Namjoon dan Jihyo datang ke bilik guru,kemudian pergi ke meja IU. "Miss,ni laporan kemarin and hari ini. Nah." Kata Namjoon. "Ohh. Ok. Thanks. Korang dh boleh balik ke kelas. Thanks again." Mereka hanya mengangguk.
Skip~
Dirumah IU.
"Annyeong omma. Annyeong appa. Annyeong my siblings." Kata IU dengan penuh ceria. "Annyeong." Jawab mereka. "IU,Jimin,Suho and Irene,esok balik awal tau. Irene. Kamu cuti kan selama sebulan?" Kata appanya Kris. Irene hanya mengangguk. "Wow. Ok now. Listen to me. Ok. Fokus my eye. Esok IU kamu kena pakai pakaian yg cantik cantik. Alah mcm princess gitu." Kata ommanya,Sowon. "Hah? Buat apa? Ada tetamu istimewa ke? Alah malas lh omma. Esok IU dengan oppa ada meeting dengan guru guru yg bertugas pada bulan ini. Alah tk boleh ke tangguh?" Rungut IU. "Ani. Tk boleh tangguh. Tetamu tu omma jemput dia pukul 7 malam. Ok?" IU hanya mengangguk lemah. "Oklh omma. IU nak tidur. IU mengantuk. Ahh. Oppa jom teman IU tidur." Kata IU sambil memegang lengan Suho. "Ehhh tk boleh." Larang appa dan ommanya. "Lah kenapa pula tk boleh? Bukan selalu kami tidur sama sama ke? Alah boleh lh omma. Lagi pun saya lama tk tidur dengan oppa. Kan oppa." Rungut IU. Suho hanya mengangguk. "Betul tu,omma. But,kenapa baru sekrang omma and appa nk larang kami tisur bersama?" Omma dan appa nya terus mengaru kepala. "Yelah. Esok kamu kena pakai yg cantik cantik." Mereka hanya mengangguk.Skip~
Dinner di rumah IU.
"Omma,IU dh siap." Kata IU sambil berlari ke dapur. "Wah cantik nya anak omma. Tk sangka kan anak omma ni cantik like princess. Ok. Jom tolong omma sediakan dinner." IU tanpa ragu ragu,terus mengambil piring-piring dan gelas-gelas. Lalu IU menyusunnya dengan rapi. Tiba tiba,pintu rumah mereka di ketuk.Tok Tok~~~
"Ehh tetamu dh sampai lh. Cepat sediakan. Lepastu,bawa air oren ke ruang tamu serta gelas. Omma nk pergi buka pintu. Annyeong,my chingu. Haishhh lama betul tk jumpa kau." IU pun mengangkat talam berserta air oren dan gelas gelas. "Annyeong,aunt and uncle. Jemput minum."
IU POV
"Annyeong,aunt and uncle. Jemput minum." Kata ku dengan penuh senyuman. Aku melihat ada kelibat seorang lelaki. Lelaki itu mcm pernah nampak. Tapi siapa ehhh? Tiba tiba,aku nampak Jimin menegur lelaki itu. Dan mukanya kelihatan berseri seri. Ehhh? Itu.....JUNGKOOK!!!! Jerit ku di dalam hati. Aku rasa mcm nk lompat lompat je. "Omma,appa,aunt and uncle,saya nk pergi ke bilik sekejap." Kata ku sambil senyum dengan mereka. Tetapi tangan ku ditarik oleh omma. "Tk boleh. Duduk sini. Mana anak lelaki kamu?" Aku terpaksa akur. Kemudian,omma menanya kepada aunt. "Ohh kejap. Kookie,mari sini. Duduk sebelah omma. Kami nk bincang sikit." Aku amat gembira. Kerana ini baru kali pertama Jungkook senyum dengan aku. Omg!!!! "Nae omma. Jimin,jom pergi sana." Jimin dan Jungkook menuju ke ruang tamu. Jimin duduk disebelah oppa Suho. Manakala,Jungkook duduk disebelah ommanya. "Wah. Handsome juga anak kau. Memang sepadan lh dorang ni. Kan." Aku tertanya tanya,kenapa omma sebut perkataan sepadan. Aku mulai curiga. Kemudian,aku nampak lengan oppa Suho. Tanpa ragu ragu,aku terus memeluk lengan nya,dan baring dibahunya. "Wait. Aunt dengan omma saya ckp pasal apa ni? Tk fhm lh." Jungkook mulai bersuara. Aku hanya mendiam kan diri dan masih lagi dengan keadaan tadi. "Kami bercadang akan kahwin kan kamu pada lusa nnt. So,kamu berdua setuju ke atau tk?" Aku terus melepaskan tangan ku dari lengan oppa. Aku rasa amat gembira. "Setuju. Tapi,jangan salah faham. IU setuju ni pun sbb omma and appa. IU tk nk omma and appa kecewa dengan sikap IU." Terang ku. Aku memang terpaksa. Tapi pada masa yg sama,aku memang gembira. Sbb dpt kahwin dengan crush sendiri kot. Tk rugi langsung. "Kookie,mcm mana dengan kamu?" Kookie hanya mengangguk kan kepala nya. Mata Kookie tajam melihat mataku. Aku mengendahkan nya. Lalu memeluk oppa ku. "Oppa,bila pulak nk kahwin? Saeng dh nk kahwin. Tapi,oppa tkde kat sisi saeng." Oppa hanya senyum melihat ku. "Haishhhh. Don't worry. Walaupun oppa tkde kat mata IU,tapi,oppa ada kat dalan hati IU. Dengar tu." Aku hanya mengangguk. Sweet betul oppa aku ni. Biasalah. Adik beradik yg tersayang. "IU dengan Kookie,pergi lh kat depan sana tu. Berborak borak lh dulu." Aku dengan Kookie pun mulai berjalan menuju ke Taman. "Miss,saya kahwin dengan miss secara terpaksa tau. Tapi miss,saya dh ada yeochin tau. So,tk pe kan klau Kookie masih lagi nk couple dengan dia." Aku terus tergamam. "Hmmm. Tk pe. Lagipun kita dipaksa kahwin kan. Tapi,Kookie tk marah kan klau saya ckp yg Kookie mesti break dengan dia sebelum perkahwinan kita. Boleh kan?" Kookie terus terkejut. "Ehhh mana boleh. Kookie syg dia. Kookie tknk break dengan dia,walau miss nk maki hamun Kookie ke,Kookie tetap dengan keputusan Kookie. Muktamad." Aku hanya mendiam kan diri,dan berjalan menuju ke ruang tamu. Kerana mereka akan pukang sebentar lagi.
END POV
Bersambung. Sorry klau tk best. Atau banyak typo. Sorry klai pendek.
YOU ARE READING
Hello,Miss IU
Short Story~COMPLETED~ Hyeee. Ni cerita tentang Jungkook/Kookie dengan Miss IU. Mereka di paksa untuk berkahwin. Tetapi,Miss IU sdh mulai mencintai Jungkook.