'Verdorie! Ga nou open!' Zeg ik geïrriteerd, terwijl ik de deur probeer in te beuken.
Ik laat een schreeuw horen van woede en frustratie en val neer op mijn bed.
Er moet toch een manier zijn om die verdomde deur open te krijgen.
Ineens bedenk ik me iets. Ik pak een haarspeld die op mijn kaptafel ligt en probeer het slot open te krijgen.
Na een paar minuten is het eindelijk gelukt en ren ik de deur uit. Gelukkig zijn alle bewakers op het plein bij mijn vader, dus ze kunnen me niet tegenhouden.
Ik raak steeds meer bezorgd als ik ineens zwarte rookwolken zie in de buurt van de Notre Dame. Ik ren er heen en hap geschrokken naar adem. Esmeralda staat op de brandstapel en het vuur is al aangestoken.
Ik wil ingrijpen, maar ineens zie ik dat Quasimodo via een touw naar het podium zwiert en Esmeralda bevrijd. Hij neemt haar mee naar de Notre Dame en gaat boven op de reling staan. 'Kerkelijke bescherming!' Roept hij. 'Kerkelijke bescherming! Kerkelijke bescherming!'
Ik juich voor hem.
Ik bedenk een plan om de anderen te helpen en om steun te krijgen van de bevolking. Ik sla de bewaker die de kooi van Phoebus bewaakte bewusteloos en bevrijd hem. 'Dankje, Isabella' zegt Phoebus.
'Geen probleem.' Dan klim ik op het dak van de kooi.
'Inwoners van Parijs! Frollo heeft jullie jaren opgejaagd! Hij heeft de stad in brand gezet! En nu...nu heeft hij de oorlog verklaard aan de Notre Dame! Staan wij dat toe?!'
'Nee!' Roepen alle inwoners. Ze gooien de bewakers aan de kant en pakken hun wapens.
Als ik mee wil vechten, hoor ik ineens de stem van Clopin.
'Isabella!'
Ik ren naar een van de de zovele kooien toe. Clopin zit erin, samen met nog een paar andere zigeuners.
'Clopin! Godzijdank!'
Ik pak een bijl die een van de inwoners heeft laten vallen.
'Kijk uit, dit gaat nogal een klap geven!' Waarschuw ik. Clopin en de andere gaan zover als ze kunnen achteruit.
Ik sla met al mijn kracht het slot kapot. Direct springen de zigeuners naar buiten. Meteen daarna volgen de inwoners mijn voorbeeld en bevrijden de andere zigeuners.
Ik laat de bijl vallen en sla mijn armen om Clopin heen. 'Ik ben zo blij dat je in orde bent, ma cherie.' Zegt hij.
Ik glimlach. 'En ik ben nog blijer dat jij in orde bent.'
Hij grijnst. 'Kom, we laten die bewakers eens zien hoe wij zigeuners wraak nemen!'
Ik knik en we gaan richting de vechtende menigte. Clopin wordt omsingeld door 3 wachters, maar hij pakt lachend een hooi vork en verslaat ze een voor een.
Ik wordt intussen ingesloten door twee wachters. Voordat ze me iets kunnen doen maak ik een salto, waardoor ik achter ze beland en ze makkelijk kan verslaan.
Clopin lacht. 'Ik hoef niet te vragen van wie je dat geleerd hebt.'
Ik grijns en ga verder met vechten. Ik pak een speer, steek deze in de grond en draai eromheen (net zoals Esmeralda deed op het Zottenfestival). Hierdoor kan ik 4 wachters in het gezicht schoppen en ze uitschakelen.
Tijdens een van de gevechten let ik helaas niet goed op en slaat een van de wachters de speer uit mijn handen. Hij heft zijn zwaard om me te doden, maar Clopin komt net op tijd tussen ons in.
'Alles goed, ma cherie?' Vraagt Clopin bezorgd.
'Ja, dankjewel. Kom we moeten proberen om de Notre Dame te bereiken. Quasimodo kan het niet in zijn eentje verdedigen.'
JE LEEST
My Gypsy King
FanfictionIsabella is de dochter van rechter Claude Frollo. Haar vader leert haar van jongs af aan dat zigeuners slechte mensen zijn die alleen maar rampspoed brengen. Isabella gelooft echter geen woord van wat haar vader zegt en diep vanbinnen zou ze het lie...