kot. Goda Sana,then,pura pura nak call someone. Klau kantoi dgn Sana,mcm mana? Dia kan psycho. Klau psycho,selalunya tau tentang rancangan rancangan gila ni. Terutama nya,melibat kan Hospital,then,hanya oppa dgn Sana je dalam rumah tu. Chagiya,are you micheosseo? Oppa takkan buat. Oppa tak nak. Muktamad." Kata Jungkook dgn dingin dan nada suaranya agak menengking IU tetapi,di perlahan kan sedikit. IU agak terkejut. Dia takut jadi mcm haritu. Dia terus menundukkan kepalanya. Air matanya mulai turun seperti hujan. Jungkook yg sedar air mata IU jatuh hingga ke lantai,terus panik. Dia langsung tiada niat mahu membuat IU menangis,tetapi,hanya mahu IU memahami dirinya. "Mianhae. Saya takkan paksa awak. Jeongmal mianhae. Saya nak balik. Thanks sbb tengking saya mcm tu. Saya ingat kan keputusan saya yg terbaik,tetapi,tidak. Saya ni hanya mementingkan diri sendiri. Mianhae." Kata IU. Lalu dia segera keluar dari Cafe Once. Yuna yg melihat keadaan itu,rasa bersalah. Dia terua menelefon chingunya,YeRin. YeRin ini seorang doktor yg merawat Sana.
Call~~
~Weii. Aku rasa bersalah lah. IU tengah menangis. Dia kan tengah mengandung skrg ni. Baru 2 bulan kandungannya. Kau nak ke kandungan dia gugur disbbkan stress dgn perkara ni? Aku tk nk di panggil pembunuh. Tukar lah idea buruk kau tu. Ianya boleh merosak kan rumah tangga org. Diorang baru sahaja bahagia seminggu yg lalu,skrg ni,kau nak rosakkan kebahagiaan dorang? YeRim,jebal tukar idea kau yg agak buruk.~ Yuna
~Aigoo. Wae tk bagitau awal²,hah? Adui yai. Mcm ni lah. Kita jumpa minggu depan. Kat Mall Shopping Seoul. Okay. Sementara tu,kau jgn dulu batal kan rancangan ni. Sbb aku nak dorang berfikir secara matang. Ni demi kebaikan IU. Aku dah pasang semua cctv kat rumah Sana haritu. And,aku akan hantar konco konco aku dalam rumah tu. Suruh dorang menyorok. Klau sesuatu terjadi pada Jungkook,they will help Jungkook. Okay. Trust me. Bye. Aku ada banyak kerja yg nak dibuat. ~YeRinYuna terus menekan butang merah.
Skip~~
Dirumah IU dan Jungkook~~
IU cuba untuk melayan Jungkook,tetapi Jungkook asyik mengendah kan IU. IU yg perasan akan kelakuan Jungkook,segera masuk ke dalam bilik tetamu. Dia tau yg Jungkook sdg marah. Tetapi,ini untuk kebaikan mereka. Jikalau Sana tidak masuk ke dalam Hospital,Sana pasti akan membuat rancangan lain. IU menangis sepuas hatinya. Lalu,dia tertidur. Jungkook masuk ke dalam bilik tetamu dan melihat IU sdg tidur. "Mianhae,chagiya. Oppa terpaksa tak layan chagi. Sbb chagi langsung tidak memahami perasaan oppa. Oppa takut,klau oppa dibunuh. Dia kan psycho. Selalunya,psycho akan buat apa sahaja,asalkan benda tu jadi milik dia buat selama lamanya walaupun benda itu tak wujud atau dh takde. Oppa just nak chagi tau,yg oppa always love you." Kata Jungkook. Tiba² ada satu tangan melingkari leher Jungkook. Jungkook terkejut. "Nado johahae,oppa. Chagiya bknnya tak fhm. Chagiya fhm. Tapi,klau Sana tak masuk Hospital,nnt dia akan kacau kehidupan kita buat selama lamanya,termasuk bunuh baby dalam perut chagi ni. Oppa nak ke anak oppa mati di dalam perut chagi? Means,gugur." Kata IU. Jungkook terkejut dgn kata². Lalu dia mengambil keputusan untuk mencium bibir IU agar IU tidak berckp perkara yg mengarut. Lalu,IU hanyut dalam ciuman Jungkook.Skip~~
7:00 am
IU yg berasa matahari berada di atas kepalanya,segera bangun. Dia melihat Jungkook sdg nyenyak tidur. Dia tidak mahu mengacau Jungkook yg sdg nyenyak di buai oleh mimpi yg indah. Lalu,dia mengikat rambutnya seperti sanggul. Dia pergi ke tandas untuk mencuci muka dan memberus gigi nya. Setelah siap,dia mengambil tuala untuk mengelap mukanya yg basah tadi. Dia pun bercadang untuk memasak ddeokbeokki spicy. Dia turun ke bawah. Dia mencuci piring dan menyusun piring di tempat yg disediakan. Lalu,dia mengambil bahan bahan untuk masak ddeokbeokki. Dan mulai memotong sayur dan memanaskan kuali. Lalu,memasukkan 1 by 1 bahan. Setelah itu,dia mulai mengacau ddeokbeokki spicy sehingga betul betul masak. Dia mengambil mangkuk dan meletakkan ddeokbeokki di mangkuk. Tiba² ada sepasang tangan namja yg melingkari pingganya membuat kan dia berhenti membuat kerja. Bkn tangan yg berada di pinggang sahaja,malah dagu namja itu diletakkan di bahu milik IU. "Ishhh. Oppa ni mesti belum cuci muka kan. Pergi cuci muka dulu. Lepastu,sarapan. Chagi nak buat air coklat panas ni. Sesuai dgn cuaca skrg. Dah lah. Pergi cuci muka. Chagi lapar ni." Kata IU sambil merungut. "Aigoo. Chagi ni. Oppa nak bermanja sikit pun tak boleh. Klau nak oppa cuci muka,give me kiss morning first. Then,oppa pergi cuci muka. Ppali." Kata Jungkook dgn gedik. "Haishhh. De,ne. Sini." Kata IU dgn malas. Dia pun mencium bibir Jungkook. Setelah 1 minit dia mencium bibir Jungkook,IU ingin melepaskannya. Tetapi,dihalang oleh Jungkook. Jungkook merapat kan lagi dirinya dgn IU. Agar IU terkunci dan tidak boleh bergerak ke mana². Jungkook mendalamkan lagi ciuman mereka. Selepas 4 minit berlalu,Jungkook melepaskan ciuman mereka. IU dan Jungkook mengambil nafas yg dalam. "Oppa nak chagi mati ke? Susah nye chagi nak bernafas. Sabar je lah dpt husband byuntae mcm oppa ni. Haishh. Dah lah. Pergi cuci muka sana." Kata IU. Dia menyambung membuat kerja nya tadi. Jungkook hanya ketawa kecil mendengar kata² isterinya. Dia pun menuju ke tandas untuk mencuci muka dan memberus gigi. IU membuat coklat panas dua. Dia teringat hal tadi. Hal tadi membuatkan IU blushing.Skip~~
Jungkook sdh pun membuat keputusan. Dia ingin memberi tahu keputusan nya kepada IU. "Erkk. Chagiya. Oppa dah fikir kan tentang rancangan Yuna tu." Kata Jungkook dgn semangatnya. "Bwo?!! Apa? Opp setuju ke?" Tanya IU. Jungkook hanya mengangguk. "But. Ada beberapa syarat lh. 1. Chagi jgn marah or jealous klau oppa terpeluk dia or tercium dia. Okay. Itu semua hanya lakonan. 2. Oppa setuju dgn rancangan Yuna but,dia perlu pasang cctv ke or apa apa lah yg boleh tangkap perkara yg tak senonoh dibuat oleh Sana. Dan yg terakhir,3. Oppa nak Sana dimasukkan di dalam Hospital Sakit Jiwa. Tu je lah. So,mcm mana? Setuju or not with my condition?" Tanya Jungkook. Jungkook menerangkan syarat² nya dgn panjang lebar. Agar IU tidak salah fhm. Yalah. Selalu nya emosi org tengah mengandung ni memang kuat cemburu. Terumatanya,klau husband jln dgn p.a ke,dia pasti akan marah. But,not like Jungkook. Sbb Jungkook tk kuat jealous sangat. Hehehe. "Okay,deal. Chagi janji dan chagi setuju dgn syarat² yg diberikan oleh oppa. Okay,now kita jalan² please. Boring lah duduk kat rumah. Baby ni nak pergi pulau lah,oppa. Jom kita pergi Jeju." Kata IU. "De. Pergi mandi. Jam 2 pm kita pergi okay. Skrg ni baru jam 10:40 pagi. Still early ni chagi. Kita tengok tv,jom." Ajak Jungkook.
Bersambung
1190 words. Okay lah tu.
27/10/2017 by Ayu Ryana.
YOU ARE READING
Hello,Miss IU
Historia Corta~COMPLETED~ Hyeee. Ni cerita tentang Jungkook/Kookie dengan Miss IU. Mereka di paksa untuk berkahwin. Tetapi,Miss IU sdh mulai mencintai Jungkook.