x years later...
9am, Sunday.
"Love. Wake up please."
"Hhmmmm. Later. 5 minutes please."
"No, di na makawait ng 5 minutes. Iiwan kita dito, bahala ka."
"Hayyyyy. What do you want po?"
"Baby wants some Casamigos for breakfast."
"Baby, Casamigos don't open til 11am. Sleep pa tayo, love."
"Baby might get hungry and not grow inside my belly. Bahala ka."
"Baby, I love you even if matab–
.........
...wait. What do you mean??? Wait. Love????"
"Yes, love?"
"Wait. Wait. Totoo nga?"
"No, joke lang. Kainis."
"Oh teka teka, dito ka lang sa tabi ko. So, may baby na growing inside your belly?"
"Happy Father's Day, love!"
"Awww. Growing peanut! Pwede bang ipa-wallet size to? Kelan mo pa nalaman? Kelan ka nagpa-check up? Bat ngayon mo lang sinabi?"
"Bat umiiyak ka?? Hahahaha."
"Love naman eh."
"Mga 2 weeks ago pa. I went with Lee. I wanted to surprise you today talaga. Because Father's Day po."
"Thank you for this wonderful gift, love...
...and as for you my growing baby peanut, daddy cannot wait til I get to spoil you!"
"I love you, Rj. Thank you."
"No, thank you Maine. For everything. I love you so so much! Kayo ni baby."
C/N: just a little something that kept bugging me while I was doing grocery earlier today. Hehe. Short lang talaga. Ganyan lang siya sa utak ko. Hahahaha. Happy Father's Day sa dads niyo! 💕 Anong handa? Penge hahaha. At may cameo nanaman ang Casamigos. Mahal ko lang talaga food nila kasi eh. Hahahaha. Happy Sunday!
YOU ARE READING
Speed Dial
FanfictionWhen and how are you going to steer clear from that one person you've loved for so long?