Bineințeles că nu putem spune că toate prieteniile cibernetice se sfârșesc rău, dar relațiile virtuale sunt mult mai probabil a fi amăgitoare decât cele reale. Pe parcursul scrierii acestei cărți, am întrebat 120 de tinere dacă au fost vreodată atrase în relații nesănătoase pe internet, și le-am rugat să ne povestească experiențele lor.
Speram să primesc cel puțin patru sau cinci răspunsuri. Am fost șocat să primesc de zece ori mai multe. Deși nu am putut include toate răspunsurile primite, răspunsurile lui Amber, Aime și Tiffany reprezintă ceea ce ne-au spus multe dintre fetele de o vârstă cu voi, despre experiențele lor de navigare pe net pentru a cunoaște băieți.
Pe la vârsta de treisprezece ani, Amber a devenit destul de deprimată, dar a găsit că internetul era un refugiu plăcut. Ea ne-a spus:
—Mi-am dat seama că puteam să îmi construiesc propria identitate, și nimeni nu-mi știa trecutul, nici cum arătam.
Amber a început să stea atât de mult pe internet, pentru a cunoaște băieți, încât părinții ei au început să devină suspicioși în legătură cu timpul ei petrecut la calculator. I-a mințiț în legătură cu interesele care o țineau online și a început să intre pe net când părinții ei nu știau. Ea ne-a spus:
—Într-o sâmbătă când părinții mei erau plecați, am stat opt ore pe internet! Cunoșteam tot mai mulți oameni și vorbeam cu unii dintre ei la telefon. Cu timpul, oamenii reali deveneau din ce în ce mai puțin interesanți pentru mine și nu voiam altceva decât să vorbesc cu prietenii mei de pe net. Aceștia păreau mult mai interesați de mine, iar să pretind că eram altcineva era foarte palpitant.
Am devenit foarte interesată de un băiat; l-am cunoscut pe internet și am hotărât să devenim iubiți. Am mers să-mi vizitez verișorii în California, și, din moment ce el locuia în apropiere, am hotărât să ne întâlnim. Am stabilit ora și locul, iar eu și verișoara mea am așteptat și am așteptat. El nu a apărut. Cred că de fapt acesta a fost harul lui Dumnezeu, din moment ce el putea fi un criminal în serie sau chiar un violator. Nu aveam cum să știu ceva despre caracterul lui.
Amber recunoaște acum cât de periculos a fost jocul pe care l-a jucat pretinzand a fi altcineva și acceptând să se întâlnească cu un străin. Ea spune că prețul pe care a trebuit să îl plătească pentru acele prietenii fanteziste în defavoarea relațiilor reale, nu a meritat plătit și nici timpul pe care l-a irosit în felul acesta.
Aime l-a cunoscut pe Zach într-un chat-room creștin. La început a părut a fi un prieten care Îl căuta sincer pe Dumnezeu. Dar în cele din urmă realitatea a adus fantezia la un sfârșit oarecum deșteptător. Aime a recunoscut:
CITEȘTI
Lupta fiecărei fete - FINALIZATĂ
SpiritualLumea în care trăiești promovează sexul ca răspuns la aproape orice. Presiunea de a merge în pas cu mulțimea este mai mare ca oricând și este usor să te compromiți în lucruri mărunte, care sunt mult mai dăunătoare decât par. Tu și prietenii tăi s-ar...