Jungkook dan IU pulang ke rumah mereka. Jungkook yg sibuk mengangkat beg,dia terpandang satu sampul coklat yg berada di hadapan rumahnya. 'Takkan IU yg letak? Tak mungkin. Sbb dia baru je tadi masuk kan. Haishhh. Takkan lah IU tak perasan ada sampul kat depan pintu ni? Peliknya.' Kata Jungkook di dalam hatinya. Tanpa membuang masa,dia meletakkan beg itu di lantai,dan mengambil sampul surat itu. Dia membuka sampul itu dan.....
Matanya terbuka dengan luas.....
Kerana ada beberapa gambar.....
Seorang lelaki dan perempuan sdg......
BERCIUM!!!
Di sebuah tempat dimana dia pergi bersama isterinya.....
Lelaki itu dia tidak kenal,tetapi perempuan itu....
Dia amat mengenali susuk badan itu. Dia melihat wajah perempuan didalam gambar itu.....
And sah!!
Perempuan itu isterinya!!! Jungkook amat geram dgn tingkah laku IU. Dia naik ke bilik dan menarik rambut IU. "Ahhhh. Oppa sakit lah!!! Lepaskan rambut chagi lah!!" Jerit IU. Jungkook hanya mengendah kan kata² IU dan dia menarik rambut IU dgn kuat. Lalu dia menunjukkan gambar² itu di hadapan mata IU. IU terus membesarkan matanya. "Patutlah selama ni kau asyik nak marah aku je kan. Rupanya kau dah berubah hati. Kau dah tak cinta kan aku kan. Dasar perempuan murahan yg tak tau malu. Dah ada suami,masih lagi nak dekat jantan lain. Kenapa? Lelaki tu lagi kaya dari aku ke? Hah?" Kata Jungkook. "Oppa. Aniya. I.....IU tak pernah jumpa dia. Memang IU kenal dia,but,IU tak pernah jumpa dia lepas IU kahwin dgn oppa. Jebal. Trust me,oppa." Terang IU. Jungkook hanya tersenyum senget. "Kau ingat aku akan percaya kan kata² kau ke? Nope. I will never believe you. Kenapa? Kau nak balas dendam ke? Dah cukup terseksa dah aku skrg ni,IU. Dah lah. Kau nak sangat kan pergi jumpa jantan tak guna tu?! Kau pergi lah!!" Tengking Jungkook sambil mengheret IU keluar dari rumah. Dia menendang IU dgn kuat. "Entah² anak dalam kandungan kau tu,bkn anak aku kan. Woi!! Aku ni penat lah jaga kau,rupa rupanya anak dalam kandungan tu,bkn anak aku. Haishhhh. Omma dan appa aku punya lah semangat nak ada cucu. Last² menantu dorang mengandung kan anak luar nikah,then,mengaku tu anak aku. Stress nye aku!!!" Kata Jungkook sambil menyerabut kan rambutnya. Dia mengambil beg IU berserta dgn baju² IU. "Kau berambus dari rumah aku!! Now!!" Kata Jungkook. IU yg dari tadi diam,segera bangun dan memungut baju² nya,lalu keluar dari rumah Jungkook. Entah mengapa dia rasa terhina sgt? Tapi dia betul betul tidak menyangka bahawa suaminya lebih mempercaya kan org lain atau gambar bodoh itu,dari isterinya sendiri. Dia sdh berjalan dgn jauh. Dia menahan teksi dan dia bertekad untuk pergi ke rumah kawannya,Seulgi.
Skip~~
Rumah Seulgi~~
IU menangis sepuas hatinya. "Dah lah tu. Aku tak nak tengok kau menangis lagi. Aku tahu ni mesti sakit untuk kau terima kenyataan. But,please lah. Kau kena kuat. For your baby dalam kandungan kau tu. Jebal. Jgn lah seksa diri kau tu lagi. Dh pergi tidur. Dah 3 jam kau menangis ni. Kau tak penat ke?" Kata Seulgi dgn nada yg amat risau. "Aku just nak Jungkook,Seulgi. Tapi aku betul² tak sangka yg dia sanggup hina aku mcm tu. Kau tau kan,ni first time aku kena hina dgn org. Lagi lagi dgn org yg aku syg. Jungkook memang dh buat aku benci kan dia. Aku bertekad nak pindah. Aku akan pindah jauh dari hidup dia,dan takkan pernah ganggu lagi kehidupa dia. I will,Seulgi. Aku masuk bilik dulu. Jaljayo." Kata IU. Dia mengelap air matanya dan masuk ke dalam bilik tetamu. Dia membuka laptopnya dan mencari tiket penerbangan ke Australia. Baginya keputusan ini amat betul. Dia ingin tenang kan dirinya disana untuk beberapa tahun. Dia mengambil telefonnya dan mencari nombor Jimin. Dia menekan nombor Jimin.Call~~
~Yeobseyo,noona. Wae call chim chim ni? Chim chim nak tidur lah.~ Jimin.
~Yeobseyo,chim. Sorry ganggu chim. Noona nak ckp yg noona kan ke Australia. Sbb ada org hantar gambar edit kat Jungkook. Then,Jungkook salah fhm. Dia halau noona tadi. Please bagitau omma dan appa ye. Esok noona akan pergi ke Australia. Noona akan selalu telefon chim chim dan tanya khabar omma dan appa. Tapi,noona akan tukar number phone tau. Noona tinggal kat Australia selama 4/5 tahun. Noona terpaksa pergi ke sana sbb noona nak tenang kan diri noona. Then,noona sebenarnya dah berhenti jadi model sbb noona just nak bersama Jungkook. Tetapi,malang nya hari ni,klau noona tau,noona takkan berhenti jadi model. Okay lah chim chim. Noona nak tidur dulu. Jaljayo.~ IU.IU terus menekan butang merah. Kerana dia terdengar Jimin menangis. Dia tidak sanggup mendengar adiknya menangis. Dia mula memejam kan mata.
Skip~~
Someone POV
'Ni baru sikit,IU. Belum lagi aku buat yg boleh merbahayakn nyawa kau dan anak kau. Senang nye nak tipu Jungkook. Takkan lah dia tak perasan yg selama ni isteri dia asyik terperap je kat rumah. Klau jalan pun,hanya dgn Jungkook je. Aishhh. Pabo lah Jungkook ni. Lain kali jgn cuba nak rampas hak aku,kan dah sakit. Jgn pernah cuba bermain main dgn aku,Jeon Jungkook. Hahahaha.' Kata ku didalam hati. Betulkan. Jungkook tu pabo. Sbb dia tak perasan kot yg isteri dia asyik terperap kat rumah. Dasar namja yg senang kena tipu.End Someone POV~~
Bersambung~~
861 words. Malas nak taip panjang² sbb esok nak sekolah,so,I must sleeping early. Hehehe.
22/10/2017 by Ayu Ryana.
YOU ARE READING
Hello,Miss IU
Short Story~COMPLETED~ Hyeee. Ni cerita tentang Jungkook/Kookie dengan Miss IU. Mereka di paksa untuk berkahwin. Tetapi,Miss IU sdh mulai mencintai Jungkook.