Ep3-Rimas.

146 14 0
                                    

Pada hari Sabtu ialah hari perkahwinan Jungkook dan IU. Jungkook berada di hadapan Paderi. Manakala,IU baru sahaja sampai. IU memeluk lengan appanya. Dan appanya melepaskan lengan nya. Dan menyerah kan dengan Jungkook. Mereka betul betul berada di hadapan Paderi. "Jeon Jungkook,sudi kah kamu menerima Lee Ji Eun seadanya?" Kata Paderi. "Saya menerima Lee Ji Eun seadanya." Kata Jungkook. "Lee Ji Eun,adakah kamu sudi menjadi isteri Jeon Jungkook?" Kata Paderi. "Saya sudi menjadi isteri Jeon Jungkook." Kata IU dengan penuh senyuman. "Sekarang,Jeon Jungkook kamu boleh mencium IU. Dan sekarang kamu sdh sah menjadi suami isteri." Kata Paderi sebelum Jungkook mencium dahi IU. "Miss,saya tkkn cium miss. Saya cuma nk cium yeochin saya sahaja." Bisik Jungkook di telinga IU. IU hanya menahan geramnya. Jungkook meletak kan tangan nya di dahi IU dan mencium tangannya sendiri. "Wahhh. Anak omma. Jeon Jungkook. Kamu dh menjadi suami orang lh. Siap cium dahi isteri lagi tu. Ok lh omma nk balik. Nah. Ni kunci rumah kamu. Ni kunci kereta kamu. Mana tau tiba tiba IU busy kan. Yelah. IU kan cikgu. Cikgu mesti busy dengan meeting kan. Lagi lagi,kamu bulan ni bertugas. Ok lh omma dan appa balik dulu. Annyeong IU. Annyeong Jungkook." Omma Jungkook dan appa Jungkook terus pergi ke kereta. "Yahhh. Hyung,Jin." Jungkook memanggil Jin. "Nae. Wae? Untung lh dh kahwin. So,lepas ni tk payah lh penat penat cari yeoja. Kan." Usik Jin. "Yahhh. Tk de makna nya untung. Ehh. Korang tk jemput Sana kan." Tanya Jungkook dengan penuh kerisauan. "Ehhh. Tkde lh. Nnt dia marah pula kat miss IU." Jungkook menghelakan nafasnya dengan lega.

IU POV.

Aku mencari kelibat suami aku. Aku nampak dia sedang berbual bual dengan ahli kumpulan nya,BTS. 'Baik aku pergi sana.' Kata IU didalam hatinya. Aku berjalan ke tempat Jungkook. Dan memeluk lengan Jungkook. "Kat sini rupanya,oppa. Penat tau chagi cari oppa. Kat sana....." belum sempat aku menghabiskan kata kata ku,Jungkook terus potong ayat aku. "Ehhh. Diam lh. Saya rimas lh. Saya rimas. Saya rimas sbb miss asyik pegang lengan saya. Jangan panggil saya oppa. And jangan gelar diri miss chagi. Yaaahhhh!!!! Saya tk pernah pun panggil miss chagi dan gelar diri saya sebagai oppa miss. Yes. Memang kita dh kahwin,but saya langsung tk suka dengan miss. Dan bagi saya cinta saya tk pernah wujud untuk miss." Aku rasa hati aku sakit sangat. Aku rasa menyesal kahwin dengan dia. Tk pe,IU. Kau jangan layan dia. "Ok,fine. Awak rimas dengan miss kan. Ok. Miss akan buat peraturan tentang perkahwinan kita. First,miss tk larang klau awak nk bercouple ke,nk berkahwin lagi ke. Miss tk kisah. Dan bererti miss pun boleh juga buat perkara yg sama dengan awak. Second,kita buat hal masing masing. Miss buat hal miss. Awak buat hal awak. And third,kita akan berpura pura baik didepan omma,appa miss dan omma appa awak. Ok. No excuse. Dh lh. Miss nk balik. Kunci rumah ada dua. So,miss balik dulu. Klau awak nk balik esok pun tk pe." Aku rasa mcm nk bunuh diri saja. Haishhh. Aku kena buat buat tenang.

Skip~

Aku mengemas bilik ku. Lalu aku baring di atas katil. Aku membuka instagram. Lalu berselfie dengan patung kesayangan ku. Hello Kitty. Patung tu pemberian oppa ku. Belum sampai beberapa jam,like ku banyak sangat.

 Belum sampai beberapa jam,like ku banyak sangat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💜 100,070
iu-suho. SARANGHAE OPPA SUHO. I WANT TO HUG WITH YOU.

Comment 100,000
kim-tae Cantiknya,Miss. Hahaha. Kenapa lh miss tk kahwin dengan saya? Miss ni dh lh cantik,baik dan prihatin pula tu. Hahaha. Gurau je. Jangan marah miss😘😘😘😘.
iu-suho Bwo?!! Gomawo. Haah kan. Tk terfikir pula miss. Tk pe lh. Kita jadi kawan nk? Ttm. Teman tapi mesra. Itu pun klau Taehyun setuju. Hehehe😍😍😍😍.
park_jimin Noona. Taehyung. Jangan merepek lh. Love love bagai. Ehh geli,Jimin. Bagi tau omma dengan appa. Biar noona kena marah dengan omma dan appa. 😝😝😝😝.
suho-iu Apa ni,Jimin? Mana boleh libat kan omma dengan appa. Ni kan main main je. Ishhh,Jimin ni. Hyung bagi tau Irene,supaya Irene tk sayang Jimin. Nk ke?
park_jimin Yahh. Hyung. Ok ok ok. Jimin tk libat kan omma dan appa. Janji.
red_irene Wahhh. Comel lh,saeng unnie ni. Cantik mcm unnie dia. Hahaha. Taehyung,kamu dh tkde peluang lh. Sbb IU dh jadi wife org. Hahaha. Betul tu,oppa. Tapi tk pe lh. Irene masih sayang kan my siblings. I just want my siblings always happy,smile and not sad anymore. Ok lh byee. Unnie sibuk ni,IU. Byeee my princess.

Hahah gembiranya aku. Haishhh. Mengantuk pula. Ahhh. Tiba tiba ada orang mengetuk pintu rumahnya. "Jungkook!!! Awak ke tu?" Aku pun membuka pintu. "Miss,kenapa lambat buka pintu?" Kata Jungkook. Aku mengerut kan dahi. "Ehhh. Bukan awak pun dapat kunci rumah ke?" Tanya ku sambil mengambil snek dan duduk di sofa dan mengambil remote tv. "Saya tertinggal kat rumah Sana tadi. Sorry menyusah kan miss." Aku rasa sakit hati bila dia menyebut nama Sana. "Hmmmm. What ever. Wahhh. Dah main lh kumpulan Got7. Ahhh!!! Mark oppa. Haishhh. JB oppa. Kenapa lh korang handsome sangat?" Aku rasa hati aku telah diubati oleh Got7. "Miss,saya naik atas dulu." Aku tidak melayan. Dan meneruskan melihat. Lama kelamaan,aku mengikut rentak tarian mereka. 'Wow bestnya. Hmm penat juga kan. Nk pergi bilik,ada budak tu kat atas. Lebih baik tidur je kat sofa ni.' Aku menutup tv. Dan mata ku terlelap.

Skip~

Aku bangun dan bersiap untuk berjumpa dengan ahli BTS kecuali Jungkook. Sbb dia ada date dengan Sana tu. Aku memakai baju yg biasa biasa sahaja. Sambil aku menunggu di cafe,aku sempat berselfie. Tk sampai beberapa jam,ada org like and comment.

 Tk sampai beberapa jam,ada org like and comment

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💜90,060
iu-suho Tengah tunggu ahli BTS. Tk sampai sampai lagi. Mana korang? I really miss you,Taehyung oppa.😘😘😘😘

Comment 3000
kim-tae Hahaha. Tunggu lh. Kejap lagi kami sampai. Bagi kami masa 5 minit. Oppa pun rindu IU. Hahaha. Jimin,dia rindu aku bkn kau. Yesss.
jeon-sana Weyyy. Korang ni tk nk ajak aku ke? Sampai hati korang😭😭😭😭.
nam_joon Ehhh. Kitaorg ajak,kau tk nk. Nk dating lh,nk jumpa Sana lh and any reason. Lepastu,ckp yg kami ni tk ajak kau keluar. Kitaorg bosan. Sbb tu lh kitaorg ajak wife kau keluar. Wow. IU rindu Taehyung lhhhh.
jeon-sana Yelah yelah. Sorry Namjoon. Ok lh. Aku nk gi shopping dengan Sana. Byeee.

Ishhh sakit nya hati aku. Tk pe IU. Selagi kau kuat,kau kena tahan dengan dugaan ni. Itupun dorang. "Hyeee,BTS. Lama nyaaa saya tunggu." Kata IU sambil memuncungkan mulut nya. "Alah. Mianhae,miss. Ni Jimin lambat bersiap. Dia ckp miss akan dtg lambat. Tapi tekaan dia salah. Nk je Namjoon bagi dia pelempang kat pipi dia yg gebu ni." Kata Namjoon sambil menahan kemarahan nya. "Ahahaha. Dh lh. Jangan panggil saya miss. Panggil je saya IU. Kan,Taehyung." Kataku sambil membuat muka aegyo. "Betul tu. Saya setuju." Taehyung membalas balik senyuman nya yg manis. "Anggap je yg saya ni kawan korang. Mcm ttm. Teman tapi mesra. Ok." Mereka semua mengangguk kan kepala.

END POV

Bersambung.
Sorry klau ada banyak typo. Sorry klau tk best. Sorry klau pendek.

Hello,Miss IUWhere stories live. Discover now