Ep23-Mianhae

57 8 4
                                    

IU POV~~
Aku baru tau. Semua dalang rancangan penculikan ni dgn gambar tu,adalah Sana. But,why me? Why must me? Aku tak rampas Jungkook dari dia. Now,dia puas lah kan. Tengok aku dgn Jungkook dah gaduh. Tapi,aku memang tak nak bersama sama dgn Jungkook. Lelaki daus. Dia sanggup percaya kan org lain,dia sanggup pukul isteri dia,dia sanggup tendang anak dia dan tak nak mengaku yg ni anak dia. Lepastu,dia sanggup halau aku. Aku tak kisah lah pasal halau tu,but,pukul,tendang dan tak mengaku,itu yg membuat kan aku benci dia. Benci sangat sangat. Klau boleh,aku tk nk tengok muka dia. Walaupun mayat dia. Aku tkkn tengok.

End IU POV~~

Skip~~

Rumah Puan Jeon dan Tuan Jeon~~
"Jungkook,kamu pasti ke dia buat semua ni? Omma takut klau kamu salah buat anggapan. Mungkin ini gambar edit. Kita tak tau. Omma harap,kamu perbetulkan lah hubungan kamu dan bincang baik². Jgn sampai bercerai berai,sdh. Omma tk suka kamu bercerai berai ni." Kata Puan Jeon. "Ne. Tapi,Jungkook perlu kan masa untuk bertemu IU. Mungkin Jungkook akan cerai kan IU,omma. Mianhae. Jungkook tak dapat tahan perasaan yg sakit sangat ni,omma. Jeongmal,Mianhae. Jungkook keluar kejap. Nnt malam Jungkook balik. Byee,omma." Kata Jungkook. Dia keluar dari rumah itu,dan memandu kereta putih nya ke Club. Sebelum dia masuk ke Club,dia ternampak satu susuk badan yg sdg mabuk. Jungkook mendekati org itu. Dia seorang yeoja. Yeoja itu berckp seorang diri. "Jungkook tk nak percaya ckp aku. Padahal,aku tk pernah keluar dari rumah tu or jalan jalan dgn org lain. Nasib baik Yuna bagitau aku,yg Sana edit pic tu. Means,Sana dgn Sungyeol bersubahat untuk edit pic tu dan culik aku. Tapi,aku tk akan bagitau Jungkook. Sbb aku benci Jungkook. Yes. Aku benci Jungkook!!!" Kata yeoja itu. Jungkook sempat mendengar semua kata² yeoja itu. Dia sendiri terkejut. Yeoja itu seperti ingin pengsan. Jungkook sempat menyambutnya. Dan membawa yeoja itu je rumahnya. 'Fuhh. Nasib baik omma dgn appa dah tidur.' Kata Jungkook di dalam hatinya. Dia membawa Yeoja itu  masuk ke dalam bilik. Jungkook menilik muka yeoja yg merah itu. 'Cantik. Sama seperti dulu. Baru beberapa hari kita tak jumpa kan,chagi. Oppa rindu chagi. Jungkook rindu IU. Saranghae,chagiya." Getus hati Jungkook sambil baring di sebelah IU.

Skip~~

IU terasa seperti ada cahaya yg sdg menusuk ke matanya. Dgn segera dia bangun. 'Aikk. Kenapa bilik aku ni lain mcm? Mcm aku kenal bilik ni. Tapi bilik siapa ye?' Kata IU di dalam hatinya. Tiba² ada seorang namja yg bernama Jungkook,masuk ke dalam bilik sambil membawa dulang. "Hyee,chagiya. Good morning. Nah makan ni. Lepas makan,kita jalan² ye. Ppali makan. Oppa nak bersiap ni." Kata Jungkook. IU terkejut lalu,menolak sedikit dulang itu ke depan. "Mcm mana saya boleh ada kat rumah awak? Bkn semalam saya kat club ke?" Tanya IU sambil memuncung kan mulut nya. "Ohh. Oppa yg bawa chagi kat sini. Klau oppa biar kan chagi kat club seorang diri,nnt ada org culik chagi,mcm mana? Siapa nak selamat kan? Btw,thank you. Sbb dah terang kan semua perkara yg berlaku selama ni. Mianhae tendang perut chagi,pukul chagi,halau chagi,tak nak mengaku anak tu,anak oppa dan halau chagi. Mianhae. Oppa janji akan percaya semua ckp chagi. Oppa rasa bersalah. Klau chagi nak hukum oppa,hukum lah. But,please dont leave me alone. Bogoshipeo,chagiya." Terang dan luah Jungkook. "Ne. Nado bogoshipeo,oppa." Kata IU. Mereka berpelukan. Jungkook mengambil bubur dan susu,lalu diletakkan di atas meja. Jungkook menyuapkan bubur untuk IU. IU hanya tersenyum mesra.

Bersambung~~

603 words. Okay lah tu. Author dont having any idea.

27/10/2017 by Ayu Ryana

Hello,Miss IUWhere stories live. Discover now