7.

32 2 0
                                    

(De schuilnaam van Isabella is Giselle)

Ik klamp me vast aan Clopin terwijl hij via het dak naar beneden klimt. Ik lach als hij me plagerig even loslaat waardoor ik naar beneden val, maar hij vangt me snel weer op.

Als we aankomen bij het Zottenfestival is het nog niet heel druk. De meeste zijn nog het plein aan het decoreren. Clopin brengt me naar een tent en vertelt me dat Esmeralda binnen op me zit te wachten.

Ik loop de tent binnen en zie haar op een bankje zitten. Naast haar ligt een geit die ik een paar dagen geleden tijdens haar optreden op straat zag. Ze glimlacht vriendelijk naar me. 'Hallo, jij bent zeker Isabella Frollo?'

'Ja, maar laat dat Frollo maar weg. Ik schaam me om zijn dochter te zijn.'

Esmeralda knikt begrijpelijk. 'Dat snap ik. Ik ben in ieder geval blij dat je niet zoals hem bent.'

Ik glimlach. Ik vind haar nu al aardig.

'Dus jij bent Esmeralda?'

'Dat klopt. En dit is mijn geit Djali.'

Djali springt vrolijk om me heen.

Ik moet erom lachen en aai hem over zijn hoofd. 'Hij is echt schattig.'

'Dankje. Djali is mijn beste vriend. Hij is altijd bij me.'

Het doek van de tent gaat open en Clopin komt binnen.

'En? Hebben jullie al kennis gemaakt?'

We knikken.

'Mooi. Ik zou me alvast gaan omkleden als ik jullie was. Het festival begint zometeen.'

Ik pak de kleren uit mijn tas en leg ze op de stoel. We willen ons net gaan omkleden, totdat we zien dat Clopin nog steeds in de tent staat.

'Ahum... mogen we misschien wat privacy?'

Hij grijnst. 'Maar natuurlijk, had dat dan meteen gezegd.'

We rollen allebei met onze ogen en Djali stoot met zijn kop tegen de rug van Clopin, ten teken dat hij weg moet gaan.

'Oké oké, ik ga al!' Zegt hij.

Als hij weg is moet ik even lachen.

'Hoe lang ken je Clopin eigenlijk al?' Vraag ik aan Esmeralda.

'Al bijna mijn hele leven. Hij is onze koning en eigenlijk voelt hij net als een broer voor me. En weet je, ik heb hem sinds hij jou ontmoet heeft nog nooit zo vrolijk gezien.'

Ik bloos en Esmeralda giegelt. 'Ik geloof dat hij je leuk vind, Isabella.'

Voordat ik iets kan zeggen hoor ik ineens muziek buiten, dus dat betekent dat het festival is begonnen. Snel kleden we ons verder om. Ik ben eerder klaar dan Esmeralda.

'O nee,' zegt ze. 'Ik heb ben ik bang mijn haarband in de andere tent laten liggen.'

'Wacht, ik haal hem wel even voor je' zeg ik en loop naar de andere tent om haar haarband te halen. Intussen hoor ik Clopin vrolijk zingen en neurie ik zachtjes mee.

'Draaien draaien

Een twee hupsakee daar ga je

Draaien draaien

Masker op en laat ze raden

Benen hoog hier buiten is het bal

Iedereen viert Zottenfestival!'

Als ik de tent weer binnenkom hoor ik Esmeralda nog iets tegen iemand zeggen.

'Trouwens, goed masker!'

My Gypsy KingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu